Bedrag vrijgezellenfeest?

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nogal een verschil, in de Efteling of in het park :D

2. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Wij hebben laatst een vrijgezellenfeest voor een vriendin georganiseerd en dat moest voor 50 euro p.p.
    We hebben toch heel wat gedaan en was errug leuk!
    We hadden foto's uitgeprint en gelamineerd en die door de kamer gehangen en apart quotes erbij bedacht en die moest ze dan bij elkaar zoeken....was erg lachen! Ondertussen koffie met bruidstranen en taart.
    Daarna hadden we allerlei vragen en opdrachten die ze moest doen.
    Daarna naar het militair luchtvaart museum en daar geluncht en een speurtocht gedaan en mocht de vrijgezel vliegen in een f16 simulator.
    Daarna een Macdonalds kinderfeestje (ze had daar gewerkt!)
    En 's avonds naar de comedytrain in Toomler amsterdam. Deze dag duurde van 11.00 uur 's ochtends tot 12.00 uur 's nachts. Daarbij hadden we ook nog een outfit voor de bruid erbij, want ze moest wel een beetje voor schut staan. Een aantal meiden is daarna nog gaan stappen, maar dat zat buiten de 50 euro om. Vooral omdat we wisten dat dat maar een klein clubje zou zijn.
    Wij dachten toen we begonnen dat het ons niet zou lukken voor dat budget maar het bleek toch te kunnen en was super!

3. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb er aankomende maand 2 (vanmiddag 1 en over 2 weken 1)
    Vanmiddag gaan we picknicken en moet iedereen wat lekkers meenemen. Kost dus niet veel geld. Heb een salade gemaakt, neem drinken mee en we hebben een kado gekocht.
    Voor over 2 weken hebben we een tapas workshop die 50 euro kost. Daarna voor de liefhebbers nog stappen op eigen kosten.

Vind 50 euro wel genoeg. En dat te bedenken dat ze een buget van 150 pp in gedachte hadden, maar hier veel commentaar op kregen, ook van mij. Want 150 euro ga ik echt niet betalen!!!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als die tapas workshop € 50,- kost, dan komen er nog andere kosten bij, hoor. Voor drankjes en vervoer bijvoorbeeld.

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hihi, ja... één duurdere en één goedkopere oplossing, afhankelijk van het geklaag.

Ik bedoel maar, het liefst heb ik ook een enorme avond stappen met een brandweerstripper (niet vragen... geen idee waarom het een brandweerman moet zijn) en liters alcohol met mijn vriendinnen. Maar als mijn vriendinnen dan in de stress schieten omdat ze ineens 150 euro moeten ophoesten voor een feestje waarbij ze 1. niet eens iets doen waar ze zelf perse zin in hebben en 2. ws. elkaar niet allemaal even goed kennen .... pffff...
    Dan liever picknicken in het park ofzo. Dan ben je helemaal niet zoveel geld kwijt. Het gaat erom dat je een leuke dag hebt met de meiden die je goed kent, toch?

Maar goed, ik moet eerlijk bekennen dat ik de meeste vrijgezellenfeestjes ook wel erg gemaakt vind en er zelden lol aan beleef. Het moét leuk zijn, de bruid moét verrast zijn, het moét georganiseerd zijn. En dat voor zoveel geld. Misschien ben ik ook wel te oud om zo te trouwen :D

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Soms is er inderdaad geen klik in de groep. Maar het merendeel van de feestjes die ik tot nu toe heb meegemaakt ging het allemaal wel prima zonder teveel georganiseer. Heb er zelf ook een aantal georganiseerd... ik vind iedereen die het gelukt is om voor minder geld het te regelen uitmuntend. Maar als er een vrijgezellen in de mac wordt georganiseerd sla ik dat gedeelte liever over... 100 tot 150 euro is wel met luxe uit eten 3 gangen maaltijd en veeeeeeeel wijn en een ochtend (brunch / lunch) en een middag activiteit!

Vriendlief gaat binnenkort een heel weekend op bachelor tour (racen op een circuit in het buitenland waarschijnlijk). Ik kan je zeggen: dat is pas duur.

Deel Deze Pagina