Zo boos (en verdrietig)

Discussie in 'De lounge' gestart door Moenie, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    De hele dag ben ik al aan het koken van woede!
    Vanmorgen ben ik even langs het huis van mijn ouders geweest. Ze zijn op vakantie.
    Bij de post lag een envelop van het Justitieel Incassobureau. Die heb ik maar geopend omdat ik dacht dat het vast een verkeersboete was voor te snel rijden ofzo.
    Het bleek een melding te zijn van een boete die mijn vader eerder dit jaar heeft gehad omdat hij te veel had gedronken. Hij is op een doordeweekse dag om half tien 's ochtends aangehouden. 's Ochtends!!:$

Mijn vader heeft in mijn jeugd altijd veel gedronken en leek het licht te hebben gezien toen hij kleinkinderen kreeg. Misschien erg naïef van me om dat te geloven.

Ik heb mijn ouders een sms gestuurd wat het te betekenen had en kreeg ontkennende sms'jes terug. Het was vast voor iemand anders en blabla la.
    Even later toch weer een sms dat het inderdaad zo was. Maar wel met de opmerking dat het nog van de avond ervoor was. Een vriend heeft de boete toen voor hem betaald en hem blijkbaar meegenomen.
    Mijn moeder zegt dat ze van niets wist maar ik weet ook dat ze daarover zou liegen omdat ze weet wat de consequenties zijn (kleinkinderen komen niet meer logeren).

Ben de hele dag al zo van slag. Vraag me steeds af of hij nou weer begonnen is (of nog steeds) met stiekem te drinken. En of hij dit ook heeft gedaan terwijl hij op mijn kinderen heeft gepast.
    Moet ook de hele tijd denken aan vroeger dat ik zat te gillen in de auto of hij alsjeblieft wilde stoppen omdat hij zo gevaarlijk reed met zijn dronken hoofd.
    Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn kinderen bij hem in de auto te laten stappen.

Weet niet zo goed wat ik wil me dit bericht maar ik kan het, behalve bij mijn man, nergens kwijt. Ik schaam me kapot.

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje kan me helemaal voorstellen dat je je nu erg bedrogen voelt :(

Zeker een goed gesprek over gaan hebben....want nog van de avond ervoor ?? Hoeveel had ie dan wel niet gedronken? Lijkt me niet kunnen hoor....

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uhm... ten eerste waarom maak je hun post open??? :$
    Ik bedoel zelfs als het een verkeersboete is, je hebt bijna twee maanden de tijd om te betalen... dus lijkt me dat er voldoende tijd is om te betalen toch?? Of zijn ze op wereldreis?

Ten tweede: ik begrijp je ongerustheid en teleurstelling over het hele gedoe. Maar zeker wanneer je vader de avond er voor fiks, maar dan ook fiks is doorgezakt... dan zal een controle smorgens om half 10 best nog positief uitslaan op alcohol. Dus daarin zou je vader wel gelijk in kunnen hebben, maar ja hij zou er ook best over kunnen liegen.

Ik snap je dilemma wel, maar ik zou er toch eerst nog eens goed over praten met ze.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Lijkt mij ook geen fijn iets.. Ik zou het er zowieso over hebben als ze thuis zijn van vakantie. Dat je ouders eerlijk moeten zijn omdat jij wilt dat je kinderen veilig zijn.. Anders gaan ze er gewoon niet meer heen zonder een van de ouders..

5. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Je kan inderdaad goed je hart hier luchten :)
    Ga met ze praten zodra ze terug zijn van vakantie. Nu je hoofd er helemaal gek door maken heeft geen zin. Al zal dat niet makkelijk zijn met je herinneringen die terug komen..
    Je hebt post open gemaakt die niet aan jou gericht was. Maar het gaat om het belang van je kinderen. Dus dat je die brief wel hebt geopend was niet voor niks ;). Je kan in toekomstige problemen gaan denken, maar ook in toekomstige oplossingen. Heeft je moeder een rijbewijs? Je vader kan naar een afkickkliniek..op bepaalde voorwaarden blijven me kinderen gewoon een opa en oma houden, en de opa en oma de kleinkinderen. Ik wens je in ieder geval veel sterkte met deze situatie.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@hopmarjannke maar of dat flink doorzakken dan nu zo goed is voor iemand die een verleden heeft met alcohol...

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Terechte boosheid! (en verdriet). Ik zou ook laaiend giftig zijn en de verantwoordelijkheid over mijn kinderen afnemen. Jemig, hoe moeilijk is het om te beseffen dat rijden onder invloed gewoon niet mag? Je mag 1 of 2 biertjes en voor de rest drink je maar water OF je laat de auto staan. Dat lijkt mij niet zo ontzettend moeilijk om te onthouden.

