ik vind sinterklaas altijd een feest van kleine kadootjes. dus tot een tientje ofzo. met de verjaardag mogen ze los gaan als ze dat willen...maar ik zeg hier niets over, kijk wel waar ze mee komen. maar aangezien dit is wat we vroeger thuis aan deden denk ik dat mijn ouders dit ook zullen doen.
Mijn ouders hebben de activiteitenkubus gekocht en een heel mooi setje kleren. Wel veel geld vind ik, maar ik snap wel dat ze iets leuks willen kopen. Mijn zusje heeft ook nog een dvd voor haar gekocht, lief hoor!
Je bent niet alleen! Ik ben dol op Sinterklaas, ik vind dat echt het kinderfeest bij uitstek Kan haast niet wachten tot ze het snapt en opgewonden zelf haar schoentje zet
Ja die projecteert plaatjes/figuurtjes op t plafond, je kan kiezen uit 3 schijfjes die je erin kan doen: 1)pasgeboren baby's 2) baby's tot 6 maanden en 3) 6maand+ Je kan daarbij ook kiezen uit 3 knoppen: 1) klassieke liedjes 2) lullabies(slaapliedjes) en 3)natuurgeluiden (die is echt heeeel mooi) En er zit een timer op voor: 5/10/15 min. En 2 of 3 geluidsstanden. En je kan kiezen of je alleen geluid wil, alleen plaatjes of plaatjes gecombineerd met geluid. Ja ja veel opties Maar een heeeel simpel te bedienen ding en absoluut NIET duur voor 14 euro!
Ik moet zeggen dat ik t wel grappig/appart vind dat jullie weten hoeveel geld de opa's en oma's uitgeven aan de cadeautjes....Ik zou t ten eerste echt niet weten, ten tweede kan me dat ook he-le-maal niks schelen en ten derde als ik erom zou vragen zou mijn moeder zeggen 'dat gaat je niks aan, tis mijn kleinkind! '
Ik weet het bedrag ook niet en zal er ook nooit om vragen ofzo, dat maak voor mij echt niet uit als is het 5 euro het gaat om het idee. ik weet alleen wat ze kopen omdat ze altijd vragen of ik dat al heb en of het leuk is voor mn meiden.
Ik heb het ook niet gevraagd en maakt me verder ook niet veel uit, maar ik weet wat hij krijgt (bij mijn moeder) en weet wat hij heeft gekregen (bij mijn schoonouders) en dan weet ik dus ook ongeveer hoeveel geld ze hebben uitgegeven.
Ik heb ook geen idee hoeveel de oma's aan Sinterklaas uitgeven... Ik schat aan de cadeau's te zien van de ene oma zal het een euro of 40/50 geweest zijn. Maar dat weet ik eigenlijk alleen omdat Oma aan mij gevraagd had wat Jelle wilde hebben van de Sint.. (en mijn moeder voor de vrandering dat ook daadwerkelijk gekocht heeft) EN ik denk dat het er ook wel aan ligt hoeveel kleinkinderen er zijn... Mijn moeder heeft er nu 4 en volgend jaar 5 dus de hoop word steeds groter... En mijn moeders salaris niet..
Hier net zo Sjalleke hier gaan we 2x per jaar los, net als bij ons vroeger, door het jaar heen kregen we wel eens een boekje of zo, maar nooit grote cadeaus, vind dat ook helemaal niet nodig. Met haar verjaardag en met Sinterklaas gaan we echt los. Het is ook onze trouwdag, dus ieder jaar reden voor een feestje.
Normaal gesproken krijgt elk kleinkind 25 euro, maar het was te lastig om wat voor 25 te kopen dat ze waarschijnlijk voor minder geld wel ontzettend leuke kadootjes krijgt. Wij vieren het met mijn schoonfamilie. Aaliyah krijgt dus wel kadootjes (ook al snapt ze er helemaal niks van) omdat anders de nichtjes zich afvragen waarom Aaliyah niks krijgt terwijl ze wel heel lief is geweest. Ze heeft thuis dus ook haar schoen gezet( nou ja, wij eigenlijk) en kreeg toen een pyama, rompers en sokken. Die heeft ze nodig!
