Hallo, ik ben nieuw hier en alles nog aan het ontdekken, Ik heb een dochter van 8 maanden. ze gaat 1,5 dag naar het kdv Nu had ons kdv een schema bedacht zodat ze mee kan doen met de groep en zou betekenen dat ze pas om 9.30 dr eerste hap krijgt. Nu vroeg ik me af wat handig is om s'morgens zelf te geven, snel en makkelijk, want mijn man brengt haar om 7.00 de ene dag en ik de andere dag iets later, maar we hebben gewoon geen tijd om uitgebreid eten te geven. Wat is jullie advies voor dus snel en makkelijk, en is 2 flessen van 200cc wel genoeg, aangezien ze zo'n lekkere flessenweigeraar is. Ik werk zelf ook op een kdv maar eigelijk nooit bezig met ontbijt, bij ons mogen de kinderen namelijk geen ontbijt meenemen.
Bij ons kregen ze met die leeftijd een bordje of fles met pap. Of anders een boterham met boter. Eten jullie zelf 's morgens niet?
hier krijgen ze ook pas rond half 10 /10 uur een fruit hap daarvoor dus thuis eten en sta dan eerder op ja is niet anders
Wij eten ook met Simone 'smorgens, ze mag best bij de gastouder eten maar ik vind het gewoon stom om mijn kind zonder eten de deur uit te laten gaan. Dus ik zet haar in de kinderstoel met een boterham en dan mag ze kijken hoe mama rent en vliegt (dieren eten, zelf boterhammen smeren, tas inpakken). Als ze het nog niet op heeft eet ik snel nog een kommetje cornflakes naast haar, en anders mag ze vast even in de box spelen tot papa haar jas en schoenen aandoet en haar wegbrengt. Vanaf het moment dat we opstaan tot we de deur uitgaan duurt 1 uur en een kwartier ongeveer.
1 uur en 3 kwartier? dat betekend dat wij om 4.45 ons bed uit moeten en onze dochter kan nog niet zelfstandig een broodje eten. een fles is ook geen optie, ze is al vanaf het begin heel moeilijk met de fles en daar zit echt veel tijd in. niemand anders tips voor een makkelijk en snel ontbijtje? want is goed bedoeld maar aan pap, fles en brood tips heb k nie zo veel nee wij ontbijten zelf ook niet, heel slecht en we weten dat, zeker nu we nog een kleintje verwachten mja... (ik ga al over me nek bij het idee aan eten s'morgens)
hier staat de tas al klaar en hangt kleding klaar.(avond van te voren) dan ga ik er om 615 uur uit en dan even lekker douchen en dan maak ik dochter om 645 wakker in pyama eten en dan om 710 in de kleding en om 720 in de auto sta dan om 730 op de stoep bij het kdv
Als ze de fles weigert, kun je dan de pap 's ochtends niet gewoon uit een bordje geven? Daar houdt ze het wel op vol tot 09.30.
Ik leg 's avonds alles al klaar voor de volgende dag, dat scheelt al in tijd. En tja, ik zou dan toch wat eerder opstaan en een bordje pap of broodje geven, ontbijten is zo belangrijk!
Ja inderdaad eerder op staan en een bordje pap geven. Zoveel tijd kost dat ook weer niet, hoogstens een kwartiertje en het is echt belangrijk!! En je kunt je kind maar beter aanleren om te ontbijten, want op latere leeftijd zal dat ook moeten en dan zul je ook eerder moeten opstaan. Kan mama of papa ook meteen een boterhammetje eten, om het goede voorbeeld te geven! Ik gaf op die leeftijd vaak een papfles ipv een bordje ivm de snelheid, maar vanaf het moment dat hij het zelf wilde doen gaf ik hem zelf een lepeltje en lepelde ik ondertussen met een tweede lepeltje snel de pap naar binnen zodat hij geen tijd had om te treuzelen Hoeft niet veel tijd te kosten hoor..
