' Ik zou zelf geen 2 workshops doen , ik zou zelf na 1 wat langere workshop even lekker zitten bij iemand thuis met wat hapjes en wat drinken en kletsen.Bij alle vrijgezellenfeestjes waar ik ben geweest was het vaak zo volgepland dat we niet het idee hadden om ook even rustig te kunnen zitten. zo rond 50 a 75 vind ik een ok bedrag en dat ligt er natuurlijk ook aan hoeveel mensen er zijn. ben je met 6 dames dan is het bedrag een stuk lager als met 12 .
50 vind ik oké. .. tot de 75 maximaal al zou ik er niet blij mee zijn. .. 150? Om de dooie dood niet...
Ik ben op 3 vrijgezellenfeesten geweest tot nu toe, en altijd vroegen ze aan iedereen wat je bestedingsruimte is. Helaas hebben wij het echt niet breed, dus mijn max is toch wel rond de 35 a 40 euro. Gelukkig kon dat bij alle 3 nog. Als ik ooit ga trouwen, dan wil ik absoluut geen duur vrijgezellenfeest voor mijn vriendinnen. Je kunt het ook goedkoop vieren en het gezellig hebben!
Dit lijkt mij persoonlijk ook veel leuker. Ik heb niets met trouwen (ook al zijn we getrouwd voor het gemak), en ook niet met over georganiseerde vrijgezellen feesten. Maar ieder zijn ding. Ik zou niet mee gaan voor zo'n bedrag. Ik heb zelf ooit wat georganiseerd voor andere en dat was echt niet zo duur. En dat was incl vervoer, boot, lunch en activiteit. Denk 50 euro pp.
Vandaag ook voor de bruid de mail gehad en dat gaat tussen de 75-125 euro kosten. Ze hebben 2 datums doorgegeven en de mannen was de vraag ook of die op 27 juni konden maar volgens mijn mail zou het voor de mannen 27 juni zijn. Nu is onze dochter de 26e jarig en die wordt dan 4 jaar dus kan het niet maken om dan weg te gaan. Ze rekent dan toch ook op een feestje met de opa's en oma's. Ga dus maar even doorgeven dat ik alleen eind mei kan en bij de mannen is het dan dus afwachten wat hun gaan doen.. Blijf het een lastig iets hoor, wil hun ook niet afvallen maar hou zelf helemaal niet van vrijgezellenfeestjes. Bij ons huwelijk ook echt heel duidelijk aangegeven dat ik dat echt niet wilde hebben haha..
Ik heb 1x veijgezellenfeest gehad en dat was ook 150 euro p.p!! Ik ben dus ook niet gegaan. Heel jammer maar dat doe ik echt niet!! Was destijds student en moest van nog geen 300maand rondkomen. Ja doei Ik zie er wel nu al tegemop als mn schoonzusje gaat trouwen. Ik weet 100% zeker dat haar vrijgezellenfeesr ook knetter duur wordt.. Haar vriendinnen hebben allemaal behoorlijk wat geld en vinden dingen niet snel duur.. Regelmatig eten in sterrenrestaurants bv. En de dames schaffen gemiddeld 1x per 3 jaar een geheel nieuw interieur aan (design..) Allemaal prima hoor!! Ieder zijn ding! En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook super vaak kleding of leuke spulletjes doorgeschoven krijg waar ze op uitgekeken zijn. Maar ik weet zeker dat een vrijgezellenfeestje daar flink de kosten in gaat.. Zou het heel erg vinden om dan niet mee te gaan maar ik ga er niet krom voor liggen
Tja, als het een goede vriendin of familie is heb ik dit soort bedragen er met liefde voor over, maar ik ben dan ook wel kieskeurig bij wie ik op dit soort feestjes verschijn! 100 euro vind ik best normaal/redelijk. Meestal ga je dineren (+/- 35 euro pp), nog een borrel doen en wellicht nog een workshop (prijzen variëren ontzettend bij wat je gaat doen). Daarbij hou je de vrijgezel natuurlijk helemaal vrij van kosten wat mij betreft! Mijn max ligt wel rond de 125-150 euro, ligt er helemaal aan wat je daarvoor gaat doen. Overigens heb ik zelf mijn vrijgezellenfeest geweigerd omdat er in mijn familie (schoonzussen) wat financiële problemen waren, mijn zusje nog op school zat en er een goede vriendin ook erg krap zat in die periode. Ik wilde dus niet dat ze veel geld uit gingen geven, heb gezegd dat ze van dat geld maar gewoon een leuke outfit voor op de bruiloft moesten kopen Laatste vrijgezellenfeestje deden we een workshop paaldansen, uit eten en stappen, was volgens mij ongeveer 90,- kwijt.
Ik heb feestjes van 60,- en 120,- gehad. Ik bekijk het altijd anders; Ik ben een dagje uit met leuke mensen, is de dag het geld waar?. ga ik iets echt leuks doen? Of betaal ik 70,- voor relatief weinig bijzonders. Thuis zitten en dvd kijken bij wijze van.. Het heet vrijgezellenfeest maar je hebt allemaal een leuke dag natuurlijk. dag efteling met vriendin zonder reden kost me ook incl drankje/broodje 60/70,-
Persoonlijk snap ik heel dat 'gedoe' met workshops niet. Ik ben meer voor zelf iets leuks bedenken. Zijn zoveel dingen te doen die geen bakken met geld kosten. Lekker het park in, openluchtconcerten, leuk festival. Wij zitten hier ook dichtbij het strand. Of huren bijvoorbeeld een paar roeibootjes of sloepje (15 Euro p.p. duurder) en varen naar natuurgebied ... eten, drinken, muziek mee! Komt helemaal goed. Als je dan p.p. 25 Euro inlegt wordt er heerlijk gegeten en gedronken.
