Dames, Van mezelf heb ik bronchites, voor de zwangerschap leek het erg af te nemen. Nu ik rond de 20 weken zit, begin ik er sinds een week weer erg last van te krijgen, druk op de borst. Erg kortademig, wakker worden met weinig adem. T hoort erbij, maar kan ik er wat aan doen.. is het erg?? Want ga nu geen inhalers nemen.. X
Ik heb het ook (ook nog hartkloppingen, die best eng kunnen zijn) maar ik mag wel ventolin gebruiken tijden de zwangerschap van gyn. en allergoloog.. Dus zou gewoon is overleggen, het helpt namelijk wel als je echt last hebt.. Maja.. je krijgt gewoon minder ruimte natuurlijk en het wordt gewoon anders voor een tijdje. Ik ga hierdoor ook nog heel snel hyperventileren, maar dan probeer ik gewoon even rustig te gaan zitten/liggen en dat helpt ook. Gr. Carlien
Haai haai! hier een met astma! Dermate erg dat ik in januari enkele dagen int ziekenhuis heb gelegen. Ventolin is veilig tijdens de zwangerschap. Dat ten eerste. Ten tweede heeft de longarts mij op het hart gedrukt vooral WEL inhalers te gebruiken als ik het benauwd krijg. Jij geen adem, kindje geen adem!!!! Dat is vele malen schadelijker dan een pufje af en toe! Zuurstoftekort is niet goed voor een baby... En Ventolin mag, dus ik zou een afspraak maken bij je huisarts om het iig te overleggen! Liefs, Janneke
Hier last van astma tijdens mijn allergie periode (hooikoorts). Ik mag ook 2x daags ventolin gebruiken, en als ik het echt niet red met 2pufjes dan mag het zelfs wel een keer vaker. Het is idd beter om lucht te krijgen, dan wanneer je geen zuurstof Meer krijgt, en dit dus ook niet in je bloed zit... Verder kreeg ik de tips om te stomen wanneer ik het benauwd heb, en te slapen met het hoofd wat verder omhoog... Ik zou dus ook gewoon overlgenne met je vk/gyn en/of huisarts!