bedreiging door schizofreen

Discussie in 'De lounge' gestart door NoLu, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nou volgens mij zit deze man niet in een psychose. Heel jammer voor hem dat hij psychiatrisch patient is, maar hij heeft geen enkele reden om TO te bedreigen, dus ja, aangifte doen. Jammer dan voor zijn verdere leven. Het moet niet gekker worden.

2. knap

knap Niet meer actief

Lees dan eerst eens wat schizofreen betekend je kan zo op wiki lezen wat het is en hoe onvoorspelbaar deze ziekte is. En hoe instabiel deze personen kunnen reageren. Heeft niks alleen met psychose te maken maar alles wat er bij deze ziekte er bij komt kijken en welke symptomen er bij horen. Ze zijn ontoerekeningsvatbaar en niet voor niks.

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ts: wat goed dat je contact met de politie hebt opgenomen, lijkt me heel verstandig..ga je de instelling zelf ook nog bellen?
    Fijn dat je vriendin het begreep, sterkte ,ik hoop dat de jongen ook gauw de hulp en verdere toezicht krijgt die hij nodig heeft .

4. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ms is de reactie wel zo fel omdat het voor hen confronterend is.
    Top dat sommige hier de moeite nemen om wat meer uitleg te geven over schizofrenie. Denk dat men zich toch eerst eens wat meer in dit ziektebeeld moeten verdiepen alvorens maar dom wat te gaan roepen.
    Neemt niet weg dat de situatie van de TS erg vervelend is.

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dan doe je het niet goed...;)

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja jammer voor die gast dat hij stemmen hoort, maar zeggen dat je iemands kinderen komt verkrachten dan hou ik echt geen rekening meer met zoiemand! ik had hem allang laten pakken!

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oke dus jij vind dat als iemand ziek is alles maar kan maken? wat nou als zoiemand jou kinderen verkracht? dan denk je ineens heeeeel anders hoor... ze zijn knettergek en doen het zo als ze het in hun hoofd krijgen... nou sorry maar ik zou er meteen korte metten mee maken...

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ehm ohja?

ohh je bedoeld mijn moeder met haar bps... tja ook daar heb ik zo mn bedenkingen bij.... en zal zij ooit zoiets roepen dan denk ik precies zo hoor... ik maak geen ondersheid;)

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Zeggen en doen zijn 2 dingen hé!
    Ik vind het niet normaal dat je iemand wil afrossen omdat hij zegt kinderen te gaan verkrachten.
    Deze persoon is ziek in zijn hoofd!!
    Laat de politie en de instelling hun werk doen ipv zelf eigen rechter te spelen.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Serieus voor degene die iemand willen laten meppen, geef jij deze opvoeding aan de/je kindjes mee?
    Dat je iemand mag afmollen?
    Het is vreselijk als iemand zon opmerking maakt en ja je komt voor je kinderen op en je denkt vast om iemand te gaan slaan of af te maken, maar DOE je het dan ook echt?
    Als moeder zijnde vind ik niet dat je zoiets kan maken, al is t maar voor je eigen kinderen.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ohja en als je zo iemand af wil rossen...
    Lijkt me niet slim...deze mensen zijn gek genoeg om ergere dingen te doen.
    Kijk naar Tristan van der Vlis...die schoot ook zo meerdere mensen neer.
    Maar goed...als jij denkt dat afrossen een oplossing is....zegt dat meer over de slimheid van jou zelf.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn kinderen zijn er echt niet bij als zoiets gebeurd hoor.. enne ja ik geef ze wel mee dat als ze contineu gepest worden en er niks aan gedaan word dan mogen ze van mij van zich af bijten...

enne ik ga zoiets niet zelf doen natuurlijk... iemand ff goed terrecht wijzen of hem imponeren kan al genoeg zijn hoor... als het maar dreigend gebeurd en niet zo zoetsappig...

kijk die kindermisbruikers zijn ook ziek in hun hoofd en daar zegt iedereen bij ooh afmaken die gasten... en nu iemand die op een andere wijze een stoornis heeft die word door de vingers gezien? snap ik dus echt niet...

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Tuurlijk, mogen die van mij ook!
    Maar volwassenen die elkaar meppen?
    Ik vind t nogal heftig...
    Een gedachtengang zal er echt niet door veranderen.
    Maar dat kan alleen met therapieën.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    heeft niets met slimheid te maken... zijn gewoon grenzen waar iemand overheen gaat... iemand die mij bedreigd en zegt mijn kinderen komt verkrachten.. tja sorry die laat ik echt afrossen... en hopelijk haalt diegene het dan niet meer in zn 10 stemmige hoofd;)

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Zag dat je hem aanvulde haha

Maar, natuurlijk afmaken die handel...maar om het te doen?
    Tussen zeggen en doen zit toch wel een verschil.

Maar wat je zegt over iemand imponeren kan al genoeg zijn, ik denk niet dat zoiets werkt met iemand die ziek in het hoofd is.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik denk dat diegene dan wel uitkijkt hoor...

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Jij denkt echt serieus dat iemand afrossen of imponeren helpt bij mensen in de psychiaterie :(

Ik werk in de psychiaterie/verslavingszorg en geloof me...iemand afrossen is geen adequate behandeling hoor.
    Snap je nou echt niet dat deze mensen therapie en medicatie nodig hebben.
    Goh weet je wat...laten we dan de helft van de gevangenen afrossen...misschien helpt dat ook wel

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja ik zou nooit iemand kunnen afmaken, hou ook echt niet van geweld... nog nooit iemand geslagen in mn leven.. maar komen ze aan mn kinderen dan ben ik ertoe in staat hoor... al zou ik dat zelf niet hoeven te doen dan is mijn man me allang voor... ook hij is geen gewelddadig typ maar als het om je kinderen gaat... tja...

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik denk een melding maken bij de instelling ook niet want tja hij heeft toch (nog) niks gedaan? evenals melding bij de politie... dus dan maar zelf wat ondernemen... of het helpt? geen idee hou me niet zo bezig met zulke mensen... ze zullen geheid een reden hebben dat ze ziek zijn of ze zijn zo gemaakt, geboren... vind ik heel triest voor ze maar om dan onschuldige kinderen hun slachtoffer te laten worden? neeh gaat er bij mij niet in!

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

'Ze' zijn knettergek?! Onbegrip van mensen zoals jij is misschien nog wel erger dan zo'n stoornis hebben. Iemand uit mijn zeer nabije omgeving is op dit moment in opname vanwege psychische stoornissen en ik vind het echt vreselijk dat jij suggereert dat 'zo iemand' mijn kinderen zou verkrachten.

Als je terug had gelezen, had je wel gezien dat ik aangifte aanmoedigde, maar mensen slaan alleen omdat ze een stoornis hebben vind ik gewoon niet kunnen. Korte metten maken betekent bij mij niet meteen erop los meppen, uit zelfverdediging misschien maar niet als het bij woorden blijft. En, zoals ik eerder zei, gaat het hier dus wel om de zoon van haar vriendin en dat ligt een stuk gevoeliger.

Deel Deze Pagina