Oef wat een bedragen soms. Dat kunnen wij toch niet echt missen. Voor zus zou ik 75 doen denk ik. Vaak komen er nog extra kosten bij zoals reiskosten, nieuwe kleding en soms zelfs een overnachting. Helpen bij voorbereidingen of op de dag zelf vind ik ook een geschenk op zich. Van een ceremoniemeester die de hele dag voor ons rent verwacht ik geen cadeau van 200 euro.
Wow als ik dit lees ben ik blij dat er maar weinig mensen in onze omgeving echt uitgebreid trouwen. Stel dat je daggast bent.. passende kleding, vrijgezellendag, cadeau, kapper wowwww
Wij hebben € 50 gegeven aan mijn zus en zwager. We hadden erbij nog een mooie mand met twee persoonlijk gegraveerde wijnglazen bij gedaan en voor de kleine een mini champagne glas. Daarbij twee flessen wijn en een flesje siroop voor de kleine man.
Dit dus. Ik heb van mijn broertje en schoonzus 250 euro gekregen. Dus als hun trouwens krijgen ze dit natuurlijk ook van ons
Wow, wat een bedragen komen er langs zeg?! Waarom zoveel voor trouwen? Het is toch gewoon hun feestje? Dat hoef jij toch niet te betalen... en alsof mensen tegenwoordig een trouwfeest zo bijzonder vinden ofzo, 2 op de 3 gaat ook weer scheiden Stel je broertje trouwt 3 keer? Serieus, ik ben de jongste van 6! Allemaal een goede baan etc, maar aan me nooit niet dat ik zoveel zou uitgeven aan een trouwfeest. (Mijn oudste zus is met haar derde echtgenoot...)
Ik moet ook wel zeggen dat er bij ons met cadeaulijsten gewerkt wordt, er wordt meestal niet om 'envelopjes' gevraagd.
Zo doen wij het ook ongeveer. Gelukkig niet elke maand een bruiloft. Onz beste vrienden hebben we 500 euro gegeven voor hun bruiloft (waren toen beide getuigen). Mijn broer en schoonzus ook. Toen mijn schoonzusje met mijn zwager trouwde hebben we ipv geld de fotograaf en de cameraman betaald en als kado achteraf de film en het fotoboek gegeven.
Is ook zo, bij onze beste vrienden waren we beide getuigen. Die bruiloft heeft ons naast het kado (€500) echt zoveel geld gekost als ik het grof optel denk ik zo dat het rond de 2500 euro was. Het was namelijk niet alleen het kado maar ook: - nieuwe kleding, accesoires - bezoek kapper, manicure, visagist (deden we met de vriendinnen met de bruid samen de dag voor en van de bruiloft, maar ook al een maand ervoor proef kapsel en proef makeup) - 2x vrijgezellenfeest - een jaar lang reiskosten, parkeerkosten en etentjes met de ceremoniemeester en andere belangrijke personen op de bruiloft om alles te regelen. (Zeker 6 etentjes geweest). - overnachting hotel na de bruiloft. Gelukkig trouwt iedereen maar 1x (als het goed is) dus zijn het geen terugkerende kosten.
Ik heb geen broers/zussen maar zou het leuker vinden om een cadeau te geven (of cadeau en kleine bijdrage).
Dank voor je reactie, ik vind dat echt bizar zeg. Nu ben ik ook wel een zeurpiet wat dat betreft ha ha. Maar, oké; als je royaal inkomen hebt allemaal leuk en aardig, maar er zijn perioden geweest dat dat voor mij bijna twee maandenlonen zijn!
Wij gaven bij ons thuis een cadeau t.w.v. 50 euro per stel. Dat hebben we gewoon zo afgesproken toen onze oudste zus ging trouwen. Het gaat om het idee en wij vonden het veel belangrijker dat iedereen erbij was. Vrijgezellenfeestjes kostten ook max. 50 euro. En dan nog kleding. Ik vrees dat dat bij de schoonfamilie anders zou zijn. Er is daar nog niemand getrouwd, maar ik hoor van hun vriendengroep vrijgezellenfeestjes á 250 euro p.p. langskomen. Dat wil ik er gewoon niet aan kwijt. Maar ik denk ook maar dat het maar net is wat je gewend bent.
Toen mijn zusje vorig jaar trouwde heb ik €150,- gegeven en daarnaast nog allerlei andere dingen. Ik geef altijd wat ik kwijt kan. Wanneer ik krap zit, geef ik ook minder.
Wat overdreven allemaal voor een bruiloft. Doet me denken aan eenjaar geleden, toen buren groots uitpakte op hun 12,5 jarig " jubileum". Mensen kwamen aanzetten met cadeaus, enveloppen ed, en 2 maanden later kondigde de vrouw aan dat zij wilde scheiden.
@LiveLifeLovely inderdaad. Want tijdens dat feest wist ze al dat het niet goed meer ging met haar relatie. Ze dacht dat het feest een oppepper zou zijn, net als een vakantie soms kan zijn. Maar haar gevoel voor hem was als een broer-zus relatie ten tijde van het feest. Dat heeft ze overigens zelf publiekelijk gemaakt omdat mensen die op het feest waren geweest toch hun vraagtekens zetten bij de aankondiging van de scheiding.