Het was bekend. Dat hij psygies ziek was en toch kreeg hij een wapen verguning zijn ouders en psyg onk. Tik via mobiel.
Even off topic...kende Tristan en lag niet aan opvoeding. ..is echt wat geknapt bij m Succes en sterkte TS!!!!
helemaal mee eens met jada08. De man in kwestie kan er niets aan doen dat hij deze ziekte heeft dus geweld gaat dan ook erg ver hoor. Gewoon melden bij de instelling en dan kunnen hun het netjes aanpakken.
melding van maken bij de inrichting en politie.. want zodra ze hem dan kwijt zijn gaat hij op de telex en ik denk dat ze hem op een gesloten afdeling moeten zetten..
de pest met schizofrenie is dat het gewoon echt een ziekte is.. net als borderline.. het is niet te snappen dat het kan.. maar zelfs bijv. regendruppel op het raam kunnen schizofrenen triggeren om helemal door het lint te gaan.. met behulp van de juiste med. kunnen ze al op knappen tot ze ''opdracht'' krijgen ze niet meer te nemen.. door bijv stemmen.. het is heel vervelend voor degene in kwestie omdat ze vaak niet eens weten dat ze dat doen.. op dat moment zijn ze echt zichzelf niet.. dus geweld of iets anders lost niets op
Dat ben ik met je eens, maar ik vind niet dat je zijn ouders en de mensen van zo'n instelling de schuld moet geven dat hij die keus heeft gemaakt.
Als iemand mij en mijn kinderen dusdanig bedreigd, dan ga ik en min man echt tot het uiterste om ons gezin te beschermen. In dit geval zou dat ten eerste zijn om de politie en instelling in te lichten. Maar het spijt me zeer, als die gek hier voor de deur staat met kwade bedoelingen interesseert het mij echt niet of hij het nu zelf besloten heeft of 10stemmen in zijn kop heeft die hem dat zeggen. Ik bescherm mijn kinderen dan werkelijk met mijn leven, ongeacht of die persoon nu ziek is of niet.
Ik ben het over het algemeen met je eens, maar niet met dat vetgedrukte stukje. Ze leren namelijk met deze stemmen omgaan, ze leren deze te negeren of te onderdrukken... Ze leren hoe ze kunnen onderscheiden wele stemmen echt zijn en welke niet... Mits ze de juiste therapie en idd juiste medicatie krijgen! Verder schrik ook ik van de vele kortzichtige reacties, als je een nabij familielid hebt die dit heeft, zou je dit uitkramen over schizofrenen. Zij hebben er niet om gevraagd hoor om dit te krijgen! Dat je iemand wil beschermen, dat snap ik, maar dat kan ook zonder geweld. @ts Hoe gaat het nu? Ik ben benieuwd wat ze met de aangifte kunnen doen. Ik hoop in ieder geval dat de bedreigingen stoppen en jullie weer rustig thuis kunnen zitten. Misschien een idee om je vriendin contact met zijn hulpverlener op te laten nemen en hem/haar vertellen wat er gebeurd is? Niet alleen in belang van jou en je gezin, maar ook in zijn belang. Want zolang de hulpverleners niet weten dat dit speelt, weten ze wrs ook niet hoe ernstig zijn psychose momenteel nog is. S6!
Natuurlijk zou je dat doen, dat doet (bijna) iedere moeder. Maar dat is wel heel wat anders dan je man er ff opaf sturen om hem in elkaar te meppen. Dat is een heel andere insteek.