bedrag vrijgezellendag.

Discussie in 'De lounge' gestart door mama2bengeltjes, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wat verschrikkelijk veel geld! Dat hebben wij niet eens over per maand om zomaar even uit te geven. Zelfs vroeger toen we nog fulltime werkte en geen kinderen hadden had ik dat echt niet uitgegeven aan een vrijgezellen feest. 50,- vind ik toch echt maximaal.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    zou nog niet eens Willen dat mijn vriendinnen dit zouden betalen. Vind het bizar. En ik zit er best warmpjes bij...

3. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    #23 Kim31, 18 feb 2015
    Laatst bewerkt: 18 feb 2015
    150-200 is hier de standaard. Vind dat zó belachelijk (en verkondig dat vaak luidkeels), dat mijn lieve ceremoniemeester mijn vrijgezellen afgelopen zomer zo had georganiseerd dat alles gratis was: uitgebreide picknick met bring your own, als cadeautje iets uit je eigen huis wat je met mij associeert en een lief geschreven verhaal en als afsluiting openlucht optreden met zelf meegebrachte wijn. Fan-tas-tisch!! En veel leuker dan al die suffe workshops waar je elkaar amper spreekt, althans dat is mijn ervaring.

4. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik had het bij een vriendin ook, alleen ik vond het (te)veel geld. Als jij ook zo'n bedrag moet betalen, dan wil je nog nieuwe kleren en moet je nog een cadeau geven.
    Een bruiloft kost je dan minstens 500 euro.

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hier is 150€ ook gebruikelijk.
    Meestal gaan we naar een andere stad, dus OV-kosten, lunch, activiteit, diner, avondje café in. Uiteraard hoeft de vrijgezel helemaal niks te betalen.
    Het is een hoop geld, maar we hebben dan wel een geweldige dag (maar dat kan natuurlijk ook met minder).

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het echt belachelijk veel geld.

Voor 50 a 60 euro kun je ook leuke dingen doen lijkt mij..

Maar je hoort het heel vaak en dat is best jammer..

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vind het echt heel veel geld. Zelf heb ik geen vrijgezellenfeest gehad en er maar twee meegemaakt. Eentje zelf georganiseerd voor mijn beste vriendin. Dat kostte toen iets van 50 gulden pp denk ik: de Euromast op en daarna bij een themarestaurant eten.
    De andere was voor de man en de vrouw samen, die kregen een gezamenlijke dag. Dat kostte geloof ik 75 euro pp en dat vond ik ook best aan de prijs, omdat mijn man en ik daar dus ook samen heen gingen en 150 euro kwijt waren.
    Dan moet je nog een leuke jurk kopen en een cadeau voor de bruiloft... wordt een duur feestje zo.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.263
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind het echt van de zotte! Vrijgezellendag van mn zussie kostte 50 pp, dat vind ik schappelijker. En dan hadden we picknicken, activiteit, bbq 's avonds bij ouders van de bruidegom en op stap nog een drankje. Het was hartstikke leuk en hoeft zeker niet duur te zijn. Ik zou zelf niet meegaan als het 150 euro kost.

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu zelf wat aan het organiseren voor een vrienden... Wij doen echt niks geks, alleen het eten is aan de duurdere kant, hier zouden we evt op kunnen bezuinigen maar wij zijn ook rond de 150 euro kwijt..
    Wat we gaan doen;
    In de middag ophalen en lunchen (zelf gemaakte)
    Naar de stad met de bus
    Activiteit
    Borrelen/eten
    Stappen
    Terug met de taxi
    Verkleedkleren voor de bruid
    De bruid wordt de hele dag vrij gehouden

Wij doen meestal daarentegen voor de bruiloft maar een 'klein bedrag' schenken.

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik vind €100,- eigenlijk wel normaal, maar €150,- vind ik echt wel veel. Nu heeft manlief binnenkort ook een vrijgezellenfeest en zou het verwachtte bedrag boven de €300,- uitkomen. Heb hem maar gezegd dat hij dat toch echt uit zijn hoofd kan zetten. Gaat in geen 300 jr gebeuren. Gelukkig waren er meerdere die dit toch wel een beetje te gek vinden worden.

11. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Belachelijk😱. Mijn vrijgezellen feest kosten 25€ voor hele dag 10€ voor de avond mensen..

Fotoshoot
    Moorddiner en een gezamenlijk feestje bij mijn moeder thuis!

Exact hoe ik het wilde! Leuk, gezellig en niet duur!

12. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    Voor mijn zusje 60 euro en inclusief stappen 75
    Mijn man was ook zoiets kwijt.
    Ik heb aangegeven dat ik dit meer dan genoeg vind.
    Aan kleding waren wij met 4 kids ook veel geld kwijt en cadeau er ook nog overheen.
    Alles bijelkaar over de 1000 euro.
    Heel Veel geld in mijn ogen

13. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Dit zou voor mij een acceptabel bedrag zijn, hoger eigenlijk niet.

14. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Belachelijk! Waar gaat het om? Leuke dag of veel geld uit geven? Je kan het toch ook leuk hebben als sowieso een deel of alles in huis plaats vindt en men hapjes en drankjes mee neemt? Een extra bedrag voor stripper, workshop aan huis etc is toch voldoende, of ben ik saai?

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het een belachelijk bedrag. Maar ik vind dat soort dingen sowieso onzin dus ik sta er niet objectief in. ;)

16. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Ik heb er inmiddels al heel veel gehad en heb nog nooit een feestje gehad onder de 100 euro. 150 is een beetje gemiddeld denk ik. Ik vind het dus niet echt vreemd. Je kunt alles goedkoper maken natuurlijk en dat kan net zo leuk zijn! Maar vooral het eten en stappen tikt hier heel hard aan.

Wat ik wel irritant vind is als je halverwege de avond allemaal de pot moet spekken. Slechte organisatie vind ik dat meestal...

17. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik las het eerste bericht en ik dacht huh word er voor vrijgezellen feestjes geld gevraagd dan :( maar goed de laatste bruiloft die ik heb mee gemaakt is toen ik 12 jaar oud was (ik was bruidmeisje :))

als ik ooit voor zo,n feestje gevraagd zal mijn grens 75 euro zijn, ik zou echt geen 100 euro of duurder er voor betalen :$

18. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mijn vrijgezellenfeest heeft niet veel gekost, ik heb nu is even gekeken.

Ezeltje huren kostte €35.-
    Lunch € 8,- (voor 5 personen)

En wat drinken.

Niet stappen in de avond, maar dat is niet erg, had ik ook niet leuk gevonden. Ik hou niet van stappen.

Wat wel jammer was, dat de organisator maar 1 vriendin had uitgenodigd, en voor de rest familie...

Bij mijn man zijn ze gaan karten en wat drinken. Ook daar maar 1 vriend uitgenodigd en voor de rest familie.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Is heel gemiddeld in mijn omgeving. Als je nagaat dat een beetje lekker diner al snel Eur 50,- pp kost dan zit je daar al snel aan voor de hele dag. Kan je het echt niet missen dan houdt het natuurlijk op of je kunt voorstellen om bvb alleen te komen eten 's avonds. Dat je óók (dure) kleding moet kopen speciaal voor de bruiloft vind ik echter onzin...je kunt toch iets kopen wat je vaker aan kunt doen?

20. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik vind het absurd. Toen ik het feestje van mijn zus organiseerde samen met een vriendin van haar, hebben wij als eerste iedereen gemaild met de vraag wat ze wilden uitgeven. Het werd 60 euro pp en het was een topdag!

Deel Deze Pagina