Tweede kind ander geslacht

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Emm27, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Ons tweede kindje wordt nu een jongen na onze meid. Ik vroeg me af, hebben jullie nog veel gebruikt van de eerste? Ik heb bijv roze slaapzakken en beddengoed. Hebben jullie dat gebruikt of weggedaan?

We wonen heel klein dus ik heb weinig bergruimte helaas.

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb alle kleertjes en hydrofieldoeken en weet ik veel wat allemaal verkocht of weggegeven/gedaan.

al voor ik zwanger was trouwens, dus ik zal vrij weinig weer opnieuw gaan gebruiken. Ik wil nu ook een hele andere kleur kamertje dus alle details zullen ook niet meegaan.

3. Doncky

Doncky Actief lid

14 sep 2015
    299
    1
    16
    Ik heb ook nog roze lakentjes en slaapzakjes. Maar die ga ik over een paar maanden niet gebruiken voor ons zoontje.

4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Ik dacht misschien bewaren igv nood (spugen etc), maarja dat kost zoveel ruimte..

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Hier eerst een jongen en daarna een meisje gekregen. We hebben alles grotendeels bewaard maar een paar unisex spullen weer opnieuw gebruikt, alles wat echt jongensspullen zijn gebruik ik niet opnieuw voor onze dochter.

We hebben ook niet veel ruimte maar hebben dmv witte panelen een nette bergruimte in een van de slaapkamers kunnen maken waar we spullen in opslaan.

6. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Alle kleding die ik bewaard had heb ik verkocht zodra ik wist dat het een meisje word.
    Wij houden het ws bij 2 kindjes.
    Verder heb ik vanaf het begin de rompers altijd wit zonder print gekocht voor mijn zoontje dus die kan ik grotendeels weer gebruiken.
    En dekentjes en veel lakentjes ook unisex gekocht.
    Verder gebruik ik voor mijn zoontje effen shirts als pyama met een soort legging met touwtje aan de bovenkant van de h&m. Deze zijn te koop bij de items van 3 halen 2 betalen dus die gebruik ik voor onze dochter ook weer.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik kocht vanaf een maand of 9 bewust neutrale dingen als slaapzakken en pyjama's enz. Bij ziekte of als reserve gebruikte ik wel een roze slaapzak maar niet standaard.

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik ga wel wat bijkooen maar ook wel hergeberuiken.
    Heb een lakentje met blauwe bies en tekst, maar die draai ik evt om. Die zijde dus aan de onderkant van bed onder matrasje...

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier na 2 zoontjes nu een dochter.

Wij gaan zo'n beetje alles hergebruiken. Bij mijn oudste zoon heb ik heel bewust totdat hij anderhalf was heel veel vrij neutraal gekocht. Ook wel blauw, maar dan motiefjes die ook voor een meisje geschikt zijn.

Natuurlijk krijgt onze kleine meid straks ook wat nieuwe spullen, maar dat is omdat ik het leuk vind, niet omdat het nodig is.

10. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hier nu een jongetje na een meisje. Alles wat ik echt heel leuk vind van de oudste bewaar ik. Wat ik niet zo leuk vind (bijvoorbeeld gekregen) doe ik weg of verkoop ik.

Ik koop minimaal beddengoed (een of 2 setjes) en bij spuug- en poepdagen waarbij alles eronder zit moet ie maar onder een roze dekentje 😉

Gelukkig ook wel veel pyjamaatjes etc in unisex, dus kan nog een ronde mee.

We willen misschien nog wel een derde dus helemaal weg doe ik bijna niets.

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Echt roze spullen zou ik niet zo snel gebruiken. Maar ik heb van mijn zoons bijvoorbeeld grijs/blauwe slaapzakken die zou ik voor een meisje wel gebruiken. Andersom vind ik groen of paars prima kunnen voor een jongen.
    Rompers en zo zou ik de neutralere zaken gewoon gebruiken, maar roze inderdaad weer niet.

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Onze eerste is een jongen, tweede een meisje.
    Gelukkig had ik bij de oudste weinig écht jongensspul. We wisten van tevoren niet of het een jongetje of meisje was, dus had ik alles neutraal. Later kocht ik wel eens een jongensslaapzak, maar het meeste was wit/grijs o.i.d.
    Bij de tweede heb ik het weer gebruikt, maar ook roze gekocht. Sowieso de lakentjes opnieuw genaaid (toen wisten we wel dat het een meisje was), maar wel hetzelfde grijze en creme dekentje gebruikt. Later ook af en toe een roze slaapzak, roze waskussenhoezen.
    Ik had ze allemaal bewaard, én voor jongens én voor meisjes. Nu hebben we nog een jongen gekregen, en heb ik toch alle meisjeslaapzakken en waskussenhoezen weggedaan. Slaat nergens op, maar ik vind het toch een beetje 'sneu' om hem in een roze slaapzak te leggen. Echt onzin natuurlijk, hij heeft het helemaal niet door, maar toch :D
    Lakentjes van oudste zijn weer tevoorschijn gekomen, net als waskussenhoezen in wit/grijs.

13. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook in verwachting van een meisje na onze zoon.

Kleding wordt niets opnieuw van gebruikt behalve de neutrale (witte) rompers en unisex boxpakjes bijvoorbeeld.

Heerlijk nu al dat roze !! ;) Beddengoed had ik gelukkig allemaal al in neutrale kleuren ( mint /zand/wit) daar heb ik nog een roze dekentje bijgekocht en roze aankleedkussenhoes etc

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Toen wij hadden besloten om voor een tweede te gaan ben ik ook neutrale dingen gaan kopen, bv. slaapzakjes, rompers, pyjama's ed. Verder heb ik alle neutrale kleertjes, rompers ed van de eerste maatjes bewaard. Beddengoed had ik voor mijn zoon al neutraal gekocht. De blauwe slaapzakjes van mijn zoon gaan gewoon door naar mijn dochter. Roze voor een jongen zou ik alleen doen als ik geen geld zou hebben voor een andere kleur. Maar aan de andere kant, als je ze alleen thuis gebruikt... Wie ziet het... ;)

Edit: Misschien kun je ook eea ruilen op krijgdekleertjes.nl?

15. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Andersom zou ik er niet zo'n probleem mee hebben.. Bij m'n dochter gebruikte ik veel spullen van m'n zoon (we zijn overigens toch van de neutrale spulletjes dus dat scheelt wel) maar ik zou zelf voor n jongen niet zo gauw roze lakens/slaapzakken gebruiken.
    Maar zoals ik al zei, we hadden de meeste spullen neutraal zoals rompers hydrofiele doeken lakens en ander beddengoed. Neutrale kleding gebruikte ik ook zeker nog een keer.

Deel Deze Pagina