Wij hadden pas een drive true receptie van vriend/kennis. Ik spreek hem zelden, man regelmatig maar ivm werk van beiden is afspreken lastig. Ze wilden geld/bonnen voor een tuinset. Met man even overlegd over het bedrag, zouden €50 doen. Maar omdat ik dat saai vind om te geven bon van €40 gedaan icm bakblik, cakemix, cakevulling (was totaal €12 ofzo) en een felicitatiekaart. In de dorpswinkel hier hebben ze er een mooi pakketje van gemaakt met nog losse chocolaatjes etc. Hun toch een bijdrage voor de tuinset, ik een kado. En uiteindelijk blijft alleen cakeblik over ervan. Mocht ze bakken niet leuk vinden geeft ze hem maar door
Toen mijn man en ik net samen waren, hij studeerde nog en ik had het niet heel breed, hadden wij een bruiloft van de zus van m'n beste vriendin. Als avond gast. We gaven 30 euro. Mijn vader trouwde ook dat jaar met zijn vrouw, nog steeds student en niet zo rijk toen hebben we een appelboom cadeau gegeven. Appelboom staat voor liefde die mag groeien (ofzoiets). En daarbij allerlei accessoires om appeltaart te maken. En ik had een lijst van IKEA gevuld met Scrabble letters waar dan de achternaam en voornamen waren verbonden) zie voorbeeld.