Bedorven kipfilet gegeten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ilse84, 16 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Opzicht zou het kunnen maar de kans dat je maag / darmen wat actief worden is aanwezig.

Ik heb het ook wel eens dat er teveel vleeswaren ligt maar dan eet ik een uitsmijter, gebakken durf ik het dan wel aan.

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Jij eet bewust vleeswaren na de te gebruiken tot datum? Bij ts was het een ongelukje, maar jij doet het expres. Weet dat bacteriën afvalstoffen produceren die niet kapot gaan bij verhitting en waar je serieus ziek van kunt worden. Ik zou dit absoluut afraden om te doen.

suus1983 en Sado vinden dit leuk.
  3. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    het was broodbeleg. Dat doe je niet in de vriezer.

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.366
    21.744
    113
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Het smaakt als geconcentreerde lam, sterker. Het smaakt naar schaap, het levende dier, vind ik. Dat klinkt misschien raar, maar heb je ooit rauwe koemelk gedronken? Dat smaakt naar koe vind ik (dus niet naar rundvlees, maar naar die geur in de stal). Nou op die manier vind ik schapenvlees naar schaap smaken (of ooit een echte schapenvacht gehad? Eentje die natuurlijk gelooid is, niet lang geleden? Ik denk dat veel mensen dat vinden stinken. Zo smaakt schapenvlees vind ik)

Iertje81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Maar @Ilse84 hoe gaat het met je? Je gaf een drukke dag te hebben vandaag, hopelijk heb je daarom geen update gegeven nog!

7. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Oh die had ik gemist! Gelukkig niet ziek geworden!

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.038
    16.544
    113
    Ik heb dit topic dus expres overgeslagen totdat ik zag dat er zoveel reacties waren dat mijn nieuwsgierigheid het overnam van mijn verstand.

Muis2009 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Dag goed doorgekomen! Nog steeds geen klachten dus ik denk dat ik veel mazzel heb gehad!

Loesje1988, Muis2009, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Gelukkig dat je er geen last van hebt gekregen!

Ilse84 vindt dit leuk.
  11. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113

Ach ja, ik was ook wel een beetje recalcitrant. Ik heb de hele dag Corona mopperaars in mijn behandelstoel. En ben bijna ongesteld... dus kijk maar uit.
    Maar het is denk ik de toon wat me triggerde.

De “Sorry, maar..”. Ik las dat een beetje hoogdravend. En de ‘sorry’ zegt dus niks in die context. Ik had gewoon even zin om dat eeeeven aan te strepen.
    :D

Waar we toch allemaal over praten in een topic over kipfilet :o:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik denk er steeds vaker over na om part time vegetariër te worden. Helemaal zonder vlees kan ik denk ik niet want vind de dingen die @Iertje81 noemt allemaal te lekker maar echt vlees bij mijn avondeten laat ik voor mezelf meer achterwege dan dat ik het nog eet. Ben erachter gekomen dat ik bijvoorbeeld pasta sauzen met heel veel groente ipv vlees ook heel lekker vind. Burito’s vul ik tegenwoordig voor mezelf alleen nog met groente ipv met gehakt of kip zoals man en zoon ze eten. En zo laat ik vaker vlees staan en eet wat meer groente. Het enige nadeel hier is dat ik echt geen bonen lust (geen witte, geen bruine, geen erwten enz) door de structuur en dat schijnt goed als vleesvervangers te zijn ook voor vitamine’s enzo.

citroenrasp vindt dit leuk.
  13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Champignons zijn ook goede vleesvervangers, of tofu :)

GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.366
    21.744
    113
    Lust je wel kikkererwten?
    Dat vind ik tot nu toe nog de meest veelzijdige peulvrucht. Ik eet ze graag in pure vorm maar maak er ook regelmatig "gehakt" en tofu van. En natuurlijk hummus.
    Seitan valt hier ook echt in de smaak.

En aangezien je er budgettechnisch waarschijnlijk geen probleem mee hebt; noten zijn ook goede vleesvervangers. Pinda's ook (dat zijn officieel peulvruchten) en die zijn vaak een stuk goedkoper.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

ja kikkererwten wel. En noten als vervanger wist ik niet, dank je voor de tip!

citroenrasp vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

chamipgnons eet ik best vaak. Tofu nog nooit geprobeerd denk ik, ik ben wel gek op tempeh maar twijfel nu of dat niet tofu is en ik mezelf nu met deze opmerking een beetje dom neerzet (maar nog te moe om te googelen). Het is trouwens niet zo dat ik bij een avondmaaltijd als we wel iets van vlees, groente en aardappel of pasta eten perse een vleesvervangers nodig heb hoor omdat ik vlees mis. Ik vind extra groente net zo lekker. Bij rijst gebruik ik dan wel tempeh omdat ik dat gewoon heel lekker vind.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee tofu is anders.

Zoek maar eens op Sticky Tofu op Google, heerlijk recept!!

Mamavandrie34 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    #78 Mamavandrie34, 18 dec 2021
    Laatst bewerkt: 18 dec 2021
    Op allerhande heb je een recept voor sticky tofu, heerlijk! Ik laat de tofu altijd wel zo lang mogelijk tussen twee handdoeken en met iets zwaar erop uitlekken, dan is het minder sponsig.
    Wat ik ook vaak doe is de tofu in de oven krokant maken: blokken snijden, in een kom met wat olie, en dan wat maizena, dan op de ovenbakplaat (met bakpapier!). Dat maakt het krokant zonder dat het zich vol met olie heeft gezogen.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    In de airfryer werkt dit ook heel goed!

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  20. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Oh ja, die heb ik niet, maar het is feitelijk een hete lucht oven toch?

Deel Deze Pagina