Is dat pakketje (bedzeil, bedpan en klossen) dat je bij de thuiszorg ophaalt echt noodzakelijk? Voor de klossen heb ik een andere oplossing, maar die bedpan en dat zeil....? Ik moet er nl. een heel eind voor rijden. Wat is jullie mening?
Dat zeiltje zit ook in je kraampakket (die krijg je van je verzekering). Ik geloof niet dat ik kan plassen op een ondersteek, dus die heb ik ook niet. Lossen we dan wel op.
Ik heb de bedpan wel gehaald maar als het ff kan wil ik gewoon naar het toilet lopen. (ik kan echt niet mijn behoefte doen op zo'n ding) Het bedzeiltje vind ik wel belangrijk. Als 's nachts de vliezen breken is het toch wel handig als je matras droog blijft. Ik heb bij mijn moeder gezien (toen ze zwanger was van mijn broertje, zit 12 jr tussen) dat je het hele matras kan weggooien als je in 1x een waterval krijgt. Ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Die bedpa is meestal niet om op te plassen hoor. Als je thuis bevalt dan doen ze daar de placenta in. In ieder geval bij mijn kids deden ze dat. Ik ging gewoon naar het toilet
pfff das een opluchting Toen ik net geopereerd was aan mijn enkel konden ze me naar het toilet slepen, kon echt niet plassen op dat ding
ik had de bedpo wel in huis gehaald maar is helemaal niet gebruikt, ik kon meteen weer zelf m'n bed uit!
maar als ze dat ding gebruiken voor de placenta waar zijn die 2 emmers dan voor? (die staan bij mij ook op het lijstje) zou niet weten waar ik die voor nodig heb..
Voor al het afval bij de geboorte. Die matjes handschoenen etc ! In ieder geval bij mij ik weet niet hoe dat bij anderen is hoor
De ondersteek werd hier ook gebruik voor de placenta. En de emmers: 1 voor het afval en 1 voor de was
Bedpan heb ik niet in huis, wil dat vieze ding niet in huis, beval toch niet thuis. Bedzeil gebruik ik uit het kraampakket, niet erg comfortabel met deze warmte, het zweet nogal.Het is gelukkig een vrij groot zeil, daarover heb ik een groot badlaken en dan de matrashoes. Ik kan het risico niet lopen, we hebben een vrij duur bed. Hopelijk heb ik hem snel niet meer nodig.
Een zeiltje/beschermer is echt een must! Als je vliezen breken in bed en je matras is niet beschermt ben je echt zuur!(Grote kand dat je je matras bij het grof vuil kan neerzetten!) Overgens als je thuis bevalt wil je de rest van het extra vocht ook niet op je matras hebben! Ik gebruik geen zeiltje maar een complete waterdichte matras beschermer. Die zweten een heel stuk minder als dat zeiltje. Kosten geneens heel veel, voor 12,- haal je er een bij de HEMA.
De bedpan gebruiken we ook wel om onder de billen te schuiven bij het ontwikkelen van het kindje. Soms heb je wat meer ruimte nodig om het hoofdje aan te pakken omdat het allemaal niet zo soepeltjes gaat. dan is een bedpan echt onmisbaar! Ook voor het hechten is het wel eens makkelijk. Bij de laatste bevalling had de cliënt geen bedpan en heb ik maar een koekenpan uit hun kast gepakt haha!