Bedklossen..

Discussion in 'De bevalling' started by Chamaro, Mar 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Okee...mijn VK zei dat ik helemaal geen bedverhogers of kratten nodig had.
    Ze vond een boxspring al hoog genoeg..Dus das wel beter..:D
    En als de kraamzorg het bed wel hoger wil hebben, leggen we gewoon een matras erop..;)

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Als je bed volgens de kraamhulp te laag is kunnen ze dan ook niet het verzorgen van jou (bijvoorbeeld na uitscheuren/inknippen) weigeren?
    Het bed verschonen kan zowiezo maar volgens mij kunnen ze dus ook weigeren om dan die wond te gaan verschonen of verzorgen ofzo.

3. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Daarom zeg ik dan doen we een extra matras erop..;)

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Ik ben kraamverzorgende en idd als het bed niet op hoogte staat mogen wij de zorg weigeren wat betreft de zorg voor moeder dus bijv. de controles en bijv. helpen met de borstvoeding. Het bed verschonen doen we dan ook niet maar dat kan man/vriend evt. doen.

Ga maar eens na, als wij 10 gezinnen achter elkaar krijgen die weigeren klossen eronder te zetten dan houden wij op een gegeven moment geen ruggen meer over. Volgens de arbo hebben wij net als jullie recht op een goede werkhouding. Wij moeten zuinig zijn op onze ruggen hihi. Maar ik hoop dat jullie snappen dat dit belangrijk voor ons is.

Je kan wel eens een kraamverzorgende treffen die er niet zo'n problemen mee heeft, maar als je bijv. een aflos krijgt vind ik het niet collegiaal tegenover de vervangster. Je kan dus dan treffen dat die aflos er wel iets onder wil.

Een extra matras erop (die je overigens alleen er steeds met de controles of het helpen met de bv erop legt, of je haalt die s'avonds erweer af, dan liggen je man/vriend en jij nog langs elkaar en niet zoals ik hier ergens anders lag misschien boven op elkaar) kan ook.

Om in en uit bed te komen kan je een laag krukje gebruiken. Ik ben zelf ook maar 1,60 en heb het zo ook gedaan bij beide kids en dit ging goed. Met een keizersnede is het iets moeilijker, maar het gaat wel.

5. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wij hadden een simpel 1 persoonsbed met klossen eronder zodra te kraamzorg mij dan wilde onderzoeken kon ik daar op gaan liggen. Gelukkig ging het allemaal erg goed was ik heel erg mobiel en was onze kraamverzorgster erg jong en had ze geen probleem om een beetje te bukken (voor dat ene kleine onderzoekje per dag).

Wij hadden niet zoveel zin in allemaal toestanden met kratjes of extra matrassen en daarbij wilde ik graag op dezelfde hoogte als mijn mag liggen anders kan ik echt niet slapen.

Dus dit vonden wij de beste oplossing en zo zullen we het bij een eventuele tweede ook weer doen.

6. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Wij hadden 8 bierkratjes onder ons bed. Mijn zwager werkt in een supermarkt dus dat was handig! Ik vond het trouwens superfijn zo'n hoog bed, vond het jammer toen we ze er weer onderuit moesten doen. Succes!

7. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Ja dat is zeker handig als je zwager in de supermarkt werkt haha..
    Ik denk dat ik gewoon afwacht..Zei mijn verloskundige ook..
    Bedankt!

Share This Page