Ik moet zeggen dat ik 100-150 euro die ik voorbij hoor komen, ook wel veel vind. Ik heb 1 feest gepland en ben er bij nog een aantal geweest. Degene die ik heb geregeld zaten we rond de 50,- geloof ik, maar dan was er bij het stappen na een tijdje nog wel wat extra's nodig. Binnenkort trouwt mijn vriendin, en ik ga er vanuit dat ik het vrijgezellenfeest regel Mijn plan is mailen dat probeer om het tussen de 50-75 euro te laten zijn, maar dat ik graag van de genodigden wil weten of ze dit reëel vinden. Zo niet, dan kan ik daar rekening mee houden. Bij het vorige feest hebben we iedereen gevraagd hapjes mee te nemen, zodat we de lunch al niet hoefde in te calculeren --> scheelt veel geld en kan je zelf zo duur maken als je zelf wilt. Maar goed, 65,- valt voor mij binnen de norm. Avondje uiteten en stappen is niet heel veel goedkoper (ja, wel iets... maar toch)
Persoonlijk vind ik 65 euro meevallen. Meestal is het rond de 100 euro. Ik heb zelf ook een vrijgezellenfeest georganiseerd. Wij hebben een activiteit georganiseerd en daarna gezellig eten en daarna stappen voor wie wilde. De activiteit was 35 euro per persoon, daar zat de kosten voor de bruid bij inbegrepen en eten en stappen was ieder voor zich. Zo kon iedereen zelf bepalen hoe duur ze het wilde maken.
ik vind het ook veel geld hoor, maar schijnbaar is het normaal. Aankomende week hebben wij er ook 1. Ik ben 60euro kwijt en ml is 85 euro kwijt (ruim ingeschat en er kan nog wat terug komen) Ik vind het echt onwijs veel bij elkaar. Zeker aangezien we eigenlijk wel onszelf in het nieuw wilden steken (2 bruiloften in 1 week) en dat gewoon niet meer kan als we nog geven wat we willen geven. Nou gaan wij gelukkig echt de hele dag de hort op en is het incl eten dus qua wat we gaan doen valt het best mee. En het zijn goede vrienden dus ik heb het er wel voor over. Maar minder had ik best prettig gevonden
Mee eens... Ik vind een enveloppe al een uitgave genoeg. Ts, snap je bezwaren en ik denk dat ik in jou geval had gekozen om niet mee te gaan. Wat je ook al zegt...je kunt er 1,5 week van eten...
Ligt misschien aan de regio? Voor vrijgezellenfeest van m'n beste vriendin waren we 65pp kwijt en dan hadden we een workshop bonbons maken en uit eten erbij in zitten. Alleen stappen savonds zat er niet bij in in mijn ogen echt niet onmogelijk om voor een paar tientjes een leuke dag te hebben.
Ik heb net een vrijgezellenfeestje georganiseerd en heb van tevoren een budget opgesteld van 50 pp. Dit is dan een activiteit en eten (43 pp, we betalen uiteraard voor de bruid), voor 5 euro kopen ze een klein cadeautje voor de bruid to be. Verder gaan we nog stappen, maar dat is ieder voor zich (of we maken een pot, maar dat zien we dan wel ) Gelukkig vond iedereen dit budget prima.
Ik heb over een paar weken een vrijgezellenfeest en dat kost 120 euro.. Ik vind het dus ook wel meevallen. Maar wat de rest al zegt, als je het eigenlijk niet kunt missen moet je dat gewoon eerlijk zeggen. Mensen gaan er altijd maar vanuit dat iedereen een geldboom in de tuin heeft staan...! Drie jaar geleden ging mijn zus trouwen, de broer van mijn man (een week later) en vrienden van ons. Dat heeft ons toen (inclusief kleding, cadeaus en vrijgezellenfeesten ongeveer 1.000 euro gekost. Daar had ik toch ook wel moeite mee..
Vind 65 euro ook een prima bedrag voor een vrijgezellenfeestje. Maar zoals de rest ook al zegt, kan ik niet in jouw portomonnee kijken. De vrijgezellenfeestjes die ik heb meegemaakt of waar ik van gehoord heb waren allemaal rond de 150 euro.
Grappig dat dit onderwerp regelmatig terugkomt. Misschien is het regio/persoon/groeps afhankelijk? Ik ben nu op 3 vrijgezellenfeesten geweest (van ''s ochtends tot 's avonds) en kostte alledrie tussen de 80-100 euro. Dat was inclusief stappen 's avonds. Ik weet dat mijn vrijgezellenfeest ook zoiets kostte. Eén ervan heb ik zelf georganiseerd en akkoord gevraagd op budget en niemand ging eigenlijk niet akkoord. Wel de keuze gegeven om bijvoorbeeld niet mee te gaan stappen en dan was het totaalbedrag 70 euro. Het ging om vervoer, uitje, lunch/high tea (zelf gemaakt) cadeautje, decoratie en avondeten. In mijn omgeving zijn het dus geen gekke bedragen MAAR ik moet wel zeggen dat al mijn vriendinnen vrouwen zijn die minimaal 4 dagen per week werken en hun man of vriend ook en we hebben het financieel zeg maar ''goed'' allemaal. Als wij een avond goed uiteten gaan en borrelen/stappen zijn we ook wel zo 50-60 euro kwijt. Ik denk dus dat je gewoon niet in iemand zijn portemonnee kan kijken. Daarbij kan ik me ook nog voorstellen dat je voor je beste vriendin meer wil uitgeven dan voor je collega. En ik denk dat het met minder ook net zo gezellig kan zijn. Ik zou het aangeven bij de organisator dat het veel geld voor je is en of daar nog iets in te doen valt (creatief) en zo niet dan zou ik niet gaan als je het geld er niet voor (over) hebt.