Ik ken het met mijn biologische moeder; zij heeft ook een alcoholprobleem (liegt daar ook over) en gaat ook gewoon de weg op. Ik heb door wel meer gebeurtenissen het contact met haar verbroken, maar dit is ook wel één van de dingen waar ik boos op kon worden.

Hoe totaal onverantwoordelijk! Voor hetzelfde geldt rijden ze iemand dood, frontaal. De verzekering dekt niets en je hebt wel doden/gewonden op je geweten. Alsof het nog niet erg genoeg is dat je jezelf van het leven kunt beroven, doe je daar anderen ook onnodige schade mee aan. Je zal er maar rijden 's ochtends om je kinderen naar de opvang te brengen en iemand maakt een inschattingsfout.

Sterkte TS, ik vind dat je ieder recht hebt om boos te zijn.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd Joycey!

9. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders zijn niet op wereldreis maar de komende twee maanden nog wel weg dus het was op hun verzoek om eventuele (niet verwachte) rekeningen te openen.

Politie controleert 's ochtends in een woonwijk niet standaard op alcohol dus dan vraag ik me ook af hoe hij heeft gereden. Dat was blijkbaar opvallend genoeg om hem aan te houden. Waar hij is aangehouden daar zitten twee basisscholen. Ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren.

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb zelf een verslaving (geen alcohol) en zal je zeggen:

Je vader kan niet zelf stoppen
    Hij liegt over de bekeuring, die is echt niet van de avond ervoor
    Hij heeft vaker gelogen en zal vaker liegen

Verslaafden kunnen niet stoppen zonder langdurige intensieve hulp en liegen om het in stand te houden.

Kan me goed voorstellen dat je kwaad bent! Toch wel iets om te bespreken als ze weer thuis zijn, maar hou er rekening mee dat hij in eerste instantie flink kwaad zal worden.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm volgens mij heb JIJ niks om je over te schamen....

Hooguit dat je de post openmaakte maar dat was niet minder dan met de beste bedoelingen denk ik..

12. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onbegrijpelijk. Het zal je inderdaad maar gebeuren dat je een aanrijding veroorzaakt.

13. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wat klote om dan op zon moment er ook achter te komen!

14. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is waar maar dat deel laat ik liever niet aan anderen zien.
    Mijn vader is enorm geliefd bij iedereen dus ik wil hem ook niet zwartmaken.

En dat ik de post heb opengemaakt was dat ik de eventuele boete voor ze kon betalen zodat ze geen problemen zouden krijgen.

15. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Ze hebben ook nog 2maanden om voor te bereiden op het gesprek met jou. Het zou heel goed kunnen dat ze zelf met een goede oplossing komen. Nu zit je nog in de emotie en je ouders ook. Over 2 maanden kijk je er nog hetzelfde tegen aan maar wel met veel meer rust en beheersbare emotie. Wordt een goed gesprek. Voel het aan mijn water ;)

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@moenie: zie.. Beste bedoelingen dus.

Maar ik weet zeker dat mijn dochter dan ook niet meer in de auto mocht hoor :)

Nou is de oma waar ze het meest mee in de auto zit ook fel tegen alcohol...
    Niet tegen een glaasje (of meerdere) trouwens.. Maar wel tegen onverantwoord drinken.

17. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Joes1! Dan vertrouw ik maar op jouw water!

Mijn vader is echt van slag en heeft ook al gebeld om sorry te zeggen. Daar was ik op dat moment alleen nog veel te boos voor.
    Het vertrouwen is gewoon even helemaal weg.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Logisch em terecht dat je vertrouwen weg is....

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je 's ochtends om half 10 nog alcohol in je bloed hebt van de vorige avond, dan heb je wel echt flink gedronken. Elk glas alcohol, (in de normale porties zoals die in cafe's enzo geschonken worden), heeft 3 uur nodig om uit je lijf te komen, dus als om half 10 je alcoholpromillage nog steeds te hoog is om te mogen rijden, heb je flink zitten doorzakken.
    Ik zou mijn kids dus ook niet meer in de auto zetten bij je vader. Hij kan blijkbaar het onderscheid niet maken wanneer hij nog wel en wanneer niet meer onder invloed is.... :(

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik reageer ook een beetje vanuit emotie omdat ik in een vergelijkbare situatie zit (niet mijn vadertrouwens). Maar ondanks alle toezeggingen en goede bedoelingen hebben mijn man en ik besloten dat onze kinderen nooit zonder toezicht van een van ons naar degene met de alcoholverslaving mogen. Er wordt dus niet geslapen, niet in de auto gereden, en we letten erop dat het gedrag en drankgebruik binnen de perken blijft als de kinderen er zijn.

Wat iemand al eerder zei: je kunt een verslaafde niet vertrouwen. Ik vertrouw diegene dan ook zeker niet met mijn dierbaarste bezit, wat ze ook zeggen en beloven.

Deel Deze Pagina