Hoi, Ik heb even n vraagje, wanneer zou ik de bedklossen gaan halen? Ik beval wel in t ziekenhuis maar voor de nazorg thuis heb ik ze nodig. Dus wanneer hebben jullie ze gehaald? En moet je daar voor betalen? Thnx gr merel
wij mochten ze vanaf 37 weken halen bij de thuiszorg. heb ze alleen bij de oudste gehaald (de dag dat ik 37 weken was ) en bij de jongste hadden we een ander bed dat al hoog genoeg was (althans bijna) en dat paste niet op klossen. nu ook geen klossen gehaald... ik ga als het goed is ook poliklinisch bevallen net als de andere 2x. wij kregen ze trouwens gratis, je kon ze voor bepaalde periode lenen, en als je ze dan langer nodig had dan moest je een klein bedrag betalen, dacht iets van 50 cent per dag ofzo
Meestal vanaf 37 wkn maar ik doe het weer met 36 wkn. Bij de eerste gedaan en die nacht braken mn vliezen en bn met 36.2 weken bevallen alsof we het aanvoelde
Hier gratis bij kruiswinkel. Tis trouwens vanuit mijn kraamhulp verplicht, vind ik ook wel zo logisch, als hun mijn bed op moeten maken oid...is nu wel arbovetantwoord.
Hier allebei de keren gehaald. Allebei de keren ook in zh moeten bevallen en paar dagen moeten blijven. Vond het wel makkelijk en verhoogd bed, stapte makkelijker in en uit. Maar idd ook voor de kraamzorg is het van belang, tenzij je bed al hoog genoeg is. Wanneer je lid bent van een thuiszorg (of dergelijke) kan je ze idd voor een periode gratis lenen, afhalen kan vanaf 36/ 37 weken. Maar bierkratjes voldoen ook. Mijn vriendin heeft ze gewoon gehaald bij de supermarkt, vonden ze niet raar, gebeurd nl vaker.
Ik wilde ze halen maar mijn man zei: pff zetten t bed omhoog met houten balken, niet moeilijk doen Dus manlief gaat t bed verhogen met houten balken
Ik kreeg n nummer van de kraamzorg die ik kan bellen. Omdat ik een laag bed heb, stelde ze voor om ze nu al te laten komen. Moet dan wel nog een keer verlengen ivm de tijd dat je ze mag gebruiken.
Officieël met 37 weken omdat je dan thuis mag bevallen, daarvoor moet je zowiezo naar het zh, dus zijn ze voor de bevalling niet nodig. Maar wellicht vind je het zelf prettiger om eerder hoog te slapen en dan kan je ze natuurlijk ook halen. Voor de kraamzorg is het idd een must, anders moeten ze zoveel bukken.
Hier ook bierkratjes gebruikt bij de eerste. Dit keer via de kraamzorg (Groenekruis) icm HCNON een gratis hoog-laagbed, helemaal handig, kan ook de rugleuning elektrisch omhoog!
Meestal mag je ze vanaf 37 weken ophalen. Ik heb het iets eerder gedaan, mocht vanwege m'n BI ze met 36 weken ophalen
Hier ook vanaf 37 weken "klossen" onder het bed. Klossen tussen aanhalingstekens want we hebben bierkratjes gebruikt omdat klossen niet onder ons bed passen... Heb ze wel in huis en heb ze gratis opgehaald in een thuiszorgwinkel.
Ik vond het echt mega onhandig die klossen onder het bed. Bed was zo hoog dat ik er letterlijk in moest klimmen, ben namelijk niet zo groot, haha. Nu haal ik ze wel in huis maar laat ze pas onder mijn bed zetten wanneer ik terug kom uit het zh voor de kraamhulp. (krijg een geplande ks)
Ik vind het super handig. Kom veel makkelijker in en uit bed. Heb ze al gehaald nog niet geplaatst. Hier mag je ze gewoon 6 maanden lenen. Ik zet ze rond week 34 eronder.
wij hebben nooit klossen onder ons bed gewoon stenen dat was hoog genoeg.bij ons kun je de klossen met 35 weken op halen en terug brengen zo dra je de energie er voor hebt en ze niet meer nodig hebt natuurlijk
Hier gebruiken we de bierkratjes. Dat werkt prima we leggen er wel een dun plankje op want de pootjes van ons bed zijn dun en kunnen er eventueel doorheen zakken. Dat plankje houd dat tegen.
Hier komen er ook weer bierkratten onder het bed. Neemt m'n man mee van z'n werk.. Vorige keer heb ik hem gebeld dat ie dat écht DIE dag moest doen... Ok, geen probleem, hoezo ineens de haast? Euh... Ik lig met gebroken vliezen in het ziekenhuis... Nu dus iets eerder dat regelen
Dit is vooral bedoeld voor de kraamhulp. Zij moeten je bed opmaken, jou verzorgen (wassen, controlles uitvoeren enz). Hulp bij borsvoeding, wat bij mij heel de week nodig was. Als ze dat aan een gewoon laag bed moeten doen, dan is dat echt kiling voor hun rug. Ik heb de klossen met 36 weken in huis gehaald en ze met 37 er onder gezet. Ook gratis kunnen lenen bij de thuiszorg winkel. Ik vond het zelf wel heel fijn. In bed gaan liggen was niet zo het probleem, maar het opstaan was voor mij lastiger. Met de klossen eronder, kon ik beter uit bed komen. Zodra de kraamhulp weg was, zijn de klossen er onderuit gegaan. Toen was ik het al zat, haha!
Ik ben 30 weken en heb gister bedklossen gehaald! Hebben een laag bed en kon niet normaal meer opstaan... ook als ik op de rand van het bed zat zat ik erg laag! Moet de huur misschien wel een keer verlengen maar hoop eerlijk gezegt dat ons meisje wat eerder geboren wilt worden