Hey! Sophie is zo ontzettend druk en beweegelijk en zit al een tijdje overal aan en dan echt aan dingen waar ze niet aan mag zitten en elke keer zeggen we er wat van en het is 3 x en dan de box in,en dan is het natuurlijk brullen als ze er dan een tijdje in zit en haar weer de uithaalt gaat ze gelijk weer naar de plekjes toe waar ze niet aan mag zitten,en de speelgoed ziet ze dan niet staan....ik loop niet anders dan heel de dag,niet toen sophie,dat mag niet...pff zo vermoeiend...en dan loop ze nog niet eens... Als ze op schoot zit kan ze nooit even lief blijven zitten,ze zoekt altijd weer iets waar ze naar toe wilt... Is dit wel normaal zo druk? En oh ja als ze ergens niet gelijk bij komt,gelijk zeuren...soms best wel vermoeiend....
ik heb hier precies het zelfde, Kyano heeft nu uitgevonden hoe hij alle kastjes moet open doen en alles eruit moet halen, ik zeg ook 3x nee en dan gaat hij in de box inderdaad is het dan brullen maar jammer dan hij moet leren dat het niet kan, ik doe eigenlijk iedere x het zelfde en merk nu wel dat hij een beetje begint te begrijpen dat hij aan bepaalde dingen moet komen, als we bv UH UH met een lagen stem zeggen ( als hij iets doet wat hij niet mag ) dan zie je aan hem dat hij direct zijn handjes weg trekt en het dan bijna altijd laat zoals het is....
Erg herkenbaar. Ik haal hem denk ik wel 100 keer op een dag ergens weg waar Vigo niet aan mag komen! Denk dat ik de regel van de box ook maar eens ga toepassen...
Ik vraag me af of dat al effect heeft.. maar hier ook n drabber hoor die idd naar de dingetjes toe gaat waar ie nét niet mag komen haha. De radio, de tv, de gordijnen, de cd's, de planten etc.. Gewoon iedere x verbeteren. Wij zeggen ook uh uh, nee Justin dat mag niet, dat is van mama en papa. Maar je moet niet vergeten ook complimenten uit te delen. Zoals gisteren gingen we overrollen met de bal, en dit ging echt goed, dus dan zeg ik 'goed zo'! En dan zie je m stralen.
hier ook zon draakje.... ach t went.... en het zal wel weer overgaan als ze echt begrijpen wat ja en nee is....
Hehehe, keep on dreaming 8) Hier een peuter van 3 waar over "gepolitieagent" moet worden en een beeb van bijna 10 maanden Als Misha iets wil hebben wat niet mag zeg ik duidelijk en resoluut "NEE". Meestal kijkt ze dan meteen om, haar handje in de lucht hangend en gaat dan weer verder. Dan nog duidelijker "NEEEE" en dan is het janken, maar meestal gaat ze dan wel op weg naar iets anders..Ik ga nog niet uitleggen waarom iets niet mag, dat snappen ze toch nog niet. Gewoon nee en als het te heftig wordt gaat ze ook de box in..Die laat ik voorlopig ook nog lekker staan, zeker als ze gaan lopen is het erg fijn om af en toe even je handen vrij te hebben door ze in de box te zetten (al dan niet protersterend )
@ toet, het lijkt mijn verhaal wel, ik lees het aan mijn vriend voor en hij zei ook meteen zo lijkt wel hetzelfde als het er hier aan toe gaat Stijn loopt ook nog niet maar weet over heel erg snel te komen.
3 jaar... dat is toch peuterpubertijd ? tjaa dan ben moeten we met zijn allen gewoon engelengeduld kweken haha
Inderdaad peuterpubertijd. En daarvoor hebben we het grote "dreumesontdekkingstijdperk" gehad en daarvoor de ontdekkingsreis van een baby . Echt hoor, je blijft bezig met die ukkies, maar het heeft ook wel zijn charmes en het geeft ook vaak erg grappige situaties...