Weet je wat het is met kipfilet voor vleeswaren? Daar zitten vaak ook kruiden in die de geur en smaak van bedorven vlees kunnen maskeren. Als het echt heel bedorven is, dan ruik of proef je dat natuurlijk wel, maar de eerste fase van bederving is lastiger op te merken.
Alles wat je nu noemt heb ik dus nog nooit gegeten Maargoed, ik eet zelf dan weer genoeg aparte vleessoorten.
O, echt niet? Zeg, eet jij eigenlijk rundvlees? Ik weet wel dat ze in India dat niet eten. Want koe heilig en zo. Alhoewel ik in Goa was en het stond daar wel op de menukaart. Ik heb het weggeschoven trouwens toen er een koe het strand op kwam lopen en naast m’n tafeltje ging liggen. Dat gebeurde daar constant. Hypocriet eigenlijk van me Wat eet je dan dat apart is (voor mij)?
Ik snap dit soort nare reacties echt niet! Niemand hier pretendeert perfect te zijn hoor Het kan toch gewoon zo zijn dat je bepaalde dingen niet begrijpt? Ik ben ook zo'n "perfect" mens dat nooit eten weggooit. Maar wel weer zó perfect dat ik wanhopig achter loop met de (af)was, mijn handdoeken héél fout meer dan 1x gebruik en me niet kan herinneren wanneer ik voor het laatst de ramen heb gelapt (gelukkig doet mijn man dat wel ).
Haha ja dat weet ik dus ook niet, ook al houd ik niet zo van vlees, maar op zich vind ik minder vlees eten ook al goed. Het enige waar ik moeite mee zou hebben is denk ik een goede varkenshaassate. Alles wat jij noemt eet ik sowieso niet.
Nee, dat lust ik niet. Het is hier ook niet zo makkelijk verkrijgbaar en als ik dan toch rood vlees eet dan liever gewoon schaap of geit. Maar rundvlees is zeker wel gewoon halal. Overigens ken ik wel mensen in India die rundvlees eten, net zoals dat christenen in de meeste Islamitische landen varken eten. Wat wellicht apart is voor sommigen is dat ik alles eet dat ook eetbaar is van het dier. Longen, lever, maag etc. Sorry voor degenen die nu lekker aan een broodje brie zitten Een principekwestie, maar vind het ook wel echt lekker. Voor mij als ex-vegetariër maakt het nl geen verschil of ik een long of een filet eet. Verder eten we regelmatig voor sommigen redelijk "aparte" diersoorten zoals kameel, eend, kwartel, octopus, duif, konijn etc.
Haha lief dat je aan mij dacht (toen je aan bedorven file americain dacht) de structuur van brie kauwen en dat lezen is zo een slechte combinatie
Nou.. alles is nog binnen. Dus tot nu toe heb ik er geen last van. Je hebt kipfilet (op brood dus) die vers is en een paar dagen houdbaar. Deze was de langere houdbaar, dus idd lekker geconcerveerd het scheelt wellicht wel dat kipfilet altijd gekookt of gegaard is.. dus salmonella zal er dan wel uitgekookt zijn. @masami normaal check ik de houdbaarheid altijd, en ben ik vrij voorzichtig (zeker met jonge kinderen) deze is er dus doorheen geglipt. Even gekeken wanneer ik de kipfilet had aangeschaft, wat blijkt: aangeschaft op de THT datum.
Ja ongelukjes kunnen natuurlijk altijd gebeuren en het was ook absoluut geen aanval. Ik vroeg het mij gewoon af. Hopelijk ben je niet ziek geworden.
Zo ga je lekker zeg, ik val niemand aan. Ik vroeg het me gewoon af, ik ben ook niet perfect. Of je moet het sarcastisch bedoelen, maar zo komt het op mij niet over.
Heb je dat echt nog nooit gegeten? Moeilijk uit te leggen, wel anders dan rund iig, en volgens mij houden de meeste Nederlanders er ook niet zo van.