Hey, We zijn nog niet zwanger maar ik zit de hele tijd te denken wanneer ik als ik zwanger wordt het aan mijn ouders/schoonouders zal gaan vertellen. Mijn schoonzusje had echt gewacht tot 3 maanden voordat de toekomstige opa en oma het wisten. Maar ik wil het dan waarschijnlijk wel eerder vertellen. Dilemma..... Wat hebben jullie gedaan?
Mijn verstand zegt wachten tot een goede echo... maar ik kan dit echt niet verzwijgen voor mijn moeder.. die hoeft me maar aan te kijken en ze weet het
Ik gun het mijn ouders heel erg om het te weten zodra zich dat voor doet. Vooral mijn vader. Ze weten helemaal niet dat we bezig zijn en onze situatie is ook niet zo dat het voor de hand ligt dat we nu daar mee bezig zijn. Maar toch vraagt hij telkens of er misschien iets aan de hand is. Maar ik heb ook nog geen idee wat er door me heen zal gaan als ik een positieve test in handen heb. Misschien wil ze wel metteen bellen.....
Ik kon het ook niet verzwijgen voor mijn moeder... Maar ja, das dan weer niet eerlijk tegenover de rest (en mijn moeder kan haar mond ook weer niet houden haha). Dus wij hebben het alleen onze ouders en broers en zussen verteld en de rest moest wachten tot 13 weken.
De toekomstige (over)grootouders wisten het twee dagen na de posi test. Mijn zus 1 week na de posi test en de rest ongeveer rond de 11 weken!
Wanneer jij dat wilt :-D Wij hebben het meteen verteld (ging dan ook heel wat aan vooraf). Succes met zwanger worden! Elmo
Wij hebben het dezelfde week dat wij het zelf wisten verteld aan ouders, broers en zussen. Ook hebben we het beide aan onze bazen verteld en aan sommige collegas en vrienden. De rest moet echt allemaal wachten. Zelf vind ik het heel fijn om er met iemand af en toe over te kunnen praten. Bovendien hadden we de gedachte, stel dat het misgaat dan wil je het toch ook vertellen waarom je je rot voelt.
wij hebben het ook redelijk snel verteld , met 7 weken, maar dat kwam omdat ik dus gestopt ben met roken toen ik t wist, en er kwamen wat feestjes en verjaardagen aan, ik heb zo mn best gedaan maar het begon toch op te vallen dat ik niet meer rookte en ook geen wijntje meer dronk haha dus toen dachten hebben we t verteld
wij zijn direct naar de ouders gegaan en broertjes/zusjes hebben we gebeld... Vooral ik had heel veel moeite met mijn mond houden...eigenlijk wist iedereen het wel met 6 weken
helaas heb ik hier minder goede ervaringen mee.. het is heel naar om na 2 wkn dat je het verteld hebt ook weer te moeten vertellen dat het mis is gegaan... deze keer wacht ik braaf op een echo alleen beste vriendin en zus weten het. maar tis wel heeeeel moeilijk!
M'n moeder wist het nog geen 5 minuten na m'n positieve test al, manlief had nachtdienst en ik kon niet slapen, dus heb ik middenin de nacht getest en een foto ervan naar m'n moeder gestuurd ! M'n vader en schoonouders kregen het later die dag te horen en broer en zussen het weekend erna. De rest van de fam. en vrienden pas rond 12 weken...
Wij willen ook zo lang mogelijk wachten, maar het liefst wil ik het nu al van de daken schreeuwen! We hebben er zo lang op gewacht! Maar dat is dan ook gelijk de reden dat ik het niet doe, ben heel bang dat het misgaat. Dus ik moet het nog een paar weekjes voor me houden . Hoop alleen dat het dan niet zo snel te zien is. Ff afwachten wat er op de eerste echo te zien is. Succes met zwanger worden! Liefs Olivia
Zo'n moeder heb ik dus ook. We hebben het een week na de positieve test gezegd, maar mn moeder zat me al de hele avond raar aan te kijken. Die had het dus ook echt door gehad. De rest vond alleen mn boezem al verdacht groot, maar dat kon natuurlijk ook een push up bh geweest zijn Inmiddels trouwens een mooie echo gehad gister en over 2,5 week hebben we er nog 1. Daarna gaan we meteen een weekje weg en als we terug komen hebben we een bbq met onze vrienden. Dus dan gaan we het ook naar buiten brengen. Dan zijn we 10 weken en hebben we al 2 (hopelijk) goede echo's gehad. De eerste was iig prachtig!
ik wacht toch even tot de 1e echo met 10 weken is geweest. Gewoon een gevoelskwestie denk ik. Dan koop ik een leuk cadeautje voor de opa's en oma's. Ze verwachten het toch niet want we hebben net verteld dat we volgend jaar gaan trouwen, dus ik kan wat beter mijn mond houden momenteel....
iig bedankt voor jullie reacties. We moeten natuurlijk eerst wel zwanger worden......... Ik heb hier wel geleerd dat het niet altijd zo vanzelfsprekend is.