Hallo Dames, Wij zijn er deze week achter gekomen dat ik zwanger ben. Dat is voor ons een complete verassing aangezien ik voor de 1e ander half jaar bij de fertiliteitsarts heb gelopen en omdat de gyn tegen mij heeft gezegd dat ik zonder hulp van medicijnen niet zwanger zou worden. Ik had bij de eerste cyclussen van 30 tot 48 dagen. Ik ben in september gestopt met de pil en ben op 20.10 voor het laatst ongesteld geweest. Ik heb diverse keren een test gedaan tussentijds en die waren allemaal negatief. maar nu dus wel positief. In de periode okt - nov- dec jan heb ik vele feestjes gehad en gerookt. Ik ben nu zo bang dat het helemaal verkeerd gaat en dat de kleine wurm er iets aan over houd. Uiteraard ben ik gelijk gestopt met Alles! De clearblu geeft aan +3 dus sowieso al langer dan 5 weken zwanger... Heeft iemand van jullie ook ervaring hiermee of .. ? Ik kom alleen maar spookverhalen tegen op internet.Ik ben er absoluut niet gerust op.
Het ligt er vooral aan hoe lang je nu zwanger bent maaaaaar een tip: stop meteen!Slik je al vitamines? Daar ook meteen mee beginnen en zo snel mogelijk vk bellen om te weten hoe lang je zwanger bent en aan te geven over het roken/drinken. Zij kan je hier het beste over voorlichten.
Gefeliciteerd! Meteen stoppen met roken en alcohol. Hier ook gerookt tot het moment dat ik (onverwachts) de positieve test in m'n handen had, was toen 4 weken zwanger. Gelijk gestopt. Bel eventjes met de verloskundige, zij kan je alle informatie geven.
Meid ten eerste gefeliciteerd! Snap dat je nu schrikt maar wat gebeurt is kun je niet veranderen. Volgens mij is het zelfs zo dat er pas een echte bloedband ontstaat tussen jou en je baby op het moment dat je placenta zich zet en navelstreng vormt. Idd even contact nemen met vk en je verhaal uitleggen je zal vast snel mogen komen om de termijn te bepalen en ze kan je vast ook wat gerust stellen.
Bedankt dames! Ik heb gebeld en kan pas de 30ste terecht Maandag wel naar de huisarts maar volgens mij gaat die niet naar het hartje luisteren. Ik voel me zo schuldig als het niet goed is, maar goed we moeten maar afwachten....
Uit eigen ervaring kan ik je melden dat het absoluut geen belemmeringen in groei of ontwikkeling van de kleine hoeft te geven. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap pas met ruim 6 maanden ter ontdekking gekomen dat ik zwanger was en heb ook gerookt en gedronken. Daarnaast ook alles gegeten wat tijdens een zwangerschap niet aan te raden is.
Je huisarts zal idd niet naar het hartje luisteren, dat doen versloskundigen ook pas na 12 weken omdat het voor die tijd te belastend is voor je kindje. Ik vind het wel apart dat je niet sneller terecht kan bij de verloskundige, je zou immers al op een termijn van 11 weken kunnen zitten! Ik zou me niet te druk maken over het roken en drinken, zoals hierboven al aangegeven kan je niks meer doen dan vanaf nu je uiterste best te doen voor je kindje!
Bij mn eerste kwam ik erook pas laat achter met 7 weken. Ook gerookt gedronken etc. Ik was ook erg bang dat ik de baby iets had aangegaan maar de vk zei toen idd ook dat er de eerste paar weken nog geen bloedband is. Bij de geboorte had ik zelfs een extreem grote placenta dus zorgen gehad om niks. Het resultaat is een heel lief jonge tje van ruim twee. Hopelijk voor jou ook straks. Succes en geniet van je zwangerschap.
Er schijnt idd de eerste weken nog geen bloedband te zijn, mijn VK zei hetzelfde. Ik ben ook onverwacht zwanger geweest en ging in die tijd alle feestjes af, dronk veel en rookte al helemaal belachelijk veel. Toen ik zwanger bleek meteen gestopt met alles en begonnen met foliumzuur. Mijn kindje is gezond geboren gelukkig!!
