Trekkerig/spierpijn gevoel daar "beneden"

Discussion in 'Zwangerschap' started by AstridDi, Mar 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Wie herkent dit?

Ik heb sinds vandaag ineens een soort van beurs/trekkerig/spierpijnerig gevoel in mijn "vagina-huid".
    Ik heb dit alleen als ik loop, opsta, traploop etc. dus alleen in beweging. :(
    Als ik zit, merk ik er weinig van.
    Het doet niet veel pijn ofzo, beetje pijnlijk en vooral vervelend gevoel. ;)

Iemand die hierin iets herkent?? Dit is mijn 4e zwangerschap, maar ik heb het nog niet eerder gehad (althans, wat ik mij kan herinneren).

2. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    2,517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    yep!!!!

komt doordat je bloedsomloop toeneemt en daar het meest gecocentreerd is. en als je staat voel je die druk beter hou je het in de gaten want je kan ook daar spataderen krijgen.... niet leuk!!!!! :(maar trekken vaak na zwangerschap weg:)

3. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    trekt het ook door na je liezen of boven benen of bil?
    want als je dat hebt komt het door dat je bekken soepeler worden, en dat alles wat zakt (lichte bekken instabiliteit)

4. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Nee, het trekt gelukkig niet door naar liezen/bil/boven been!

Jammer genoeg weet ik van de eerste nog wel hoe BI voelt, en daar komt het nu niet bij in de buurt gelukkig ;)

5. Seth

Seth Niet meer actief

herken het niet.... iig niet op de manier zoals je het beschrijft...

weet wel dat ik tweede zwangerschap af en toe het gevoel had dat mn muts sliep.....(slaap-muts :D)
    net zoals bijvoorbeeld je arm of been slaapt, maar dan daarvoor....

bedoel je dat??

6. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    @Seth,
    Nee dat bedoel ik absoluut niet! Ach, wellicht de volgende controle eens vragen als ik het dan nog steeds heb ;)

7. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Helaas is het sinds vandaag wel wat erger geworden.
    Het voelt nu als pijnscheuten en ik heb het ook als ik zit en alleen mijn benen beweeg (bijv. spreid ofzo, of over elkaar doe).

Het is het ergst als ik opsta en de eerste stappen zet.

Nog steeds herkenbaar in de zin van: betere bloedsomloop? Of toch iets anders??

8. Seth

Seth Niet meer actief

Dit herken ik dan weer wel.....;) maar dat valt bij mij onder mn BI....

Heb je ook het 'paardrij-gevoel".... zo noem ik het dan maar...
    ik heb dus bij binnenkant liezen.... dus bij mn kruis.... "(of bedoelde je DAAR in je eerste krabbel??!!) en onderin mn rug/stuit alof het blauw en beurs voelt... dit is dus ook pijnlijk bij het bewegen van mn benen....
    of het te lang niet bewegen..
    (en een lange lijst andere klachten)

Zou ffies naar HA gaan.... succes..

9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Nou laat ik het zo zeggen. Als ik ff gezeten heb en weer opsta en dus in beweging kom, heb ik het idee alsof ik wijdbeens "moet" lopen om een beetje vooruit te komen.
    Het trekt nu wel een beetje door naar boven (naar onderbuik).

Vreemd genoeg is het ook alleen links het ergst. En zit het niet in mijn vagina of schaamlip, maar juist weer net daar boven.

Ik heb geen pijn in mijn rug.

10. Seth

Seth Niet meer actief

het rotte met bekkenklachten is dat de klachten vaak "verschuiven"....
    de ene keer heb ik meer last in mn rug.... momenteel zit het vooral in mn linkse been.... dan weer aan de binnenkant liezen en dan... nouja je snapt het...

Zou er iig ECHT ff na laten kijken...!!!

11. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Tja, ben eigenwijs :D:D:D en het liefst wacht ik af om te kijken of het erger gaat worden.
    Maar ik bel morgen wel ff naar de gyn. (daar ben ik onder behandeling) aangezien mijn volgende controle op 1 april pas weer is.

Tnx

12. Seth

Seth Niet meer actief

ja :D ik herken dat.... maar daardoor heb ik me wel kapot gelopen eerste zwangerschap.....
    Dacht dat alles erbij hoorde....maw. niet zeiken, maar gewoon doorgaan....!!!

En nu... ach derde zwangerschap en alweer bi-klachten... maaruhh Fysio... neeuhhh, heb ik later bij de eerste gehad en echt geen bal aan gehad...

denk met alles...
    "bevallen doet wonderen"......:D dus net zo eigenwijs....
    Tis zo september, toch??!! (in mijn geval dan...:))

13. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    En dan lees ik dit:

Wat heel typisch is voor bekkeninstabiliteit is de ‘waggelgang’, het breder lopen. Vrouwen geven zelf vaak aan dat ze anders zijn gaan lopen. De pijn treedt vaak op in bepaalde houdingen, dit is vaak bij het omdraaien in bed, traplopen, lopen, staan, tillen, opstaan uit een stoel of bed, seks of bij het spreiden van de benen. Ook is er vaak sprake van startpijn. Na langere tijd in een bepaalde houding te hebben gezeten is er stijfheid in het bekken waardoor duidelijk op gang moet worden gekomen. Soms wordt er een krakend geluid ter hoogte van het schaambeen bij het bewegen gehoord. Aan de binnenzijde van de benen treedt ook vaak pijn op doordat de benen krampachtig bij elkaar gehouden worden.

En dit is wat ik dus voel. Alleen heb ik het dus alleen op de plek richting schaambeen en dan meer links dan rechts.
    Verder niet in mijn rug, benen billen enzo :)
    Morgen maar ff bellen

Share This Page