bedreiging door schizofreen

Discussie in 'De lounge' gestart door NoLu, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoLu

NoLu Niet meer actief

Hoi hoi.

Ik heb even advies nodig.

De zoon van een vriendin van mij is schizofreen. Heel erg en mn vriendin is er echt stuk van.

Pas geleden was hij mijn nichtje aan t uitschelden en heb toen gevraagd of ie op zijn woorden wil letten. Nou sindsdien is het feest. Ik kreeg eerst berichtjes dat ik een kkhoer ben maar ik reageerde er niet op.

Maar nu begint ie met bedreigen want ik kreeg zojuist een berichtje dat ie mij en de kinderen gaat verkrachten en daarna vermoorden.

Wat moet ik hiermee doen? Begin het eng te vinden want hij is al vaak uit de inrichting ontsnapt en weet precies waar ik woon. ( 10 min lopen van inrichting)

Iemand advies?

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Iehh.. Geen advies, maar lijkt me wel heel erg eng.. Sterkte. :(

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oef.. Ik zou dit toch bij de inrichting en de politie aangeven.. En de deuren en ramen goed dicht.. Bah lijkt me niet leuk, veel sterkte!!

4. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Kun je die instelling niet opbellen en dit aangeven aan hun? En onder naar de politie! Sorry, shizofreen ofniet vind dit echt geen praat en gaat echt te ver! Ik zou me eige ook nie op mn gemak voelen!

5. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Jeetje wat vervelend! Ik zou contact opnemen met de inrichting en je verhaal doen. Zeker ook niet er op in gaan en de berichten bewaren. Nummer laten blokkeren bij je telefoon maatschappij.

6. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Jeetje wat eng zeg. Zou er in ieder geval melding van maken bij de inrichting (of zijn psychiater) en de politie. Zijn toch gewoon bedreiging die smsjes.

7. chila

chila Niet meer actief

He bah wat eng!

Zou ook contact opnemen met die inrichting en de berichtjes bewaren!!
    En ik zou ook voor de zekerheid naar de politie gaan. Eng lijkt me dit!

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Vervelend voor je, ik heb wel advies maar die zal ik je maar niet geven, doe je namelijk toch niets mee... ( helaas ) :(

Sterkte !

9. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Omdat het de zoon is van een vriendin van je, zou ik je vriendin ermee confronteren.
    Dan kunnen jullie samen een gesprek aangaan met zijn behandelend arts.
    Ook zou ik een melding/ aangifte maken van deze bedreigingen. Dan kunnen ze een notitie maken bij het alarm nr en bij het zien van jou telefoon nr word er direct gereageerd.

Maar wat ontzettend eng dat je zo word bedreigd. Denk je dat hij de bedreigingen echt gaat uitvoeren of roept hij maar wat?

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou meteen melding maken bij de politie. Die kunnen je vertellen wat verstandig is om te doen. Dit is een bedreiging en dat is strafbaar, dus zeker niet aarzelen maar gewoon doen. Het kan natuurlijk loos alarm zijn, maar iemand die schizofreen is kun je nu eenmaal niet peilen en ik zou het dus wel serieus nemen. Beter 10x voor niks dan 1x te laat. En jij voelt je er niet lekker onder, dus onderneem datgene wat je kan doen zodat je het iig jezelf niet kwalijk kunt nemen. Succes, dit soort dingen zijn erg vervelend en onvoorspelbaar.

11. NoLu

NoLu Niet meer actief

Ik heb mijn vriendin er mee geconfronteerd en die vind het heel erg maar die zegt ook dit is W. Niet. Dit zijn de stemmen in zijn hoofd en hij kan er niks aan doen.

Maar ik vind het nu een beetje ver gaan.

12. Rozeroos

juist die stemmen in zijn hoofd zijn gevaarlijk. Als hij er naar gaat luisteren lopen jij en je kinderen gevaar. Juist daarom moet je nu handelen. En het kan best zijn dat W. opzich een goed hart heeft.

Maar veiligheid voor alles.

13. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb eerder gehoord dat mensen dingen moesten doen van stemmen in hun hoofd. Dat waren geen leuke dingen, ik zou echt aangifte doen bij de politie en idd ook met die instelling praten. Vind het nogal wat wat hij zegt!

14. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ja juist daarom stappen ondernemen!

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Naar de politie. En wel nu nog.
    Je kan je niet zomaar laten bedreigen. Ook niet als deze persoon stemmen in zijn hoofd heeft.
    En daarna informeer je zijn psychiater/inrichting.

16. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Of hij er iets aan kan doen of niet staat er toch los van. Als hij luistert naar de stemmen gebeurt er iets.

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou naar de politie stappen. Zeggen dat hij zichzelf niet is en dat het stemmen zijn, daar heb jij niets aan als hij echt iets van plan is! Je moet je toch verdorie gewoon veilig kunnen voelen.

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    aangifte doen, hij zit ws in een schizo psychose en is een gevaar voor zichzelf en/of omgeving. Deze mensen zijn het contact met de werkelijkheid behoorlijk kwijt....ik zou aangifte doen..dan kunnen ze hem gedwongen opnemen.

19. Rozeroos

Hij luistert duidelijk naar de stemmen, want hij bedreigd jou en doet die uitspraken. Hij neemt de moeite om je te smsen en kan er niets aan doen.

Dat betekend volgens mij dus dat hij luisterd naar de stemmen in zijn hoofd om die dingen te doen. Dus als een stem in zijn hoofd vertelt om jou en je kids kwaad te doen zou hij er ook naar luisteren.

20. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Direct contact opnemem met persoonlijk begeleider op de instelling!
    Ik geloof niet dat hij wat komt doen (werk zelf met deze cliënten)
    Maar kan zijn dat er iets 'mis' gaat met de behandeling dus moeten (!!!!) Ze dit te weten komen

Voor mij totaaaaal onbegrijpelijk dat hij de mogelijkheid heeft om berichten te sturen, is geen normale gang van zakem

Deel Deze Pagina