Poe dat is veel. Maar heb wel vaker dat soort hoge bedragen gehoord. Maar ik vind het zelf echt te veel. Kennelijk hebben ze een duur programma bedacht. Niet iedereen kan en wil dat missen.. Vorig jaar een vrijgezellenfeest gehad van goede vriendin, kostte 50,- dacht ik. Niks uitbundigs, maar wel heel gezellig. Zat alleen niet de kosten bij voor het stappen na afloop.
Deze tip vind ik eigenlijk wel heel leuk, thnx!! Zelf niet eens aan gedacht haha, oeps... Bijvoorbeeld beginnen met een high tea (bij mij thuis, dan heeft ze het ook niet door!) en wilde nog iets bedenken wat alle dames voor de bruid 'mee kunnen nemen' als herinnering. Iets als een wensenpot maken, dat iedereen een wens opschrijft op een kleurrijk papiertje, die in een mooie pot en als cadeautje geven tijdens de high tea. Daarna de workshop en dan dineren. Hm, klinkt best oke! Dankjewel!
Alleen de opening gelezen. Maar ik vind 150 euro per persoon véél geld. Zeker als je rekent dat jij misschien voor het andere vrijgezellenfeest wordt gevraagd (nog es 100 à 150). En dat er nog een trouw komt waar je ook een cadeau moet voor hebben, misschien nog kleding en wie weet ook nog oppas voor de kinderen. Komt tesamen op héél véél geld dat sommige mensen écht niet kunnen missen. Veel hangt natuurlijk ook af van wat je gaat doen en of veel mensen het wel kunnen missen. Als er binnen die groep van 12 10 zijn die het niet kunnen missen of het "veel" vinden ... dan moeten ze maar iets goedkoper zoeken. Voor mijn eigen vrijgezellen vorig jaar ben ik met mijn zus en 2 vriendinnen uit eten geweest bij een Italiaan en nadien gaan bowlingen met nog 2 of 3 drankjes erbij. Ik mocht niks betalen, maar ik weet dat we het qua prijs "netjes" hebben gehouden. Ik had overigens niet eens gewild dat iemand 150 euro (per persoon) neertelde voor mijn vrijgezellen!
Nou wij zijn afgehaakt afgelopen zomer, we zouden iets van 86 euro pp kwijt zijn voor een vrijgezellen dag voor het stel. Das een boel geld met een groot gezin met kleine kinderen. Dat gaat m niet worden.
Haha zo was ons vrijgezellenfeest. We werden samen ontvoerd en geboeit en mochten zo samen steengrillen en daarna bowlen, in de boeien. maar das alweer 10 jaar terug..
Heb het voor vrienden georganiseerd en was toen 75 pp kwijt excl stappen maar wel incl reiskosten. We hebben alles in overleg gedaan met de anderen en bewust het bedrag geprobeerd zo laag mogelijk te houden maar wel te kijken naar hoe iedereen het bruidspaar kende. Hebben uiteindelijk voor dat bedrag drank voor overdag, versiering, georganiseerde activiteit (vanwege tijdgebrek), 3-gangendiner incl afkoop drank voor dat bedrag gedaan. (En het ontbijt voor diegene die bleven slapen) Er zijn een aantal personen alleen bij het eten geweest en een aantal personen niet mee gaan stappen waaronder ik en mijn partner (vanwege migraine). Zeer geslaagd geweest en de bruid en bruidegom hebben een top dag gehad hebben we begrepen. Het tijdgebrek kwam overigens omdat zowel de bruiloft als het vrijgezellenfeest binnen 7 weken geregeld moesten zijn en we er vanwege omstandigheden wel iets extra speciaals van wilde maken. Ik vind persoonlijk tussen de 75-100 voor een dag redelijk per persoon. Maar moet wel eerlijk toegeven dat ik zelf niet zo'n behoefte heb aan een vrijgezellenfeest
ik weet dat mijn vrijgezellenfeest ook zoiets kostte en die van mijn schoonzus was ook zoiets. erg prijzig...maar dan doe je ook wel een dagvullend programma.
In mijn omgeving is 100-150 normaal. Maar ik vind het een hoog bedrag. Het wordt steeds duurder. De lat ligt steeds hoger. En zo wordt de bruiloft van vrienden wel heel prijzig. Wij konden afgelopen zomer door de bruiloft van vrienden wel 500,- neerleggen. Tel maar 2 vrijgezellenfeesten op, kleding (niet alles was nieuw) voor 3 personen en nog een fatsoenlijk bedrag voor in de enveloppe. Ik baal al als iemand in mijn omgeving zijn huwelijk aankondigt. En ik begrijp heel goed dat mensen afhaken. Het is in deze tijd echt een smak geld voor velen.
Ik vind het zelf wel heel veel, ik heb al moeite met 70,- plus beiden een weekend vrij nemen voor de oppas/kinderen, plus reiskosten van zeker 50-70,- naar bijna al m'n kennissen en vrienden. Gelukkig trouwen er niet heel veel vrienden en familie van me