Hoi, ivm mijn zwangerschap drink ik in principe geen colalight, ik ben moe en lusteloos, past bij deze fase van zwangerschap, maar vandaag kreeg ik toch twee glazen cola light. en ik voel mij een stuk beter! op internet gezocht en het blijkt dat je echt aan die troep verslaafd raakt! nu is mijn vraag, is het afkicken hiervan slecht voor de baby? Ik drink overigens wel twee kleine blikjes gewone cola per dag, maar daar fris ik niet zo van op als cola light!
Ik begrijp het niet helemaal... Je hebt één keer light gedronken en nu denk je verslaafd te zijn? De cafeïne is overigens verslavend. Is dat hetzelfde in regular en light? Suikers kan je ook flink op reageren. Die geven een korte stoot energie en daarna kan je nog uitgeputter zijn. Ik gebruik zelf nooit producten met aspartaam, want ik hou niet van de smaak. Misschien is bovenstaande wel handig om eens na te gaan.
Kun je het niet proberen met een andere drank waar aspartaam inzit? Dat je weet of het echt dat is, of toch cafeïne, of iets anders.. Opzich mag je wel wat aspartaam hebben, volgens mijn dietist max2 glazen per dag. maar als je echt verslaafd bent, lijkt me dat ook niet zo gezond.
ehm het feit dat je moe bent kan ook gewoon door je hormonen en zwangerschap komen. De eerste weken was ik kapot al ging ik om 19.00 uur naar bed en sliep ik tot 10.00 uur ik was nog stuk. Gewoon je lichaam die reageerd.
Hoi, bedankt voor het mee denken! Normaal (niet zwanger) dronk ik vrij veel cola light, ik weet dat dit niet zo gezond is, maar ik knap echt op van een paar glaasjes. nu dus zwanger en er direct vanaf gestapt, omdat ik heb gelezen dat aspertaam heel ongezond is voor de vrucht! maar nu heb ik dus klachten die heel goed passen bij de zwangerschap. gisteren echter toch cola light gehad en daar knapte ik erg van op! het kan zijn dat ik dus aan het ontgiften ben van de aspertaam en dat een deel van mijn klachten daarbij horen. Op internet is veel te vinden over de verslavende functie van aspertaam, ik word daar nu pas bewust van en vraag mij af of het ontgiften consequenties kan hebben voor de baby.
Ik denk dat het, net als bij roken, schadelijker voor je baby is als je het wél neemt dan wanneer je er van 'afkickt'. Overigens denk ik dat het 'opknappen' van een glas cola eerder door de cafeïne komt.
Hier hetzelfde al ben ik (nog) niet zwanger.. Ik drink zo 1,5 liter cola per dag en ben nu ook ernstig aan het minderen. Maar cola werkt verslavend en daar zul je net als bij alle andere verslavende middelen rustig mee af moeten bouwen. Ik heb het ook pats-boem in 1 x geprobeerd maar dan word je "zin in" cola alleen maar erger! Denk dat het verder geen kwaad kan voor de baby. En logisch dat je je nu moe en lusteloos voelt, in cola zit hartstikke veel suikers enz en als je dat gewend bent en je stopt er opeens mee, dan krijgt je lichaam wel even een klap omdat het zoveel suiker wel gewend is!
Ik drink wel een paar kleine blikjes gewone cola, maar daar knap ik niet van op ondanks de cofeine. @lummy, goed bezig
Wat goed dat je geen aspertaam meer wilt eten/drinken. Aspertaam is inderdaad slecht voor je vruchtje.. maar ook zeker voor jou. Weg met die troep! Dan kun je beter meer gewone suikers consumeren. veel succes meid!
Hier wel, als ik gaar ben meem ik glas cola. Als ik savonds laat glas cola neem kan ik ook niet slapen. Ik werd van red bull altijd hyper haha, maar dat drink ik ook absoluut niet meer sinds ik zwanger ben