Mijn laatste feestje voor jongste kwam ook wel op 50 euro per kind uit... en dat was een thuisfeestje. Hadden de kinderen overigens absoluut niet door, ook eigen kind niet. Kind kreeg cadeautjes van rond de 7 euro, waar nu al niet meer naar omgekeken wordt, en het boeit hem ook niets wat hij krijgt. Mij maakt het ook niet uit wat de ouders uitgeven, IK besluit veel geld uit te geven aan een onvergetelijke ervaring voor kind en genodigden, en lig er ook niet wakker van als een ander "gewoon" naar ballorig gaat. Was trouwens een feestje waarbij ze oa allemaal een gepimpte labjas mee kregen en nog wat meer wetenschappelijke attributen. Dat tikt aan natuurlijk maar de glinstering in hun ogen was het me meer dan waard. Ze gaan nu ook allemaal aan mad science meedoen dus ze vonden het leuk genoeg. Mijn kind heeft zelf nauwelijks feestjes (veel meisjes mogen alleen meisjes uitnodigen en hij heeft maar 2 vriendjes waarvan 1 volgens mij geen feestjes geeft), dus weet niet zo goed wat ik uit zou geven. Maar geen 20 euro iig!
Wij doen rond de € 15. Beste vriendinnetjes rond de € 20. Team uit-feestje hier. Moet er niet aan denken om een thuisfeestje te organiseren
Hier let ik meestal op de aanbiedingen voor leuke cadeautjes Het moet wel leuk blijven natuurlijk.. Ik hou er ook niet van om troep te geven wat de volgende dag al weer kapot is. Nu had ik bijvoorbeeld bij de blokker leuke Barbiepoppen zien liggen voor 5 euro per stuk. Die zijn normaal gesproken natuurlijk duurder. Maar ik vind dat leuk. Iets goedkoper kopen maar wat wel meer waarde heeft. Dus zo heb ik een hele doos boven staan met allemaal cadeautjes en als ze een feestje hebben dan kiezen de kids zelf wat uit voor de jarige uit de cadeau doos.
Hier is het max 7,50. Voor meiden vind ik het echt niet moeilijk om een leuk cadeautje voor dat bedrag te kopen (denk aan iets om te knutselen of juist een pakketje met bruisballen etc.). Voor mijn zoon in groep is het nu wel lastig. Maar hij geeft dan gewoon geld en iets om te snoepen. Eerlijk gezegd ben ik blij dat dit bij ons heel gebruikelijk is. Als mijn zoon tzt 5 kinderen op z'n feestje heeft, heeft hij bijna 40 euro erbij (als onze richtlijn wordt aangehouden). Dat vind ik best een fors bedrag op die leeftijd. Feestjes doen wij in principe thuis of in natuurgebied/ bos. Kinderen hebben inspraak in wat we gaan doen. Ik denk dat we ze in groep 8 een speciaal feestje laten kiezen, dat lijkt me gewoon leuk. Maar ook als het over feestjes gaat vinden wij dat het niet spectaculair hoeft te zijn om een leuk feest te hebben.
Mijn dochter wordt vaak uitgenodigd, bijna bij alle meisjes uit de klas en dan nog buiten school ook een paar. Ze speelt met veel kinderen, is makkelijk en al zeg ik het zelf, ze is vrolijk en gezellig en ook wel een leidertje. Nu heeft ze een uitnodiging gekregen van een meisje uit haar klas waarmee ze nog nooit heeft afgesproken na school, waar ze weinig mee speelt op school en toch is ze uitgenodigd....het meisje zei zelf dat ze niet goed wist wie ze moest uitnodigen...nou ja, mijn dochter gaat gewoon naar het feest natuurlijk, maar ik heb nu voor het eerst geen zin om ook nu weer iets van 10Euro te kopen. Mijn dochter heeft binnenkort ook nog 2 andere kinderfeestjes van kinderen waarmee ze wel afspreekt buiten school. Het wordt een beetje veel qua uitgaven achterelkaar....
Dat is dan wel lastig. Maar misschien heeft het meisje geen echte vriendinnen en lijkt je dochter gezellig. Je kan ook een kleiner cadeautje doen en dat leuk maken. We hebben dat "probleem " niet. Max 1 feestje in het jaar. Dat is ook niet leuk.
Wij doen meestal 10 euro, marge tot 15. Beste vriendjes/vriendinnetjes evt wat meer. En als z daar ook op verjaardag zelf gaan, dan beide keren een cadeautje, totaal budget dan 15-20. Cadeautje moet niet afhangen van de activiteit bij het feestje vind ik. Ouders betalen het feestje en cadeautjes zijn voor de jarige. Hier niet heel veel feestjes, vooral in de corona tijd niet, maar daarna lijkt het alsof de helft helemaal niet meer aan feestjes doet... wij tot nu toe wel elk jaar gedaan. Alleen de jongste houdt eigenlijk helemaal niet van drukte dus die wil dit jaar niet.... ook geen klein feestje want dan moet hij kiezen en dus ook kinderen niet uitnodigen en dat is helemaal geen optie.
Hier ook 10 euro. Ik had eerst de neiging naar duurdere dingen te kijken, maar dat heeft een paar nadelen in mijn ogen: 1 Andere ouders zien dat echt wel en willen niet voor elkaar onder doen. Juist voor gezinnen die wat krapper zitten lijkt dat me zuur. Ik geef dus bewust niet meer uit, omdat ik me bezwaard voel als ik onbewust die lat hoger leg. 2 Ik hoop mijn kinderen mee te geven dat een klein kadootje ook heel leuk kan zijn. Bijvoorbeeld omdat het iets is wat echt bij iemand past. Nu ben ik wel echt een koopjesjagers, dus heb ik ook weleens kadootjes die eigenlijk meer waard zijn, maar mijn kinderen vermelden er rustig vol trots bij dat we die dus goedkoper hebben gekocht.