Ik ben het totaal met consider eens! Ik vind het BEHOORLIJK sneu om iemand in elkaar te meppen ik schrik hier ook een beetje van..... deze mensen kunnen er niets aan doen dat ze schizofrenie hebben en met hulp van een instelling kunnen ze echt wel wat aan die verkeerde gedachtes doen er word een beetje te kortzinnig naar gekeken sorry Verder ik vind de situatie heel erg voor je de dreigementen echt absoluut maar ik denk dat je niet meer kan doen dan naar de instelling gaan, ouders en politie...
Om heel eerlijk te zijn: als iemand zegt dat hij mijn zoon pijn gaat doen, dan wil ik die persoon ook wel in elkaar slaan. Dat doe ik niet. En dat is nu precies het verschil tussen mensen en beesten, wat mij betreft. Als iemand mijn kind daadwerkelijk pijn zou proberen te doen, zal ik er waarschijnlijk geen enkele moeite mee hebben om geweld te gebruiken om mijn kind te beschermen. Maar dat is een andere situatie, waarvan hier gelukkig geen sprake is. Dat betekent absoluut NIET dat je moet gaan zitten afwachten tot het wel zo ver is. Ook zonder geweld te gebruiken, kun je een hoop maatregelen nemen om dit te voorkomen. Beesten zullen bij voorbaat iemands strot afbijten. Mensen kunnen de politie inschakelen en in deze situatie de instelling waar W verblijft. Het is dus niet zo dat deze persoon 'ermee wegkomt omdat hij toevallig ziek is' zoals iemand hier schreef. Je kunt (en moet, denk ik) echt wel dingen doen.
Ik zou idd melding gaan doen bij de inrichting op sluiten die handel. Ziek of niet ziek zeggen dat hij je kinderen komt verkrachten en vermoorden, sorry maar die bracht ik persoonlijk terug naar waar hij thuis hoort. En idd het word wel makkelijk gezegd hij is ZIEK iemand had als voorbeeld die tristan die was ook ziek in zijn kop. Moet ik dan medelijden met zo iemand hebben? Iedereen die moord, verkracht misbruikt en doet is ZIEK opsluiten die handel en hun laten meemaken wat ze hun slachtoffers aan hebben gedaan. Wat een medeleven moet ik hebben voor zo iemand zeg.
Ze zijn wel degelijk slachtoffer.. Van bedreiging. Echter zou ik idd niet iemand afrossen of laten afrossen.. Ik zou de instelling en politie bellen..
O, nee, laat het medeleven maar aan zijn moeder over (als die dat nog kan). Het gaat er niet om dat W omdat hij zielig en ziek is ontzien moet worden, het gaat erom dat hij omdat hij zielig en ziek is tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. En de buitenwereld daarbij. Maar kreten als: "ik zou het niet pikken" en "afrossen" gaan totaal voorbij aan de werkelijkheid. Zolang je met iemand kunt redeneren, kun je met iemand in gesprek gaan. In dit geval zou ik er niet op rekenen dat dat kan, dus moet je andere maatregelen nemen, die wel effectief kunnen zijn, zoals melding maken bij het pz waar hij zit. Als het goed is, nemen ze zo'n melding zeer serieus en kunnen ze daar adequaat op reageren. Afgezien van het feit dat ik het van verregaande en bijna ongelooflijke onbeschoftheid vind zoals er hier gepraat wordt, is het ook gewoon zeer onverstandig om iemand in een agressieve psychose (die hij dus zou kúnnen hebben op dit moment) zonder grote spuit met haldol te benaderen.
Mijn mond valt open van de kortzichtige reacties weer. Dus, omdat iemand iets mankeert (wat een naar woord) dan mag je erop los slaan? Ik mag hopen dat niemand in je familie ooit iets zal krijgen, want begrijpen zul je dat dan echt niet. Zo'n stoornis betekent niet dat je niet in orde bent, maar je doet dingen waar je zelf geen erg in hebt... voor de vriendin van TS en TS is dit toch verschrikkelijk? We hebben weer het empatisch vermogen van een garnaal hier!
