Wanneer baby voelen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Flashyfly, Jun 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames,

Wanneer konden/kunnen jullie voor het eerst je beebje voelen?
    En wat voel je dan? Is dat uit te leggen?

Soms denk ik dat ik iets voel maar het gaat dan zo snel weer voorbij, ik kan het niet plaatsen wat het kan zijn.

2. Norge

Norge Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Haha ik ook al... Voel allemaal kleine prikjes en voel kriebeltjes aan de binnenkant van mijn buik. Maar wat het nou is???

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    Ik voelde het pas echt herkenbaar rond 18 weken en dat was al redelijk vroeg voor een 1e..

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    ik voelde bij m'n 1e rond de 17 weken echt duidelijke schopjes. Nu denk ik ook al wat te voelen, maar zou net zo goed me darmen kunnen zijn...

5. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Verplaatst naar zwangerschap.

6. Delta

Delta Niet meer actief

ik voelde met 15 weken een keer veegjes. daarna met 17 weken echt schopjes en het is alleen maar sterker geworden vanaf toen. en nu zie je mn buik ook echt heen en weer bewegen. placenta ligt bij mij wel helemaal achter

7. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    ik voelde mijn kleintje al met 13 weken inderdaad, heel diep onderin, met 16 weken echt kleine beweeginkjes!

8. Melindy

Melindy Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,078
    0
    0
    rond de 16 weken voelde ik wat veegjes (alsof iemand met een vinger over me streelde, maar dan van binnen) en soms wat plopjes (alsof er een bubbel uit elkaar spat).

rond de 20/21 week kon ik de kleine duidelijker voelen bewegen als ik rustig zat/lag, hoewel nog niet elke dag
    sinds vorige week voel ik wel elke dag beweging van binnen

9. VeraM

VeraM Actief lid

Apr 22, 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    De eerste voelde ik dagelijks vanaf 17 weken. Toen lag mijn placenta ook achter. Nu een voorliggende placenta, dus ik had gerekend op laat iets voelen. Maar ik voelde duidelijk beweging vanaf 15 weken.

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Plopjes vanaf 13 weken. Nu sinds 4 weken dagelijks en duidelijk

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Rond 16-17 weken voelde ik dagelijks wel iets. Een soort plopjes idd of het gevoel alsof je darmen aan 't borrelen zijn...kan er helaas niets mooiers van maken! :D

Nu voel ik uiteraard nog niets. :)

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hier ook met 16 weken de eerste beweginkjes. Maar niet elke dag hoor, zaten rustig een dag of 5 tussen. Een soort tinteling, alsof er iets vanbinnen langs mijn baarmoeder want trilde...heel bijzonder.

Vanaf week 18 voelde ik wel een paar keer per week plopjes.

Vanaf week 20 elke dag plopjes. Maar soms ook een hele dag niet, was ik weer stik in paniek ;)

Placenta ligt bij mij aan mijn rugzijde oveirgens.

13. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik kreeg een harde trap met 15 weken, zat naar voren..
    Daarna werden het kleine kriebeltjes, trapjes..

14. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik heb de kriebels of veegkes nooit gevoelt.
    Nu sinds een week duidelijke bonkjes en plopjes dus .. haar
    schopjea dus :)

iemand zei dat ik vroeg was voor n eerste??
    is dat ook zo ?
    ik weet trouwens nog niet hoe mn placenta ligt

15. huggy

huggy Actief lid

Apr 10, 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ik voelde de eerste met 17 weken duidelijk bewegen, mijn placenta zat toen hoog achter.

Het kindje waar ik nu zwanger van ben voelde ik al met 13 weken, toen waren het echt plopjes en kriebeltjes. Nu met 18+4 voel ik het langs mijn bm wand schuiven en af en toe een duw. En ik geloof dat we op de pretecho zagen dat de placenta nu weer achter ligt.

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Mijn dochter voelde ik met 14 weken (placenta achter). Nu denk ik heel af en toe wat te voelen, maar nu alweer een paar dagen niet en begin ik te twijfelen of het echt zo is. Placenta ligt nu voor.

17. pricil

pricil Actief lid

Dec 30, 2011
    191
    0
    0
    Ik voelde de baby op de dag dat ik precies 18 week was, vk vroeg die week ook of ik het al voelde omdat dat vanwege mijn lichaamsbouw best wel zou kunnen zei ze. mijn antwoorde was ik denk het wel. Nu dat ik het wat vaker voel weet ik het ckr.

Zo bijzonder om te voelen. nu dagelijks 20 week vandaag.

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn dochter wist ik zeker dat zij het was die ik voelde rond de 14de week.
    Deze keer voel ik de beeb nu ook sinds een paar dagen al heel duidelijk. Schopjes zijn het natuurlijk niet, maar je voelt gewoon gerommel afentoe als zoeen ukje lekker vrolijk rond zwemt. :p Mijn placenta ligt deze keer voor bij mijn buikwant dus ik denk wel dat het langer zal duren tot ik en papa in spe de beeb aan de buitenkant kunnen voelen.

19. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

Dec 14, 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste rond 16weken duidelijk.
    Nu aan het hopen dat ik snel wat voel. nu ruim 14w

20. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Sinds een week of 17 voelde ik heel duidelijk mijn kindje. Daarvoor voelde ik ook wel af en toe wat, maar wist niet of dit mijn kindje was of gerommel van mijn eigen lijf.

Share This Page