Keelpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ikke20, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi,

Ik heb helaas van mijn man zijn keelpijn overgenomen :(. Maar nu vraag ik mij af wat jullie dan doen. Ik drink thee met honing, maar verder eigenlijk niet. Voor mijn man heb ik Strepsils gehaald, maar in de bijsluter staat dat ik deze niet mag. Alle tips zijn welkom.

Groetjes Mariska

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben enorrrrm fan van Isla! Dat zijn de allereerste 'keelsnoepjes' die bij mij ook echt helpen tegen keelpijn. Ik heb altijd de gewone (Isla Moos) maar er zijn meer smaken.
    Verder kan stomen nog wel eens fijn zijn om het wat te verzachten. Dan alleen heet water, niets erin doen (dingen als Vicks of Dampo prikkelen alleen maar, dus dat schiet niet op) of gewoon lekker heet douchen (zelfde effect).

3. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi!

IJs eten werkt erg goed en als je van gember houdt: je kunt bij de supermarkt van die bolletjes stemgember kopen in sap. Als je dat door de thee doet, merk je ook verlichting.

Beterschap!

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Maakt niet uit wat je neemt, als je er maar op kan zuigen.

Door het zuigen bevorder je de bloedsomloop in de keel, en dat bevorderd de genezing.

Dus of je nou strepsils, vicks, islamoos etc neemt, of gewoon een simpel zuurtje: het werkt allemaal even goed.

(want een bacterie dodende werking die ze beloven, is maar voor 2 min, want na het doorslikken doet het helemaal niets meer)

En veel drinken.

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ohw, en een paracetamolletje voor als het echt hinderlijk is.

Deel Deze Pagina