Heeft inderdaad niks met slimheid te maken, eerder met een stukje evolutie die dus bij een aantal mensen niet verder is gekomen tot neanderthaler-niveau... Lekker primitief hoor....
Idd en gelukkig voor ze,maar aan de andere kant sommige mensen reageren zo bizar dat je ze willen dat hun man per direct in een psychose zou schieten.Kijken of ze nog zo'n grote mond hebben als die er voor 200% van overtuigd is via zijn smartphone berichten door te krijgen van boven en als ie dat niet doed de wereld vergaat!
Nee niet mijn eigen man gelukkig maar wel iemand anders die me heel lief was/is. En dat was idd heel heftig en heel onverwacht.
Dat heeft zeker wel met slimheid te maken. Als je intelligent genoeg bent snap je namelijk wat schizofrenie inhoudt (of ga je je eerst inlezen voordat je dit soort dingen roept) en weet je dat zo iemand niet in staat is controle over zijn gedachten te krijgen, hij wordt 'in bezit' genomen en kan hier dus niks aan doen. Ontzettende domme, kansloze reactie. Ga je mij nu ook in elkaar laten rossen?
Wat een ongelovelijke kortzichtige en domme mensen reageren hier zeg!! Lees je eens in voor je bepaalde dingen roept! Hier ook een familielid die in een chronische psychose zit (schizofrenie). Hij had opdracht gekregen van de stemmen zijn begeleidster te verkrachten. hij gaf netjes aan dat hij dat hoorde en wilde het niet! Dat ze opdracht krijgen wil niet zeggen dat ze het doen ook hoor, maar de begeleiding moet ALTIJD op de hoogte worden gebracht. Wat overigens niet wil zeggen dat je niet voorzichtig moet zijn, nooooit risico's nemen met zo'n persoon! Je weet nooit wanneer ze bezwijken aan de stemmen! Ik ben hier dus ook nooit meer alleen met hem, ook al acht ik de kans klein. Maar vind het vooral storend te lezen dat er mensen zijn die denken dat een schizofreen bepaalde keuzes zou hebben? In hun wereld zijn wij degenen die gek zijn, vergeet dat niet. Ze kunnen er niets aan doen, ook niet als ze het niet erkennen en niet behandeld willen worden. En denk maar niet dat je ze als familie kunt laten opnemen/behandelen zonder hun instemming hoor!
Echt ik heb tijdens het lezen van sommige reacties mijn kin van de grond moeten rapen. Gelukkig zegt dit meer over de persoon zelf dan over de persoon met schizofrenie die kán er namelijk niks aan doen en iemand met zijn volle verstand wel. Best triest eigenlijk.
Weet je het is heel erg wat daar gebeurt is maar Tristan is niet (verantwoordelijk )voor wat hij gedaan heeft dat zijn de psychiater.s ouders en de politie die hun werk niet goed gedaan hebben. Lijkt nu of ik hem vrij praat helemaal NIET maar er had een hoop voor komen kunnen worden als hij geen wapenvergunning had gekregen. Door justitie en zijn ouders die het niet goed in hebben geschat.
Als je de hele dag door stemmen hoort, niet meer weet welke stemmen echt zijn of niet...hoe 'bewust' maak je zelf dan deze keuze?
Whaat? 9 van de 10 (serie)moordenaars zijn psychopaten, er klopt gewoon iets niet in hun hersenen. Meestal hebben ze een rot jeugd gehad door verwaarlozing, misbruik en mishandeling. Maar dat maakt ze toch niet minder verantwoordelijk voor hun daden? De een heeft een slechte jeugd en word er een beter mens van en de ander volgt hun ouders en misbruikt en mishandelt hun kinderen ook. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen misdaden. Maar Tristan heeft zijn misdaad tot in de puntjes zitten uit werken. Erg makkelijk om de mensen om hem heen de schuld te geven.