Tja vrijgezellenfeesten zijn duur. Eventjes dit en dat en plotseling zit je toch op een aardig bedrag. Opzich niet zo heel erg, maar dan moet het wel een goede vriendin zijn en je moet wel waar voor je geld krijgen.
Sorry hoor, maar dat vind ik echt niet kunnen, de aanstaande bruid mee laten betalen. Ts: Ik vind 65 euro voor een vrijgezellenfeest niet heel veel, maar ook niet goedkoop. Het is maar wat je zelf kunt/wilt missen. Succes met je beslissing.
Ik vind het bedrag niet zo schrikbarend hoog als je goed bevriend bent. Maar jij ziet de bruid 2 keer per jaar én jullie moeten op de centen letten. Dan zou ik toch echt het niet zien zitten om zo'n 150 euro aan 2 vrijgezellenfeesten te geven (65 euro voor jou, 65 euro of meer voor je man, plus waarschijnlijk nog wel een drankje hier of daar of vervoer) + een cadeau op 't feest + misschien nog kleding / vervoerkosten / babysit / ... voor 't feest. Ik zou mijn geld dus sparen voor 't feest. Ik ben met mijn eigen vrijgezellen uit eten geweest met mijn zus en 2 vriendinnen en daarna gaan bowlen. Met nog een drankje na. Ik weet dat iedereen dat kon betalen. Zuslief organiseerde, maar iedereen wist dat ik het "simpel" wou houden en echt niet zat te wachten op hele kookworkshops (laat staan verkleedpartijen).
Ik heb ook een paar jaar terug een vrijgezellenfeest georganiseerd. Vooraf overlegd wat het budget was en mensen konden ideeën aandragen wat te doen. We hadden een krap budget, weet niet meer precies maar zaten geloof ik rond de 50 - 60 euro. Dat is echt krap als je een hele dag wil plannen. Wilden zoveel mogelijk mensen mee hebben. We hadden een high tea met zelfgemaakte hapjes, daarna een soort van speurtocht gevolgd door een professionele fotoshoot, en toen met zijn allen uit eten. Achteraf nog wat gaan drinken, dat was niet inbegrepen. Sommigen kwamen pas bij het eten, anderen haakten na het eten af. Voor zover ik weet heeft iedereen er van genoten.
Als ik (weer) mag gaan trouwen dan weet ik dat ik geen vrijgezellenfeest wil. Mede hier om.... En mijn vriend zegt precies hetzelfde. Ik wil niet dat mensen zich in de kosten gaan werken voor mij. Wil al helemaal niet voor Joker lopen met een rare outfit en bij elke organisatie komt gezeur.
Wij zijn voor de vrijgezellenfeesten tussen de 60 en 100,- kwijt geweest. De ene keer wat meer de andere keer wat minder. Ik vind 65,- nog wel netjes maar ik vind wel (dat hebben wij ook altijd gedaan) dat het budget en programma van te voren overlegd had moeten worden. Dan weet je waar je aan toe bent. Het feit dat jij die vriendin niet vaak ziet staat daar een beetje buiten, iedereen betaald natuurlijk hetzelfde. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor jou dan een beetje veel wordt. Ik ben doorgaans voor de vrijgezellenfeesten ook meer kwijt dan voor de bruiloft als cadeau zelf. Maar dat komt omdat je ook voor jezelf betaald bij het vrijgezellenfeest. Trek dat deel eraf en dan zul je zien dat het niet zo is (tenminste, dat denk ik). Als het je echt teveel wordt kun je altijd nog zeggen dat je niet mee gaat en je op een andere keer alleen met je vriendin wat gaat doen?
Uiteindelijk heb ik me gisteren afgemeld. Voor manlief werd het een bedrag van 50,- en misschien nog iets meer. Uitgelegd dat het voor ons toch een hoop geld is en dat liever aan het bruidspaar besteden dan aan een vrijgezellenfeest. Ja maar je hebt toch een email gehad met prijzen werd er toen gezegd. Eh nee dus. Ging hij het nakijken bleek hij ons vergeten te zijn. Ik zei toen al, al hadden we het van te voren geweten hadden we het gelijk gezegd dat wel niet mee konden. Het komt even lullig over bij hun, maar ja voor ons is het ook niet leuk om op deze manier af te moeten zeggen. En het ergste is nog dat we alleen het bruidspaar kennen en hun vrienden niet. Heb hier wel van geleerd en als wij trouwen ga ik geen vrijgezellenfeestje houden. Of het moet plotseling georganiseerd zijnde anderen , maar van mij hoeft het niet echt.
Heel goed. Je kunt maar beter eerlijk zijn. De rest is al duur genoeg ( kapper..., kleding..., enveloppe..., oppas et cetera...)
Vrijgezellenfeest houden? Het is sowieso toch niet de bedoeling dat de bruid of bruidegom zegt dat er een vrijgezellenfeest wordt gehouden? Bij ons is het zo dat het voor je wordt georganiseerd en dat dat een eer is. Als het niet gebeurd dan ook prima maar je gaat het niet zelf houden of organiseren. Het is een cadeau zeg maar. Goed dat jullie het netjes hebben kunnen afhandelen. Jammer van de vrijgezellendag maar de bruiloft wordt vast ook erg leuk! Veel plezier!