mijn schoonmoeder geeft 15 euro per kleinkind uit, dus ik heb zelf wat uitgezocht en alles wat ik over het bedrag heen kwam kon ik mooi zelf bijleggen daarnaast heeft ze toch nog een tshirtje en een broekje gekocht mijn ouders doen allang niet meer aan Sinterklaas
Sem heeft van mijn moeder en haar man voor de sinterklaas 100,- euro gekregen,een blousje,2 pyama,s,sokken,mayo,autootjes Van mijn vader kreeg hy 120,- euro en van zijn peet(tante)en oom een activiteiten kubus en een boekje zijn peetoom doet cadeautjes voor Sem met de kerst
Pff, Milan is echt gigantisch verwend (vind ik eigenlijk helemaal niet nodig). Van mijn ouders: hobbelpaard en nog wat kleinere cadeautjes (ong. 120 euro) Mijn oma: 50 euro voor in z'n spaarpot Schoonouders: 100 euro voor in z'n spaarpot Vriends opa en oma: nieuwe jas, en setje kleren Andere opa vriend: 50 euro voor in z'n spaarpot Mijn zusje (peettante): cadeautje (ong. 50 euro) Andere zusjes: elk een cadeautje van ong. 30 euro Broertjes: elk een cadeautje van ong. 30 euro En dan van mij en m'n vriend nog, ook voor ong. 100 euro. Dat gaan we met kerst/verjaardagen/volgend jaar sinterklaas maar eens anders aanpakken denk ik, want eerlijk gezegd vind ik dit wat veel. Al moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat 'ie ook veel voor in z'n spaarpot heeft gehad, aangezien 'ie 't toch nog niet snapt.
Mijn hemel! Milan is als hij 18 is miljonair! Hier hebben we het met Sinterklaas wat anders gedaan. Mijn jongste zoontje is pas 4 maanden en dus vond ik eigenlijk dat hij niets hoefde te hebben maar dan denken grotere kindjes dat hij stout is geweest... Dus: Van oma: een sprookjesboek met tekeningen van Fiep Westendorp Van tante M: een Nijntje puzzel en een Nijntje boekje Van oma & opa: een kegelspel van de HEMA Van tante N: een Nijntje boekje Van papa en mama: een Nijntje boekje En dat was het dan wel. Wij vieren ook kerst (1/2 Amerikaans hè?) en op zijn lijstje staan: Nijntje boekjes, een Snoozy lapje, Kerstmis van Dick Bruna + stal en een Snoozy speelkleed. Meer willen we ook niet hebben voor hem Ook mijn 4 jarige krijgt niet meer dan één kadootje per stel. En dat ligt meestal zo tussen de 5 en 15 euro. Van ons krijgt hij een groter kado (dit jaar een fiets) Mijn zoons moeten elk één van hun kadoos weggeven aan een goed doel. Elle
Danique van opa en oma: 2-delig setje van mexx, lezen en zingen met ernie. Tante: tafeltje +2 stoeltjes me kussentjes van ikea Fisher price zing en leer hond. Mama en papa: schoentjes, hobbelpaard, badspeeltjes, voorleesboek, nijntje tekenbord, ernie bij de dokter en ik ben met dr naar het feest van sinterklaas geweest in ahoy. Luna van opa en oma: 3-delig setje van mexx, woezel en pip knuffel. Tante ook tafel+2 stoeltjes met kussentjes, v-tech speelbeer. Mama en papa: speelkleed en muziekmobiel van woezel en pip, schoentjes, fisher-price schommelstoel (rain forrest) Best veel maar ik vind dat ze best verwend mogen worden!
elleny aan welk goed doel moeten ze dan bv afstaan dan? En wat is daar de gedachte achter als ik vragen mag?
Hier hebben we ook te maken met een enorme berg speelgoed die vanuit Spanje hierheen is gekomen. Vrijdag bij opa en oma wel voor 125 euro aan speelgoed, erg leuk maar onze dochter is ook net jarig geweest, weet niet waar we het moeten laten. Zaterdag bij andere opa en oma en voor veel minder (gok 15 euro) en net zo'n leuke avond gehad! ALs dit zo door gaat moeten we denk ik over 5 jaar gaan verhuizen! Allemaal leuk en aardig maar het kan ook te gek worden hoor. Kinderen maakt het echt niet uit hoe duur iets is, veel kado's om uit te pakken is het einde en dat kan ook een kleurboek van 1 euro zijn. Maar ja ieder moet doen wat ie niet laten kan! Nu op naar de kerst, dan zijn we met hele schoonfamilie op vakantie en wordt er weer gevierd dat de kerstman komt (deel van de familie komt uit Engeland)! HELLUP!
Een ziekenhuis of naar een weeshuis in Roemenie, Polen, Rusland (we hebben veel contacten via de ziekenhuizen waar ik en mijn man werken). Het maakt onze kindjes (de kleinste natuurlijk nog niet) ervan bewust dat er ook kindjes zijn die niets of veeeeeel minder krijgen dan zij. Daarnaast leren ze afstand te doen van materiele zaken. Mijn vierjarige is nu al opgewonden dat hij straks weer iets mag inpakken na Kerst voor een ander kindje. Hij gaat ook heel enthousiast mee helpen bij vrijwilligerswerk rond de kerstperiode.