22 weken en baby minder beweeglijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmy33, 29 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy33

Kimmy33 Actief lid

18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    Hoi.
    Ik heb een vraagje.ik.ben vandaag 22 weken zwanger.
    Ik werk bij een tuinbouw bedrijf 40.uur in de week.
    Sinds vorige week zijn ze bezig met gif aan het spuiten.
    Ben dus ook bijna niet in de kas als.er word gespoten.
    Gister in een koude kas gewerkt waarbij ik veel moest bukken.
    Die avond was de baby super druk maar ander druk ik voelde in me buik veel trillingen net of je ooglid trilde.
    Vanmorgen was me.collega weer met.gif aan het spuiten toen ik in de kas aan het werk was heb daar bijna 4 uur in gezette.
    Ben daar na weer na een andere kas gegaan omdat het niet te harde was de lucht sloeg op.je keel.
    Halvewege de dag heb ik maar een paar flauwe schupjes gevoeld.
    Niet zoals voorheen dat je het goed voelde en vanavond ook bijna niet.
    Moet er wel bij zeggen me placenta lig.voor.
    Maak me best wel.zorgen daarom of het.wel.goed gaat daarbinnen.
    Heb las over 3 weken een afspraak.
    Is dat normaal. Hoor dat bij 22 weken dat je het minder voel ineens?

2. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hoi, ik ben morgen 22 weken en ik heb vandaag toevallig hetzelfde zitten googlen :) Maakte me de hele dag zorgen dat ik minder voel dan andere dagen. Ik houd me vast aan het feit dat ik wel af en toe íets voel, als dat niet zo is zou ik zelf aan de bel trekken. Maar vanavond was het weer ff disco in mn buik, dus ik vertrouw erop dat het goed zit.
    Moet ik ook wel zeggen dat dit een stressvolle termijn voor mij is waardoor ik extra alert ben.
    Van wat ik begrijp online is ja, je kindje kan wel eens wat rustiger zijn, maarrrr bij zorgen echt contact opnemen met vk.
    Succes!

3. Kimmy33

Kimmy33 Actief lid

18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    Ja vervelend is dat he die onzekerheid soms pff.
    En ik heb vandaag nog geen disco gehad in me buik heel zachtjes schupjes maar niet zo als 2 dagen geleden.
    Wacht het nog even af.
    Jij in ieder geval succes met de zwanger schap

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Het kan enorm verschillen, soms zijn de babies heel druk. En dan weer even een dagje minder.

Als je je echt heel erg zorgen maakt kun je altijd de vk bellen.

Ook wil het wel eens helpen om op je linkerzij te gaan liggen. (2 uur lang)

Een glas appelsap schijnt af en toe ook nog eens te werken. (Door het suiker)

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Bij 22 weken heeft ze baby zoveel ruimte dat het nog makkelijk kan draaien zo dat je het bewegen niet/ minder goed voelt. Vanaf 28 weken moet je je baby pas dagelijks voelen.
    Bij de eerste trouwens tot 32 weken niet dagelijks gevoeld. (Placenta voor)

6. Kimmy33

Kimmy33 Actief lid

18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    Dat kan ik indd wel is proberen met appelsap en dan op me zij liggen.
    Mocht het van de week nog niks zijn dan bel ik de vk wel ff
    Super bedankt in iedergeval

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Maar waarom ben je dab überhaupt in de buurt van dat gif?? Lijkt me niet verstandig.
    Als je twijfelt gewoon de VK belken, je kan altijd even overleggen! Hopelijk snel drukte in je buik!

sweetL vindt dit leuk.
  8. Kimmy33

Kimmy33 Actief lid

18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    Ik werk in paprika s daar word vaak gespoten tegen ongedierte.
    En dat is als het net gespoten is niet goed voor de gezondheid.
    hij trap wel is in mw buik maar heel zwak niet zoals voorheen

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kindje heeft op dit termijn nog ontzettend veel ruimte en wanneer het richting je rug schopt of beweegt dan voel je dat gewoon veel minder of helemaal niet.
    Wanneer jij je te onzeker voelt, dan moet je gewoon je VK gaan bellen, daar zijn ze voor. En dan neit gaan wachten tot je afspraak over drie weken.

