1,5 dag "ongesteld" en toch positieve test!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Saffira, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira

Saffira Lid

21 okt 2009
    44
    0
    0
    Goedemorgen,

Zoals je ziet aan het tijdstip kan ik er niet niet meer van slapen...

Ik heb op zaterdagavond de 18e en zondagochtend de 19e een positieve ovulatietest gehad. Volgens mij heb ik op die zondagmiddag/avond of maandagnacht mijn eisprong gehad.

Afgelopen woensdag heb ik vanwege mijn werk een kort maar heftig stressmomentje gehad. Die middag kreeg ik enorme darmkrampen en na een tijdje enorme diarree (eenmalig). Die avond zag ik ineens tot mijn verbazing bruin bloed ik mijn onderbroek. Ik hoopte nog dat het mee zou vallen, maar toen ik donderochtend wakker werd was ik volledig ongesteld (tampon vol bloed die ik voor de zekerheid in gedaan had). Dit was dus 10/11 dagen na mijn eisprong. Erg vroeg, erg raar, maar ik was er van overtuigd dat het dus voorbij was.

Die avond na mijn werk hebben we sushi gegeten met een glas wijn om ons weer beter te voelen.....:)

Ik bleef ongesteld, rood bloed met volgens mij ook een beetje bloedstolseltjes (geen grote klonten). Geen kramp erbij! Alleen lichte steekjes in mijn liezen...

Op vrijdagmiddag (gister) voelde ik me ineens misselijk, weinig eetlust (had ik bij mijn eerste ook zo!), beetje puistjes op mijn gezicht en grotere borsten! Ik dacht eerst dat ik het me inbeeldde.

Om 1900 was ik thuis en toen ik mijn tampon eruit haalde en merkte dat ik ook al bijna niet meer gevloeid had besloot ik ter plekke over een zeer gevoelige zwangerschapstest heen te plassen. Eerst niets en na een minuut of 2 ja hoor, een zeer licht streepje....

Vanochtend werd ik om 0515 wakker en heb over een gevoelige test van clearblue heen geplast (die met dat plusje). Ook hier erg licht, maar wel degelijk een verticaal lijntje!

Het is duidelijk een feit dat ik zwanger ben geweest, maar hoe groot is de kans dat ik nog steeds zwanger ben?? Als ik daadwerkelijk woensdag of donderdag een zeer vroege miskraam heb gehad, kan het hcg dan al zodanig in mijn urine zitten dat dat nu nog steeds te zien is op een test en mij een dag later zwangerschapssymptomen geeft? En dat terwijl ik nu nog steeds vroeg ben, aangezien normaal mijn NOD morgen of overmorgen moet zijn...

Ik lees op internet steeds dat hcg na een miskraam erg lang in je urine kan blijven, maar ik ben dan haast niet eens zwanger geweest, het lijkt me dan toch dat dat kleine beetje hcg onmiddellijk uit je urine zal zijn?

En klopt het dat je lichaam ook nog hcg kan aanmaken als het vruchtje al gestorven is? Door de placenta ofzo? Ik las een paar van die voorbeelden op internet. Die hadden na weken een knaltest, maar toch bleken ze achteraf een vroege miskraam gehad te hebben!

Sorry voor het ontzettend lange verhaal, maar tja ik ben echt een beetje in de war op het moment en weer niet of ik nu een beetje blij kan zijn.....

Bedankt!

Groetjes,
    Saffira

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

hoe is het nu?
    Je zou best zwanger kunnen zijn, je hebt erg weinig bloed verloren voor ene ongesteldheid. Als je bloedverlies niet is toegenomen zou ik morgen of overmorgen nog eens een test doen, die zal dan wel moeten knallen denk ik.

Mirjam

Deel Deze Pagina