Waarom kan je niet gewoon iets leuks aan doen wat in je kast hangt? Ik had een half jaar geleden ook een bruiloft... Maar heb echt nijs nieuws gekocht hoor
Hier binnenkort een vrijgezellenfeest van 80,- p.p. Vind ik meer dan zat. Dat is incl. 2 activiteiten, eten 's avonds en kleding voor de a.s. bruid.
Ik vind dat echt teveel geld, zou dus ook niet mee gaan. Voor mij is de max echt wel 60 voor zoiets. Eten kan ook leuk bij de wok, 25 euro incl drankjes. Hou je ca 30 euro over voor een activiteit (en allemaal een paar euro om de bruid kostelos te stellen)
Wat een belachelijk hoog bedrag ook al is het dan gemiddeld. Alsof iedereen dat zomaar even kan ophoesten...
Ik vind dat, mits je het van tevoren goed overlegd met de gasten, het bedrag op zich best kan. Maar dan moet wel iedereen in staat zijn om dit bedrag te kunnen ophoesten en willen betalen. Ik zou het erg naar vinden als iemand niet mee gaat ivm de hoge kosten, dan zou ik als organisator toch wat anders bedenken. Ik zou eerst eens goed op een rijtje zetten wat we allemaal willen gaan doen en dan kijken wat de prijzen zijn bij versch. bedrijven. Over het stappen ben ik weer wat moeilijker, in de praktijk zijn er altijd mensen die geen/weinig alcohol drinken, die dan moeten betalen voor degene die aan de lopende band drankjes bestellen. Of dat de avond nog niet voorbij is en er alweer nieuw geld in de pot gestopt moet worden, ik zou proberen dat te voorkomen. Zo kan ieder het ook zo duur maken als die wilt (de een drinkt voor een paar euro aan wijn, de ander allerlei dure mixdrankjes).
Ik heb vorig jaar een vrijgezellenfeest georganiseerd, die kwam op 47.50 per persoon uit. Was een compleet dagprogramma waarin we Wie is de Mol? hebben nagemaakt - kei veel werk, maar wel lage kosten Lunch was in de achtertuin van het bruidspaar, we hadden aankleding voor bruid en bruidegom en zijn achteraf gaan eten in een groot restaurant. Was super geslaagd (geloof ik )
Pfff 150 euro???! Geen haar op mijn hoofd die dan zou komen... sorry, maar dat vind ik geen normale bedragen meer... Liefs,
De vrijgezellenfeesten die ik heb gehad waren meestal rond de 75 euro met max uitloop naar 100 euro. Je kan voor 75pp al best veel doen, alleen soms even aanpassen en opzoek naar goedkopere alternatieven. Als ik het organiseerde stuurde ik vooraf een mail met een de vraag wat men wil/kan uitgeven en of ze tips hadden. 150 pp en dat x2 (meestal) is 300 euro en dan komt de bruiloft er nog bovenop!
Ik organiseer dit jaar ook vrijgezellenfeest van vriendin en zullen dan ook tussen de 100-150 EUR kwijt zijn pp. Ml heeft dit jaar 3 vrijgezellenfeesten en ja bij alle 3 zijn ze rond 150 EUR kwijt (incl overnachten dan) vind het ook een hoop geld hoor! Maar ja je doet het ook maar een keer...
150 euro vind ik een hoop geld. Niet iedereen kan 'zomaar' zo'n bedrag missen. De bruiloft zelf komt er ook nog aan waarbij je een geldbedrag geeft en eventueel nieuwe kleren koopt. Zo zit je al gauw op 300/400 euro. Dat zou mij te ver gaan. 50 of 60 euro vind ik meer dan zat.
tot 100 euro kan ik nog begrijpen, maar vind ik al veel geld. 150 gaat hier niet gebeuren. zelf probeerde ik écht tussen de 50/75 te blijven zitten, dat vind ik nog wel oke.
Ik vind tussen de 50 en 75 euro meer dan genoeg voor een vrijgezellenfeestje. Daar kan je lekker van uit eten en heb je nog geld over voor een workshop of iets dergelijks. Bij 150 euro zou ik passen, is me veel te gek, kan m'n geld wel beter gebruiken.
Oke, dank je wel voor jullie reactie's. Ik vind het aan de ene kant niet erg om er geld voor neer te leggen hoor dat is het probleem niet maar als ik bedenk dat ze met zijn 12-en betalen en de bruidegom uiteraard niets hoeft te betalen dan hebben ze 1800 euro met 13 personen voor een dag... Als ik het zo bekijk dan denk ik dat moet toch ook wel voordeliger kunnen. Voor de bruid weet ik nog niet wanneer dat zal zijn en wat daarvan de kosten zijn dus dat moeten we nog even afwachten. Mijn man heeft al wel aangegeven het erg veel geld te vinden en het plan was om het op 27 juni te gaan doen dus hij heeft gevraagd of er ook nog andere opties zijn omdat onze dochter de 26e vier jaar wordt. Even afwachten dus wat de plannen echt gaan worden.
In onze omgeving word het steeds gekker. Alle tripjes moeten naar het buitenland en het moet allemaal En,en,en.... Bedragen van 300 euro werden heel normaal op den duur. Wij zijn ermee gestopt, ik vind het belachelijk
Poeh ik vind het wel erg veel geld. Je moet het inderdaad per groep bekijken en dat is bijna tweeduizend euro. De kosten voor het feestje van je vriendin komen daar ook nog eens bij. Lijkt mij niet dat ze alleen een filmpje gaan doen. Je kijkt toch ook wat de partner doet en zoekt dan iets soortgelijks. Pakken de mannen groot uit, dan de vrouwen ook. Je kan ook niet met lege handen bij de trouwerij aankomen. Al met al zijn de kosten dan net zo hoog als de bruiloft zelf misschien. Ik snap ook niet dat het steeds groter en gekker moet. Voor 50 p.p. kom je ook al een heel eind.
Oei dat is wel heel veel geld! Ik heb net een mannen vrijgezellenfeest georganiseerd, start van de planning is om 12:00 dan koffie drinken bij één van de heren thuis, vertrek naar het winkelcentrum in een grote stad en daar krijgt de a.s. bruidegom opdrachten te doen met flauwe cadeautjes die hij krijgt bij goed afronden van de opdrachten. Vervolgens hebben de heren een 2,5 uur durende bierproeverij met warme en koude hapjes. Daarna een 2,5 uur durend all inclusive buffet. Alles totaal voor 60,- na het eten gaan de mannen nog na borrelen, dit is op eigen kosten en voor wie dit leuk vind...