Hoi dames, Zoals de titel al aangeeft: ben nu 38 wkn en de kleine is nog steeds niet ingedaald! Met 32 wkn is ze al een stukje ingedaald maar sindsdien niet meer verder ingedaald. Ik voel soms dat ze met haar koppie in mijn bekken loopt te wroeten: niet fijn als je bekkeninstabiliteit hebt! Vorige week op controle gaf de verloskundige aan dat ze het weleens kon zijn dat mijn bekken te nauw is. Kan het zijn dat de kleine onder druk van weeen of als de vliezen breken alsnog indaalt? Heeft iemand hier ervaring mee? Liefs Eva
Hoi Wizard, Ik heb daar wel eens van gehoord! Dat het kindje direct indaalde toen de vliezen braken. Dus ik zou het de VK voor de zekerheid gewoon vragen of dat mogelijk is. Ik weet niet of het bij alle vk's is, maar volgens mij kunnen ze ook doormiddel van een echo kijken of je bekken te nauw is! Dus dat zou ik ook vragen, zo niet eisen (!) mocht je er twijfels over hebben. Mijn moeder heeft ook een vernauwd bekken, waardoor ik me ook heel onzeker ging voelen over of ik wel gewoon kinderen kan baren. Maar gelukkig is die kleine bij mij ingedaald (al kan hij er volgens mij nog wel uit, heeft ie al een keer gedaan namelijk). Succes ermee! Liefs, Daphne
Als de vk zegt dat het kan zijn dat je bekken te nauw is dat zou ik vragen of ze dat dan es even onderzoekt of laat onderzoeken! Het kan ook idd dat je kindje pas indaald als de bevalling begonnen is..
Zou toch vragen of ze is willenkijken of je bekken te nauw zijn. Om er nou bij de bevalling achter te komen lijkt me ook geen pretje
Heb gevraagd om een bekkenmeting maar de vk gaf aan dat deze niet geheel betrouwbaar zijn. Ik moest maar wachten en zien hoe het loopt tijdens de bevalling..... Heb duidelijk aangegeven dat ik niet onnodig tegen de klippen op wil gaan persen en dat ik dan een ks wil. Is zowel voor moeder als kind niet goed om iets te proberen wat niet haalbaar is, lijkt me. Sneu hoor, de kleine probeert in te dalen en het lukt d'r niet!
Bekkenmeting is het meest betrouwbaar dmv rontgenfoto's en die mag je nu niet... Het kan idd goed zijn dat je kindje pas indaalt tijdens de bevalling. Bij een tweede is het heel gewoon dat ie pas tijdens de bevalling indaalt, een eerste kind daalt idd meestal wat eerder in maar er zijn meer vrouwen bij wie hun kind pas laat indaalt en gewoon bevallen. Is gewoon ff afwachten wat er gebeurt als je weeën krijgt en je vliezen breken. Mocht het echt te nauw zijn dan heb je grote kans dat je niet eens aan persen toekomt omdat je niet aan die 10 cm komt. Ik werd ingeleid (ze was niet ingedaald) en na 2 dagen weeën had ik nog geen 2,5 cm ondanks goede weeën. Toen werd het dus een ks, na de bevalling is nog een keer een bekkenfoto gemaakt waaruit idd bleek dat ik te nauw ben.
Ik heb er geen verstand van, en ging er maar een beetje van uit dat mijn bevalling (vd 1e) dan waarschijnlijk wat later gaat plaatsvinden.... Nu met 37 weken is er van enige indaling ook nog helemaal geen sprake. Misschien moet ik me ook maar zorgen gaan maken. Ga het in ieder geval volgende week maar eens even heel goed vragen aan de vk.
Bij mij was de eerste idd pas tijdens de bevalling gaan indalen. Heb hier tijdens de bevalling geen last van gehad. Volgens de vk kan de bevalling hierdoor wel wat langer duren omdat de baby dus hoger zit dan normaal. Succes met de laatste loodjes. Silly
Dank jullie wel voor jullie reacties! Het is nu al een paar dagen flink aan het rommelen maar het kan dus goed zijn dat de bevalling nog wel even op zich laat wachten, of niet?
het is ook mijn eerste zwangerschap. ben nu bijna 33,5 weken en ik heb het gevraagd bij de vk. zei vertelde dat als het kindje bij 36 weken nog niet ingedaald is, we een echo krijgen om te kijken wat de reden hiervan is.
owja dat heb idd ook gehad destijs een extra echo om te kijken of mn kind niet heel groot was en daardoor niet kon indalen maar dat was bij mij niet zo... (met 40w2d 3550gram) onverklaarbaar dus. Pas na de bevalling kwam de reden naar voren. Succes meiden.
De kleine is de afgelopen dagen een stuk drukker. Ben benieuwd of ze nu toch aan het indalen is! Of kan het misschien zijn dat de bevalling in zicht komt. Wie heeft hier ervaring mee: dat de kleine drukker werd een paar dagen ofzo voor de bevalling?
Lynn is ook niet ingedaald voor de bevalling. Heb nog wel een echo gehad, maar daarop was niets te zien, alleen dat ik erg veel vruchtwater had. Dat was dus de reden dat ze niet wilde indalen. Toen mijn vliezen braken, moest ik dus direct plat en de VK bellen. Ze was toen nog niet ingedaald. Er was overleg geweest met het ziekenhuis, maar het hoofdje zat mooi boven de bekken en ze voorzagen geen problemen. Tijdens de weëen is ze pas ingedaald en ik kon gelukkig thuis bevallen. Ik merkte geen verschil met drukte van de beeb voor de bevalling, ze was even druk zoals altijd.