Wij krijgen deze zomer een overkapping en willen dan een loungeset. Die er dan gewoon blijft staan zomer/winter. Wij willen graag een van steigerhout. Wat zouden jullie adviseren steigerhout of wat anders?
Hallo Je moet nemen wat jij mooi vind, maar ik zou je wel adviseren om te gaan proef zitten haha. Wij hadden er eerst een dat zat ontzettend hard en recht. Nu hebben we net een nieuwe gekocht en eerst gaan uit proberen want er is echt veel verschil. Nu hebben we deze!
Wij willen zeker wel gaan proef zitten, heb geen zin om een bank alleen voor de mooi te kopen. Maar het gaat mij erom dat een steigerhouten wel mooi blijft, hij staat wel onder een overkapping.
Ik heb ongeveer 6 jaar geleden zelf een steigerhouten hoekbamk gemaakt voor in de tuin en die staat echt in weer en wind buiten, niet overkapt. Sommige stukken hout zijn nu wel aan vervanging toe, maar het meeste is nog steeds heel mooi. Heb het toen nooit geverfd of gebeitst. Denk dat als ik dat wel had gedaan dat hij er nu helemaal nog goed uit zou zien.
Ja heb je een foto? Zou graag eens willen zien. Wij hebben ruimte voor een hoekbank 290-260 (kan 300)
Heb mezelf speciaal even uit m'n stoel gesjord om even een foto te maken Normaal leg ik er allemaal lekkere losse kussentjes op hoor, maar aangezien het zo gaat regenen had ik net alles in de schuur gelegd.
Nee ik vond t niet echt moeilijk en ben niet bepaald een echte grote klusser Wat wel belangrijk is, is vooraf een goede bouwtekening te maken en vooraf op bestaande banken te gaan zitten om een hoede schuinte en hoogte te bepalen. Ik vind het persoonlijk erg prettig om een hoge rugleuning te hebben, maar dat is voor iedereen zo verschillend natuurlijk! De bouwtekening heb ik helaas niet meer liggen anders had ik die er ook nog wel even bij kunnen zetten.
Wij hebben een veranda en mijn man heeft zelf de loungebank (hoekbank) gemaakt, deze staan ook vast, kunnen niet verplaatst worden en de bodem kan open, daar liggen in de zomer zwembadjes en dat soort dingen in. Hij staat dus altijd buiten, de kussen liggen er ook altijd op.