Hoi, Ik wil gaan proberen of arganolie helpt om mijn haar wat minder pluizig te maken. Hebben jullie ervaring met arganolie? En welk merk adviseren jullie? Als ik het lees, zou pure arganolie het beste zijn.
Ja ik gebruik het zelf en voor mijn dochter. Het helpt goed maar ik merk dat het snel teveel is. Ik heb geloof ik het potje van Andrelon met arganolie.
Ik heb meestal de pure arganolie van de tuinen, deze is regelmatig in de aanbieding. Ik heb even gekeken, hij is nu ook in de aanbieding: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/de-tuinen-100-pure-arganolie-60047850?skuid=047850 Voor op je haar (ik gebruik het ook voor mijn gezicht): 2 a 3 druppels na het douchen op je vochtige handpalm doen, handen tegen elkaar wrijven en dan door je natte haren verdelen. Is echt meer dan voldoende. Je doet dus best lang met een flesje.
Hier ook inderdaad op handdoekdroog haar, paar druppeltjes. Overigens kun je voor pluizig haar ook nog biosilk proberen. Ruikt ook heerlijk!
Bij mij haalt argan olie of wat dan ook helaas niets uit voor mijn pluizige haar Alles al geprobeerd. Dus andere tips zijn welkom. Het enige wat wel werkt is de straightener maar die gebruik ik maar eens in de week ivm nog droger en beschadigd haar
Mijn pluis is bijna helemaal weg sinds ik aleppozeep of een shampoo(bar) zonder sls gebruik als shampoo en een appelazijnspoeling als conditioner. Ik gebruik arganolie voor mijn gezicht na het douchen en haal dan mijn handen ook wel door mijn haar, maar echt nodig is het niet.
Al vaker aan gedacht om te doen, maar nog niet gedurfd En na de appelazijn spoeling ruikt je haar niet zuur? Vroeger gooide ik een flesje bier na de shampoo in mijn haar, dat werkte ook maar stonk als de ziekte
Ik ga maar eens wat dingen uitproberen. Ik gebruik nu ook een stijltang, maar zou die graag wat minder nodig hebben.
Op het moment dat ik de spoeling gebruik, ruikt het niet perse lekker , maar ik spoel het uit en dan ruik ik het nog maar heel licht en als mijn haar droog is echt helemaal niet meer (gelukkig). Bier zou ik echt niet doen, dat vind ik zo erg stinken…. Hoe ik het doe: ik heb een plastic beker (zo’n ikea beker) en daar doe ik een klein laagje appelazijn in (halve cm ongeveer) en zet ik klaar. En dan nadat ik mijn shampoo heb uitgespoeld, vul ik de beker aan met warm water onder de douche. Dan giet ik het over mijn haar, masseer een beetje in en spoel het weer uit. Het is een beetje zoeken hoeveel appelazijn je nodig hebt, sommige mensen doen 1 op 4, ik doe denk ik 1 op 8.
Ik ben op advies lakme teknia frizz control conditioner gaan gebruiken. Dit in handdoekdroog haar aanbrengen en vervolgens een paar druppels Argan olie in droog haar. Belangrijk is wel dat als je de föhn gebruikt je het niet kurkdroog föhnt. Merk van de Argan maakt echt niet uit. Ik gebruik zelf die van de tuinen.
Pure arganolie (uit Turkije) vond ik echt verschrikkelijk ruiken, maar ook qua werking was het niet wat ik ervan had verwacht. Ik gebruik nu dit: Super nova leave-in elixir | Bhave | Professionelehaarproducten en het ruikt heeeeeeeeeerlijk en maakt het haar van mijn dochter en mijzelf echt heerlijk zacht en pluisvrij. En als je iets met Arganolie wil proberen...? KIS - Kappers Argan Oil Power Haarserum - 100 ml | bol.com. Deze ruikt echt zalig en is maakt ook heerlijk zacht en pluisvrij. Van de olie van KIS heb je echt maar 2/3 druppels nodig (voor halflang, dik haar), anders gaat het te vet worden.
Als ik dit gebruik heb ik geen pluis meer. Je moet je haar voeden. Dit product is nummer 1 op de markt.
Goed opletten dat je pure arganolie gebruikt en niet een product met onder andere arganolie. Ik gebruik ook die van de tuinen en voor mij werkt het goed.