kan je na het stoppen toch nog weer beginnen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 1985beeb2009, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

3 jul 2009
    277
    0
    16
    hoi hoi

ik heb een vraagje
    ik ben gestopt met borst voeding omdat het zo'n ontzettend pijn deet
    2x een ontsteking gehad en flinke kloven tepel flink kapot
    nu ben ik gestopt omdat ik het niet meer vol hield maar ik baalde hier ontzettend van maar goed
    over gegaan op de fles via de huisarts pilletje gehad zodat er geen tot minder melk aangemaakt zou worden
    nu is het zo dat het niet helemaal gestopt is en nu produceer ik dus nog steeds melk en me borsten lekken soms ook nog
    maar mijn tepels en alles is goed geheeld
    en stiekem zou ik het dan toch wel weer willen proberen om de borst te geven maar ik weet niet of dat dat wel kan en goed is om nu weer van de fles na de borst te gaan
    de kleine is nu 5 weekjes en 1 dag weet niet of je dat moet weten maar zet het er maar ff bij ;)
    ik hoop dat jij me verder kan helpen

groetjes 1985beeb2009

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Dat is altijd een lastige vraag. Het kan wel maar daar moet je zelf en je omgeving volledig achter staan. Het zal een lange weg worden met heel veel voeden/kolven/aanleggen met misschien als doel dat je een deel van de voedingen kan geven.

Lees meer over relactatie in de volgende link:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Relactatie - Borstvoeding weer op gang brengen nadat je gestopt bent, oftewel: relactatie

Dat geeft je een beeld van wat je kan verwachten.
    Als je besluit te starten is het goed om goede begeleiding te zoeken.
    Huur een goede dubbelzijdige kolf en ga heel frequent kolven (om de 3 uur 10-15 minuutjes)
    Als je besluit aan te gaan leggen dan is het goed om het aanleggen onder begeleiding van een lactatiekundige te doen omdat het eerder niet lukte om juist aan te leggen (gezien je tepel problemen die je beschreef).

Als je nog vragen hebt lees ik het wel

Ilse

Deel Deze Pagina