eerder babykamer klaar maken: kan 2de eraan wennen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magdalena6, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hallo mama's...

zitten bijna op de helft en maandag hebben we de 20 weken echo, dan weten hopelijk of het een meisje of jongentje wordt, en of alles goed is...
    is het verstandig om op tijd aan de babykamer te beginnen ...=/- 23 week ??? zodat de 2de er rustig aan kan wennen...?? ze heeft wel door dat er een babytje erbij komt maar moet er nog niet veel van weten/hebben...
    ze is trouwens de 3 jaar gepasseerd.;)

hoe hebben jullie dat gedaan en vanaf wanneer... ??

liefs trotse mama :D

2. misa

misa Niet meer actief

Dat zou ik zeker doen! Helemaal op die leeftijd.

Mijn zoontje is nu net ene jaar geweest en zal net 1,5 zijn als de tweede eind mei komt. Maar wij gaan in januari/februari zeker zijn nieuwe kamer klaar maken. Ik vind het leuk om te doen, voel me nu redelijk goed, wil hem er snel aan laten wennen (voor zover dat nodig is) en wil ook nog een beetje bezig met de kamer waar de tweede in komt.

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja weet niet of dat DAT helpt...

Wat ik belangrijker vind... "betrek haar overal bij"...
    Neem haar mee naar echo's.... als je een angelsound hebt, laat haar luisteren.... en laat haar "meeklussen" met de voorbereidingen.... en mee "babykleertjes uitzoeken'kopen".... en haar dan laten beslissen... (tussen wat je beiden mooi vindt)...

Zo doe ik het iig en hier zijn kids heel betrokken...
    oja... "buiksmeren" vinden ze ook prachtig.... :D....

4. misa

misa Niet meer actief

Oja, en niet zeggen dat ze een andere kamer krijgt omdat de baby in haar kamer moet. Maar gewoon zeggen dat ze een hele mooie andere kamer krijgt. Pas als ze er gewend is, kun je gaan benoemen dat de baby in haar oude kamer komt.

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Onze zoon gaat begin volgend jaar naar een andere slaapkamer, zodat de baby in augustus in 'zijn' kamer kan slapen.
    Hij slaapt nu namelijk nog in een ledikantje.
    We waren sowieso van plan om dit te doen, dus niet omdat ik nu zwanger ben.

Maar ik denk dat het voor ons zoontje beter is om op tijd naar een andere kamer te verhuizen, omdat ie sowieso veel moeite heeft met veranderingen. Hopelijk is ie dan helemaal gewend aan zijn nieuwe kamer vóór zijn broertje/zusje er is.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Onze oudste kreeg een nieuwe kamer, hij vond (en vindt) dit geweldig. De baby kwam op zijn oude kamer te liggen. Hij heeft hier niet aan moeten wennen.

Ik denk dat het belangrijker is om de oudste zoveel mogelijk te betrekken in je zwangerschap. Dus mee naar de VK, boekje voorlezen dat er een baby komt, onder de douche je buik wassen, liedjes zingen voor je buik, enz. Hier werd meer interesse getoond toen mijn buik dikker werd. Er zit hier 2,5 jaar tussen.

7. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    maar ze gaat niet naar een andere kamer hoor...! toen ze ruim 2 jaar was ging ze naar een andere kamer, een echte peuterkamer... en de baby komt ook niet in haar oude kamer, die krijgt ook gelijk een grote kamer... maar denk dat er zo vroeg mee ga beginnen, lijkt me toch het beste, en zeker betrek ik haar overal bij, op alle afspraken bij de VK en de echo's is ze mee geweest...vanaf volgende week, haar 'oude'' spulletjes uitzoeken evt, ook nieuwe kleertjes kopen mocht het een jongen worden....

8. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Zou ik wel doen en haar ook laten helpen.

Bij ons gaat de kleine meid naar een andere kamer! Die gaan we vanaf volgende week in orde maken, ben dan 19 weken en met 20 weken gaat ze ook al over.

succes

9. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Hier nog 5 weken te gaan en afgelopen dinsdag de kamer gedaan. Gelukkig niet eerder want dochter denkt dat de baby nu al komt en kan nu zeggen dat het nog een paar weken duurt dus niet lang meer maar had ee kamer eerder klaar geweest dan zou dat het moeilijker maken. Kinderen van deze leeftijd hebben geen tijdsbesef. Overal bij betrekken inderdaad, naar echos, vk etc. Niet teveel nadruk erop leggen verder.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze dochter gaat na de feestdagen naar haar nieuwe kamer, die is zo goed als klaar, nog een aantal accesoires erbij (die ze met kerst krijgt) en dan gaat ze over. De baby, die eind juni komt, gaat dan in 'haar' oude kamer. Misschien dat we die opnieuw gaan behangen, maar dat weet ik nog niet.
    27-1 hebben we een GUO, dan hoop ik dat we dan ook te weten of de nieuwe baby een jongen of een meisje IS. Dan kunnen we ook de oude kleertjes uit gaan zoeken of niet.

Deel Deze Pagina