zwanger worden naar gebruik prikpil

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by 3xmoeder, Jan 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 3xmoeder

3xmoeder Lid

Jan 4, 2014
    13
    0
    0
    Sales agent
    Limburg
    Beste allemaal,

Ik ben de laatste week van nov'13 gestopt (geen nieuwe prik gehaald) en bloede precies 3 weken later weer, totaal niet op geteld.
    Verhalen zeggen vaak dat het minimaal 6 maanden kan duren voor men weer een normale cyclus krijgt.

Als ik die datum invoer (18 dec'13) met een cyclus van 28 dagen zou gisteren mijn NOD moeten zijn, niet ongi en (nog) geen positieve test.
    Echer was ik tot 2 januari'14 ongi, dus 2 weken ipv 1 week. Die datum + 21 dagen zou een NOD van 23 januari opleveren.
    Kortom mijn lichaam houd me voor de gek, was dit wel een ongi bloeding? misschien gewoon een 'doorbraak bloeding' nu medicatie uitwerkt?
    Wat denken jullie, was het een menstruatie of is die kans nihil?

Groetjes Marieke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

valt lastig te zeggen. Over het algemeen valt er echt geen peil op te trekken de eerste 6 maanden na een prikpil.
    Door de maanden heen leer je je cyclus een beetje kennen. Ik kan nu ook geen conclusie trekken wat het wel of niet geweest is.Geef jezelf en je lichaam de tijd, neem vast foliumzuur. En stop alvast met alcohol.

Mirjam

Share This Page