Bedrag aan boodschappen

Discussie in 'De lounge' gestart door Iris89, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Only me

    Only me Niet meer actief

    Nee hoor, ik eet nooit 2 dagen achter elkaar hetzelfde. Ik koop altijd verse groenten en fruit. Vlees haal ik gewoon niet bij de slager, maar gewoon bij de supermarkt. En dan wacht ik meestal ook nog eens op een aanbieding.
    Hoe jij minstens 25 euro aan vlees en vis met z'n 2en kwijt bent, is mij een raadsel :(
    Ik heb momenteel nog een 3de in huis wonen, en daarbij mijn kindje, en ik ben voor 20 euro vlees per week klaar!
    Je kan het echt wel, maar het is het willen..... Ik vind het gewoon zonde van het geld om bij de slager of groenteboer te halen, de extra euro's vind ik niet opwegen tegen de kwaliteit.

    Maar als je vriend wel een rijbewijs heeft en jij het niet fijn vind 1x in de 2 dagen boodschappen te doen, dan zou ik toch een compromis sluiten. Je bent dadelijk meer geld en tijd aan reizen kwijt met de bus dan 1 ritje met de auto. Hij kan in de avond toch wel 1 uurtje vrijmaken?!

    Wij redden het trouwens makkelijk met 60 tot 70 euro per week. Incl luiers, melk, verse boodschappen, shag voor vriend, drinken, brood etc etc! En dat is 3 personen en 1 kindje van 1,5.
     
  2. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    ik vind op zich 70 a80 euro nog wel meevallen als je ook luiers en evt. voeding meerekend want dan eet je zelf dus sowieso al voor onder de 50 euro.
     
  3. Dora en Boots

    Dora en Boots Niet meer actief

    Ik vindt het echt niet overdreven veel geld hoor.

    Ik denk dat je trouwens ook moeilijk kan besparen alleen omdat je dat graag wil.
    Dan zal je dus concessies moeten doen, tijd vrijmaken om samen met de vriend de boodschappen te doen, meer huismerk etc. Dingen die jij niet graag verandert zo te lezen. Dat is helemaal prima, maar je boodschappen worden natuurlijk niet zomaar goedkoper.:)
     
  4. poeze

    poeze Actief lid

    10 dec 2010
    381
    0
    0
    Echt niet veel.
    Wij zaten tussen de 6 a 700 euro in de maand. Dat vond ik toch wel buitensporig worden dus nu proberen we zo rond de 100 a 120 euro per week te blijven en ik moet zeggen het lukt aardig.
    Zodra we weer elke dag boodschappen doen gaat het fout, dan kopen we veel te veel impulsaankopen. Dus de zaterdag is voor de boodschappen, bakker, markt, kaasboer en de supermarkt :D
     
  5. Flamingo

    Flamingo Bekend lid

    9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Nou volgens mij is het een netjes gemiddelde.
    Er zitten nog geen luiers bij in las ik.

    Ik reken de luiers wel bij in het boodschappengeld omdat het een wekelijks terugkerende post is.
    Wij zijn wekelijks rond de 100 euro kwijt (dat is incl 1 pak friso opvolgmelk a 10 euro, en luiers a 10 euro).
    Laatst heb ik bij de kruidvat luiers ingeslagen, dus had ik weer een aantal weken geen luiers bij de boodschappen nodig, dat scheelt dan alweer.
    Maar gemiddeld rond de 100 euro per week.
     
  6. Iris89

    Iris89 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

    Nou zo'n raadsel is dat niet hoor. ;)

    Ik zal de prijzen er bij noemen:

    Het vlees voor deze week.. We eten echter niet elke week biefstuk, maar dat compenseert zich dan weer met ander vlees. :)

    Voorbeeldje:

    Biefstuk: 5,39
    Grillburger: 2,88 (maar dat zijn er wel 4 dus die eten we volgende week weer)
    kipfilet: 3,04
    Kip cordon bleu: 2,50
    Kipshoarma: 4,39
    Zalm in bladerdeeg: 2,99
    Fishcuisine: 3,19

    Bij elkaar opgeteld: 24.38

    Zo, raadsel opgelost.
     
  7. CherryAyden

    CherryAyden Niet meer actief

    Neuj vind ik niet veel, wij zitten op 100 euro per week.
     
