Hoge bloeddruk en eerder inleiden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Loena12, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loena12

Loena12 Lid

31 jul 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Op dit moment ben ik 36w + 2d zwanger. Sinds een week of 26 kamp ik al met een oplopende bloeddruk. Hiervoor ben ik ook al 2 dagen opgenomen geweest, gezien ik ook klachten had. Sinds afgelopen dinsdag is mijn bloeddruk 140/90 en een spoortje eiwit in mijn urine. Dit was overigens geen reden om actie te ondernemen. Gezien mijn klachten toenemende hoofdpijn, misselijk, duizelig en steeds vermoeider, vroeg ik mij af of ze niet eerder gaan inleiden? Ben wat angstig dat ze mij door laten lopen en dat het wellicht gaat escaleren. Is er een algemeen beleid in NL met betrekking tot ingrijpen bij hoge bloeddruk met klachten?

Groetjes!

Ps: dinsdag a.s. weer terug voor controle.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Momenteel heb je een licht verhoogde bloeddruk. Meestal bij een bloeddruk boven de 100 als onderdruk krijg je medicijnen. Als er ook nog eiwitten in de urine zitten kan er sprake zijn van een zwangerschapsvergiftiging. In dat geval leiden de artsen dan liever in vanaf 37wkn. Echter verschilt dit per ziekenhuis soms wel en is het afhankelijk van al jouw persoonlijke factoren.

Groeten evelien

Deel Deze Pagina