hier eet mijn meisje nog steeds smorgens een bordje pap en papa en mama ook hahahha snel voedzaam en makkelijk
moet toegeven eerst was het een fles pap, later een bordje pap en toen een boterham/kracker/fruit...waar dochter maar zin in heeft. Maar soms gaat ze hier ook wel eens naar school met de bus zonder eten.....ik sta om 6.45 op, dan is het dochter wakker maken. (duurt 15 min, ze word niet zo makkelijk wakker) en dan aankleden (ligt al klaar) en naar beneden. Manlief heeft boterhammen gemaakt voor tussen de middag, ik gooi een stuk fruit in de tas, schriftje erbij waar ik avond ervoor al in heb geschreven. Maar dan zijn we rond half 8 klaar en geef ik haar tijd om te eten....enkel wil ze niet altijd tot 8 uur (dan word ze opgehaald!)
Op dagen dat dochterlief naar het KDV gaat, geef ik 's morgens een papfles. Daar ben ik met ca 20 minuten wel klaar mee. Op andere dagen pap uit een bordje.
Aan pap-, fles- en broodtips heb je niet zoveel? Wat blijft er dan nog over voor een kind van die leeftijd? Ik zou het niet weten. Mijn jongste weigerde pap pertinent uit een fles, ik dacht dat het een heel gedoe zou zijn om hem pap uit een bordje te geven, maar dat viel erg mee. Hij vond het heerlijk en binnen 10 minuten zat het erin.
Fruit? Dat kunnen die kleintjes meestal vrij snel wegwerken, al dan niet gepureerd. Als een papfles niet lukt en brood is meestal niet zo makkelijk als ze nog zo jong zijn (duurde bij ons best wel lang voor hij echt brood ging eten). Wij gaven tot onze zoon 1 werd 's ochtends een papfles. Nu krijgt hij 's ochtends 2 broodjes. Vriend en ik wisselen elkaar af: als we opstaan gaat de 1 douchen en de ander haalt zoonlief uit bed om te gaan eten. Dan even met z'n 3-en aan tafel. Dan gaat de ander douchen terwijl de ander zoonlief aankleedt/klaarmaakt voor het KDV. Zoonlief kan gelukkig goed zelf brood eten, dus ondertussen kan ik aan tafel ook wat eten, mijn contactlenzen indoen, make-up opdoen etc.
Hoe bedoel je dat ze nog niet zelfstandig een broodje kan eten? Ik neem aan dat ze wel stukjes op kan pakken en in haar mond kan doen of niet? Ik leg altijd een broodje in stukjes op tafel en dat eet ze dan lekker op...
Ik neem aan dat je bv geeft, omdat ze een flesweigeraar is? Wat krijgt ze op andere dagen als ontbijt? Kun je dat niet op kdv-dagen ook doen, alleen dan eerder? Ik zal eerlijk zijn, met 10 maanden dronken ze hier nog alleen hun fles melk als ontbijt. Op thuis dagen een bordje pap, maar dat ging nooit van harte. Op kdv kregen ze rond 9 uur dan fruit, dat was ong 2 uur ná de fles, dus makkelijk te overbruggen.
Fruitzakje. Yoghurtzakje met granen. Pap met yoghurt. En als ze goed kan kauwen toch tussen aankleden en spullen pakken stukjes brood geven.
Papfles! Snel, makkelijk en voedzaam. Prima ontbijt! Ik baalde er van dat onze dochter met 2,5 opeens niet meer wilde en aan de boterham ging als ontbijt, duurt nu allemaal veel langer. Je kind zonder ontbijt naar de oppas brengen vind ik echt niet kunnen trouwens. Ontbijten is zo belangrijk!
wij lepelen nog steeds binnen no-time ( 10 minuten ) bij twee kinderen een bordje pap naar binnen om half zeven 's morgens. Zelf eten gaat bij de oudste ( bijna 5) zo traaaag . En ze is broodmager en moet dus een goede bodem hebben. pap lepelen gaat best snel hoor!