hoe een onwillig kind verschonen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blondie3, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Reese heeft dus sinds 2 dagen dat ie absoluut niet stil wil blijven liggen op de commode.
    Hij blijft maar draaien en spartelen.

Nu geef ik hem al een tijdje een speeltje in zijn hand zodat ie afgeleid is, maar dat helpt nu dus niet meer :rolleyes:

Iemand de gouden tip?

2. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    hier ook gehad rond 1 jaar, lekker de grenzen verkennen. Ik ben zoveel mogelijk onverstoord doorgegaan en heb er niet al teveel aandacht aan gegeven. Soms als het kon samen verschoond omdat ik dacht dat ie zich van de commode zou wurmen!
    Wie het langste volhoudt, die wint is mijn ervaring : )

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Geen tips, vind het soms ook een ramp.. en zeker met poepbroeken..

Ik kan wel vliegens vlug een luierverschonen nu :)

4. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

haha ja ik kan het ineens ook vliegensvlug :p
    wel lastig he dat gespartel terwijl je de luier probeerd te verschonen :p
    esmee draaid zich steeds op de buik.. heb ik de luier net om en hoppa, kan ik weer opnieuw beginnen.. ze heeft me zelfs al een keer ondergeplast daardoor haha..

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ghita.. leuke naam heeft je dochter :D Je woont niet ver van mij ;)

6. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Een speeltje werkt hier ook niet meer, die smijt ze meteen van zich af. Wat nu ineens wel werkt, is d'r haarborsteltje. Vindt ze leuk om mee te spelen en vooral leuk om mee tegen de muur te tikken, want dat maakt geluid natuurlijk.

Misschien eens proberen? Een luierzakje wil ook nog eens helpen, aangezien dat knispert ;)

7. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Hier werkt niets mee, ik laat dr maar gewoon krijsen en dan snel verschonen. Als ik haar dr gang laat gang neemt ze een duikvlucht van de commode!
    Als ik haar weer oppak is het stil en is er geen traan te zien.
    Dus het valt allemaal wel mee ;)

8. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Luierzakjes zijn hier ook goed voor de afleiding :D , maar alleen onder toezicht ;) . En verder maak ik er al vanaf dag 1 (ok ietsje later) een spelletje van. Liedjes zingen, kietelen, ik probeer er zoveel mogelijk iets leuks van te maken. In plaats van klappen in de handjes doe ik klappen in de voetjes, vind ze prachtig!

9. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    tis hier al drama vanf dat ze 8 maand was. eigenlijk heeft ze er altijd al een hekel aan gehad. ik dacht dat t een fase was maar die duurt nu toch wel aardig lang. ik heb t maar geaccepteerd. hier helpt een flesje drinken nog wel eens. en anders als t kan met 2 man. als ze echt goed en stabiel kan staan hoop ik dat t beter word.sorry geen tips behalve accepteren

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier ook begonnen rond de 1 jaar en het is nooit weer overgegaan... Vigo is straks 20 maanden... :( Zie gewoon op tegen de luierwissel...

11. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    ik liet mijn docher altijd staan ipv liggen....

12. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Als ze dat kúnnen is dat inderdaad wel handig ;)

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    wow van 1 jaar tot 20 mnd? Nou dan bereid ik me maar vast voor, want onze Demi is ook niet echt makkelijk meer bij het verschonen de laatste weken....

14. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    hahaha oeps helemaal niet bij stil gestaan...tja mn dochter is inmiddels al 10jr he, en mn zoon is bijna 6 maanden dus daar heb ik t probleem nog niet mee...;)

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gaat het meestal ook niet zo makkelijk, maar Eva vindt het tegenwoordig wel leuk om 'opdrachtjes' te doen. Dus als ik zeg 'benen strekken' vindt ze dat geweldig om te laten zien dat ze het snapt. Of ik zeg dat ze in haar handjes moet klappen/zwaaien of hieperdepiep hoera moet doen. En al kietelend wil het ook nog wel eens lukken, dan is ze alleen maar aan het lachen en heeft niet eens door dat ik haar luier omdoe.
    Als dat niet werkt, dan is het maar even brullen en snel de luier doen en hopen dat Eva een beetje wil blijven liggen, heel vaak overstrekt ze zich helemaal en gaan haar billen helemaal de lucht in, kan je weinig aan doen, dus niet handig ;).

En staand de luier verschonen.... Eva blijft echt niet netjes staan en draait alle kanten op. Dan nog liever liggend verschonen, dan kan ze ook niet zomaar de commode afstappen.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spiegel?

Je mobiele telefoon of iets anders waar ze/hij normaal nooit mee mag spelen geven (al bestaat er natuurlijk de kans dat die in de woede op de grond wordt gesmeten :)) ...

Mirre is gelukkig meestal wel af te leiden met gekke bekken, leuke liedjes, lepeltje van de vitamientjes, tube crème, luier, ................ en anders ... brullen en vliegensvlug verschonen :)

Staan hier ook geen optie (zelfde verhaal als bij eva)

17. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    bedankt voor de reacties :D

haha, leuk te lezen dat ik niet de enige ben.
    inderdaad ben ik nu ook een kei in vliegensvlug luiers verschonen :)

Esli: haarborstel, luierzakje ook die soort dingen werken al niet meer ;)

Huilen doet hij ook helemaal niet hoor, het is gewoon een spelletje van hem.
    En vooral dat vliegensvlug op de buik draaien (en het liefst als de luier volgepoept is en mama die al los gemaakt heeft :rolleyes: )

Opdrachtjes, spelletjes en kietelen en zo doe ik ook allemaal maar hij heeft er nu gewoon ineens geen zin meer in.

Spiegels hangen er ook al lang en speeltjes die hij anders nooit mag die heeft ie ook al eens gehad maar ook geen interesse in.

zo te lezen aan jullie reacties heb ik dus alles al gedaan wat er aan te doen is en dat ik nu dus mag gaan doorzetten totdat het over is. Ik hoop dat dat snel is ;)

18. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Haha Blondie, tja het zal vooral een kwestie zijn van een lange adem hebben. Vanmorgen had Angelina ook weer zo'n bui, man wat heeft zo'n ukje dan een kracht zeg. Het borsteltje kreeg ik vervolgens zelf tegen mn hoofd gesmeten en ik moest moeite doen om dr op de commode te houden.

Wat ik soms wel doe, als ze echt alleen maar wil staan, is een luierbroekje ipv een gewone luier. Dat gaat met aantrekken een stuk makkelijker ;)

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier was het al een ramp vanaf 7 maanden volgens mij :( Nu nog steeds af en toe een ramp...

Hier helaas geen echte gouden tip. Er was een tijdje dat idd een mobiele telefoon werkte, of een zalfje in handen geven zodat hij even afgeleid is. Maar er zijn meer momenten geweest dat niks werkte en je gewoon heel snel moet verschonen!

20. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik verschoon al tijden niet meer op de commode...is gewoon niet te doen...ik leg m hier op het grote bed...als ie dan weer eens een onverwachte move maakt kan er nog niet zoveel gebeuren...tussen het poetsen en de nieuwe luier omdoen kruipt ie even rond of gaat even staan aan het hoge hoofdeind van het bed...en idd een 'speeltje' in zijn handen geven...

Deel Deze Pagina