  8. Iris89

    Iris89 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Oh, en de luiers en voeding zijn...Niet meegerekend. :)

    Luiers koop ik altijd bij de kruidvat een heel groot pak met 92 stuks ofzo, daar doen we heel lang mee. Billendoekjes van AH huismerk, doen we ook een klein maandje mee en de voeding is van groeie start. Doen we een week mee.

    Dus ja dan zit ik denk ik ook al rond de 100,- ...
     
  9. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.829
    814
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Ik vind 70-80 euro per week ook netjes,wij zijn ongeveer hetzelfde kwijt.
     
  10. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Nuja, als je een beetje minder wilt uitgeven kun je natuurlijk makkelijk bezuinigen op het vlees. Iets goedkoper vlees kopen. Of in de aanbieding groot verpakking vlees en dat dan portioneren en invriezen.
     
  11. Iris89

    Iris89 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ik zou niet weten hoe je goedkoper vlees moet kopen?!
    Over het algemeen is varkensvlees goedkoper, maar ik heb daar echt een ongelovelijke hekel aan. :) Het enige vlees wat ik eet is voornamelijk kip (laat dat nu duur zijn...) en soms rund. Qua vis eten we eigenlijk alleen zalm en kabeljauw. Meer lusten we gewoon niet.

    En om naar aparte supermarkten te gaan vind ik veel te veel gedoe. Ik baal al als ik elke 2 dagen met m'n dochter boodschappen moet doen, laat staan naar verschillende supermarkten hahaha. :D


    Nouja, misschien moet ik me er gewoon maar bij neerleggen. ;) Maar vind het altijd wel interessant om te weten hoe andere mensen hun uitgaven doen.
     
  12. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nuja, wij eten vaak rundergehakt. Veel gerechten kun je daar mee maken.

    Kipburgers zijn over het algemeen goedkoper dan kipfilet. Vaak is er kipfilet in de aanbieding en dan zitten er iets 7 stuks in ofzo. Dus dan kan je de helft invriezen.
    Ook kippenpoten zijn goedkoper. met braadstomen heb je dan een heerlijke maaltijd.

    Tja, het is natuurlijk ook persoonlijk. Wij vinden varkensvlees dan weer wel lekker. Shnitsels, schouderkarbonades enzo. Allemaal goedkoop en erg lekker ( vinden wij dan he ;) )

    Maar we eten ook wel vaak runderworstjes of runderburgers. ook lekker en goedkoop.

    Groenteburgers uit het vriesvak zijn ook lekker en niet duur.
     
  13. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Jammere is dat dat dus allemaal erg vet vlees is.
     
  14. Iris89

    Iris89 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Nouja dat wou ik dus net zeggen...

    Ik koop kipfilet omdat dat mager is, een kipburger is meteen weer vet.

    Rundergehakt eet ik ook wel alleen, geen half om half. Vind ik ook weer te vet.

    Varkensvlees vind ik dus ook niet lekker omdat het relatief vet vlees is...

    Kipfilet koop ik wel eens groot in. Maar meer is er ook niet in voordeelverpakkingen verkrijgbaar. Groenteburgers houd m'n man niet van.

    Dus tja... Daarom, moet er maar mee leven haha ;)
     
  15. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    rundergehakt en groenteburgers vet?
    Valt toch wel mee?
    En drumsticks zijn misschien vetter dan kipfilet maar niet als je het velletje er niet bij opeet.......
     
  16. sasje24

    sasje24 VIP lid

    30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    wij zitten denk ik ongeveer tussen de 50 en 60 euro per week met zijn 2en....
     
  17. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik vind het wel meevallen. Wij doen meestal voor 60 euro boodschappen (exclusief luiers, babydoekjes, verzorgingsproducten voor mezelf zoals shampoo etc). Dus echt alleen eten en drinken. En dan kopen we echt niet luxe of overdreven veel.
    In het verleden hebben we weleens voor 40 euro per week boodschappen gedaan, toen we krap zaten, en toen hongerden we niet uit :) Dus het kan zeker.
    Als je het kan missen is het toch prima :)
     
  18. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nuja, ik gaf maar een optie ja met goedkoper vlees ;)
    Is natuurlijk dat je dan WEL goedkoper uit bent. Dus als je ECHT op de centen moet letten of gewoon minder wilt uitgeven dan kan je daar mee beginnen. Hoeft dan ook niet elke dag. Maar een of 2 dagen goedkoper vlees is dan een optie.
     
  19. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Aanbiedingen in de gaten houden en dan porties maken en invriezen.


    Dat denk ik ook ja :D
     
  20. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
     

Deel Deze Pagina