Ik zou ook zeker de instelling waar W. zit inlichten! Dan kunnen ze in ieder geval in de gaten houden hoe het met hem gaat, waarschijnlijk kennen ze hem redelijk en kunnen ze ook inschatten hoe hij er aan toe is, snap je? Succes en sterkte hoor!
ik heb meegelezen en mijn haren gaan recht overeind staan, uitschelden is al erg, maar bedreigingen van verkrachting brrrrr doodeng!! ik zou die instelling ook zsm bellen, ik weet niet of hij verlofrecht heeft, maar dit is een rede om die in te trekken lijkt me, en zijn mobiel af te pakken!! ik wil je verder heel veel sterkte wensen
Ik denk dat ik niks meer toe te voegen heb aan alle adviezen die hier al gegeven zijn. Maar wat heb je nu in de tussentijd gedaan? Heb je al melding gemaakt? Deze mensen zijn een gevaar voor zichzelf en de omgeving, dus lijkt me serieus genoeg om er iets mee te doen.
Oeh bah, wat eng! Gelijk heb je dat je aangifte gaat doen en ik zou de instelling op de hoogte brengen. Succes en sterke!
erg dat hij chizofreen is maar het melden vind ik toch wel op z'n plaats. Ik zou de instelling bellen en het aan hun aangeven. Is niet de bedoeling dat jij in angst moet leven.
euhm ik zou mn man eropaf sturen en hem een flink portie laten geven!! wat een idioot! meteen aanpakken die gast!
Idd aangifte doen en de instelling inlichten. Ik zou niets op eigen houtje doen want ben zit jij vast, ook niet leuk voor je kids.
Dit gaat echt te ver. Ik snap dat je zo denkt, maar iemand die deze ziekte heeft weet niet eens wat die doet! Een oude vriendin van mij had ook stemmen in haar hoofd. Ze kon het niet uitleggen maar ik kreeg een brief met info van haar. Heb het gelezen en het is niet niks wat er dan met je gebeurd. Je bent niet jezelf. Ik hoop dat je de instelling inmiddels hebt gebeld, en dat hij de juiste hulp krijgt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij in angst zit. Zijn therapie/ regels zullen aangepast moeten worden. Ik zou zelf in eerste instantie alleen een melding maken bij de politie inplaats aangifte. Stel dat hij in de toekomst weer helemaal de oude word en normaal kan fuctioneren dan kan die aangifte heb wel achter volgen. Terwijl hij totaal niet weet wat hij nu op het moment aan het doen is. Stel hij doet wel wat dan kan die melding alsnog wel worden omgezet tot een aangifte. Sterkte met alles!
Vind jou reactie ook een beetje kort door de bocht. Hij kan er helemaal niks aan doen dat hij deze ziekte heeft. De instelling bellen is denk het beste. Die hebben rechtstreeks met hem te maken. En snap die moeder van die jongen ook niet. Ze zal wel zijn voogd zijn samen met een psychiater Of met de behandelaars in gesprek gaan voor hem. Denk ik zo maar. Ze weet denk als moeder best wat ze moet doen als haar zoon in een slechte periode zit. En dat ze de instelling op de hoogte moet stellen. Dus vind dat vooral jou vriendin t.s ook actie moet ondernemen.
Nou oké, ik overdrijf een beetje... Zou melding maken bij politie en instelling en als ik nog 1 bedreiging ontvang hem toch een flinke okkernoot geven.
Wat lees ik hier nu? Slaan omdat iemand psychisch niet in orde is? Sorry dat ik dit zeg, maar dan vraag ik me af wie er eigenlijk in die inrichting hoort als die uitspraak werkelijkheid zou worden. Als iemand in mijn familie een pak slaag kreeg vanwege zijn stoornis, zou ik dus ZELF aangifte gaan doen wegens mishandeling. (En ja, hier spreekt iemand met een schizofreen familielid) En zeker omdat het de zoon is van een vriendin van TS als ik het zo lees. Zou voor mij wel einde vriendschap betekenen.
Ten eerste contact opnemen met zowel de instelling als de politie. Ten tweede is de informatie die je van de moeder krijgt niet helemaal correct. Schizofrenie (een schizofreen is nooit alleen) word heel vaak verward met dissociatieve identiteitsstoornis. De laatste stoornis heeft last van meerder identiteiten, een gespleten persoonlijkheid. Een schizofreen echter heeft last van een afwijkende beleving van de werkelijkheid (een afwijkende cognitie), resulterend in onlogische gedachtepatronen, wanen, hallucinaties en in wisselende mate emotionele, denk- en gedragsstoornissen. De gespletenheid bij schizofrenie uit zich niet, zoals vaak wordt gedacht, in een meervoudige persoonlijkheid, maar in een beeld waarbij de samenhang in het denken, tussen waarneming en gedachten en tussen emoties en gedachten in ernstige mate is afgenomen, althans voor anderen minder goed invoelbaar is. Sorry voor de lange lap tekst, maar ik weet hoe het is een schizofreen persoon.
Wat een ontzettend domme dan dommere opmerkingen,mag hopen dat jullie zelf nooit een dierbare meemaken met deze ziekte want het is vreselijk.En ook jijzelf,je man of kind kan in een psychose raken hoor! @TS,sterkte hopelijk heb je er geen last meer van en zou echt even contact opnemen met de instelling,mischien neemt hij (stiekum)zijn medicatie niet meer in of moeten die anders afgesteld worden ofzo.
hier sluit ik me volledig bij aan! ts hoop dat het allemaal wat rustiger word voor je. instelling bellen is wel verstandig, dan kunnen ze hem beter behandelen..
Als ik me goed herinner heb je zelf ook iets toch? Of iemand in de directe omgeving toch? Zou jij het leuk vinden om zo behandeld te worden. Dit geld ook voor Mora27.
Iedereen kan in een psychose belanden en zelfs tot moord overgaan, als je t zelf niet in de gaten hebt en de omgeving ook niet. Klinkt ook heel eng...
Nou ik ben heel blij dat mora27 en mamamadelon geen vriendinnen van mij zijn anders hadden hun mannen mij ook in elkaar geslagen toen ik in een psychose zat.
Precies. En hoop dat ze nog reageren omdat een van hen bps heeft en de ander volgens mij een moeder met bps. Dus snap die felle reactie al helemaal niet.