Ik kwam er bij de eerste bij 7 weken achter dat ik zwanger was. Ik had een onregelmatige cyclus, ook een hele lange & dacht dat ik buikpijn had omdat ik ongesteld moest worden. Ik rook niet, maar had rondom 5-6 wkn een personeelsfeestje gehad en onwetend alcohol gedronken, en had me niet echt ingehouden. Toen ik dit de verloskundige vertelde was ze er niet over te spreken, daar schrok ik toen wel van... achteraf kan ik ook zeggen dat de vk en ik ook niet goed met elkaar overweg konden. Zij was erg direct, kil en wat ouderwets
Hier bij de eerste zwanger schap licht doorgerookt *schaam* kindje heeft er niets aan ivergehouden. Alcohol zijn de meningen over verdeeld maar je bent nog zo pril dat ik denk als je nu gewoon stopt met alles dat er niets aan de hand is
Bedankt voor de reacties, doet me wel goed. Ga de vk maar bellen en mijn zorgen uitspreken, miss mag ik ergens nog tussen door ze hebben het heel druk
Je kindje leeft de eerste 8/10 weken van een dooierzakje, daarna neemt de placenta het over. Tot die tijd word er geen bloed uitgewisseld tussen moeder en kind. Geniet van je zwangerschap!
Vanmorgen gebeld met de vk, ze vond het raar dat ik er pas voor de 30e op sta! Ze heeft nu ene plekje "gecreƫerd" op maandag!! Ze zij dat ik waarschijnlijk al bijna 12 weken ben!
Mijn moeder is bij mij gestopt met roken, bij mijn zusje dus niet. Verschil tussen mij en mn zus: ik heb astma (gehad) en mijn zus is zo gezond als wat. Niet dat ik roken promoot hoor maar het zal zo'n vaart niet lopen denk ik.
Mijn moeder rookte ook gewoon. We hebben het wel over 30jr geleden, maar toen was dat nog tamelijk normaal, doorroken tijdens zwangerschap. Toen werd overal gewoon gerookt. Moeders dronk ook regelmatig wijn, en ik ben cum laude afgestudeerd. Waarmee ik het roken en drinken absoluut niet promoot hoor! Heb zelf nooit gerookt ivm gevoelige luchtwegen, maar ik wil zeggen dat de gedachten over roken de laatste decennia pas erg veranderd zijn.
Roken werd toen ook al afgeraden alleen werd dat advies gewoon minder serieus genomen. Heb daar toevallig pas een gesprek met m'n schoonouders over gehad, mijn sm rookte door tijdens de zwangerschap maar het was haar wel ontraden. Fijn dat je maandag al terecht kan, mamaB83! Hopelijk kan de Vk je helpen met je zorgen. Fijne zwangerschap!
Gefeliciteerd Ik ben ook onverwacht zwanger geraakt. Heb de avond voordat ik de positieve test deed nog een vodka jus gehad en een joint Ik werd daar zo beroerd van, dat ik dacht: hier klopt iets niet. Heb de volgende ochtend een test gedaan en die was hartstikke positief. Kon die week daarop gelijk terecht voor een echo en toen bleek ik al 7.5 weken zwanger te zijn. Heb toen nog gerookt tot week 11...moest me mentaal voorbereiden om te stoppen, want het lag nog niet in de planning. Dochter is met 41+5 geboren en woog 3500 gr en is nu een lekkere vrolijke kleuter van alweer 5 jaar. Als je het nu weet, is het tijd om gezond te leven. Spijt hebben van iets waar je niet van op de hoogte was, is zonde van je tijd en levert onnodig veel stres op! GENIET!
Idd, zo is net volgens mij ook. Alcohol en roken hebben daarentegen wel invloed op de vruchtbaarheid. Daarom ben ik, zodra we een kindje wilden, drastisch gaan minderen met alcohol.