10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Maar dan kan je dus niet werken... Ik zou de bedrijfsarts erbij vragen. Ik doe bepaalde werkzaamheden niet meer omdat er dan ook stoffen worden gebruikt die schadelijk kunnen zijn. En bel je VK even op! Een snelle check en je bent weer gerust. Mag heus wel :)

Juffie26 vindt dit leuk.
  11. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik heb ook dagen tussen de 20 en 25 weken gehad (zit nu op 26) dat hij een stuk minder bewoog. Soms een dagje, soms 2, soms 3. Ik voelde hem wel, maar minder heftig en minder vaak. Afgelopen keer moest ik toevallig naar de verloskundige tijdens zon rustige periode. Ze heeft gevoeld hoe de baby lag, en hij lag in een stuit, met zijn rug tegen mijn buik. Hij trapte dus naar binnen. Nu weet ik dat als ik hem soms een dag of 2 minder voel, hij dus gedraaid ligt. Een hele geruststelling. Ik denk dat dat bij jou ook het geval is. Maar alsnog als het je niet lekker zit, bel je verloskundige.

12. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hier exact zoals hier boven.
    Had die van mij ook een tijdje minder gevoeld rond 23 WK en hij heeft zich gedraaid en ligt in stuit.
    Dat is al 1 van de redenen.
    Mijn kindje heeft ook een afwijking maar dat weten we al weken dat is bij mij de 2e rede. :)

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik wil je niet aanvallen zo bedoel ik het niet, maar als het niet goed is voor je gezondheid waarom werk je dan in die lucht als je 22 weken zwanger bent dat lijkt me niet goed voor jou maar zeker ook niet voor je ongeboren kind.
    Ik zou de bedrijfsarts erbij halen en afspraken hierover maken dat je niet bij of in de buurt van het vergif werkt nu.

Bel anders de vk even je mag vast eerder langskomen als je je zorgen maakt

14. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ik heb ook dagen dat ik minder voel, gister besproken met gyn dat ik vind dat de schopjes over het algemeen 'zachter' aanvoelen dan in week 21 bijvoorbeeld. Kwamen tot de conclusie dat het gewenning van mij kan zijn en dat de hoeveelheid ruimte in de buik best groot nog is voor ze.

15. Kimmy33

Kimmy33 Actief lid

18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    De baby is weer lkkr druk bezig met schupjes geven weer een hele opluchting.
    Wil iedereen bedanken voor de adviezen
    Heeft me wel goed gedaan

YasmijnN, Pechvogol en Juffie26 vinden dit leuk.
  16. Kimmy33

Kimmy33 Actief lid

18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    Klopt daar heb je gelijk in maar als ik een bedrijf arts erbij zou halen.
    Dan zit ik binnen kort zonder werk me ik heb 2 bazen en eentje daarvan die is niet echt professioneel daarin die gaat dan heel kinderachtig tewerk.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb je een vaste aanstelling (onbepaalde tijd)? Zo ja, dan kunnen ze je écht niet zomaar lozen.
    En wanneer je een tijdelijke aanstelling hebt en je werkgever echt zo kinderachtig is, dan kun je er toch al op rekenen dat je contract niet zal worden verlengd... want je zwangeren/moeders zijn maar lastig met hun verlof en zieke kindjes etc (even heel overdreven gezegd hoor)

Dus denk ajb aan jezelf en je kleine wondertje!!!

18. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Fijn, ik heb nu zelf 2 enorm rustige dagen.. vind t ook maar niks

19. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Weet je waarmee ze spuiten? Er zijn ook biologische bestrijdingsmiddelen die niet zoveel kwaad kunnen, maar die wel heel erg stinken. Als je weet waar ze mee spuiten kan ik je zo vertellen of het kwaad kan

20. Kimmy33

Kimmy33 Actief lid

18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    Hoi ja ze spuiten met ambectine attracker pirimor dat is helaas niet biologisch

Deel Deze Pagina