belasting dienst, snap er soms niks meer van

Discussie in 'De lounge' gestart door bernadet26, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Ik ben vorig jaar februari gestopt met werken en kreeg dus algemene heffingskorting. Nu ga ik dus net kijken en zie dat ik het afgelopen maand niet heb gekregen. Denk bel even om te vragen hoe dat zit. Nee hoor mevr we hebben hem stop gezet. Uhm... Okee en waarom? Ja dat kan ik niet helemaal terug vinden. U kunt hem wel overnieuw aanvragen...
    Ik werk nog steeds niet en dat is ook niet de planning maar hun hebben hem dus stop gezet want ik heb een inkomen. ( die ze hebben overgenomen van vorig jaar wat ik al niet snap want heb dus aangegeven niet te werken)
    Nu kan ik dus wachten tot de boekhouder het voor ons regelt of het zelf doen ppff.
    Wat een gezeur weer!
    Weet niet wat ik hier mee bereiken wil hoor haha maar ff mijn frustraties uiten ;)

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja joh soms word je moe van die lui :D

Ik heb jaaaaaaren geprobeerd toeslagen stop te zetten die ik kreeg zonder dat ik daar recht op had. Had ze ook nooit aangevraagd. Als ik dan belde, zeiden ze dat ik het via de site kon regelen. Daar kon je alleen een wijziging doorgeven en er was niets veranderd, dus ik kon ook niks doorgeven. *zucht*

Later hadden ze het veranderd, toen was er een formulier waarop je kon aankruisen dat je alles stop wilde zetten. Ik blij! Kreeg ik doodleuk een brief terug dat ze het niet stop konden zetten omdat er nooit toeslag was aangevraagd :(

Zuchtttttttttt!

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Heb geprobeerd het zelf aan te vragen dmv een formulier die je kan downloaden maar bij vraag 4 ben ik de draad al kwijt.
    Dan kan ik beter wachten en de boekhouder het laten doen dan dat ik het zelf ga doen en het fout doe. Kan het op terug werkende kracht krijgen in de maanden dat ik niks krijg.
    Maar is wel ff een tegenvaller als je er vanuit gaat geld te krijgen en je krijgt het nu dus niet, en de eerste paar maanden dus ook niet!

5. Rozeroos

Je kan het 0ok helemaal niet invullen en dan met de jaarlijkse belasting aangifte krijg je het dan in 1 keer terug. Bij elkaar een lekker bedrag.

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

'Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker', pffff.... praat me niet over de Belastingdienst, lijkt wel altijd maandagochtend met flinke katers daar.

Nu moeten we iets doorgeven dat niet veranderd is, aangezien zij er anders vanuit gaan dat er wel iets is veranderd. :( Totaal niet logisch... Maar goed, via de site zou het makkelijk geregeld kunnen worden. Niet dus... het kopje dat ik moet hebben (volgens de brief) is op heel de site niet eens te vinden. Gebeld, weer een maandagochtend-medewerkster aan de telefoon die nergens iets van wist. Aaaarrrgh.....!!!!

Zo, bij deze ook mijn frustratie... :cool: :D

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik dacht dat je heffingskorting alleen kreeg als je werkt en kinderen hebt??-

8. Rozeroos

Nee hoor. Wel moet je partner werken en jij en je partner fiscaal partner zijn. Jij mag dan niet teveel verdienen. Normaal krijg je het jaarlijks met de belastingterugave terug, maar als je een voorlopige teruggave invult kun je het maandelijks krijgen.

9. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
  10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Er zijn volgens mij verschillende heffingskortingen en zowel de algemene als inkomensafhankelijke combinatiekorting zijn daar onderdeel van.

11. lolaatje1

lolaatje1 Actief lid

5 jun 2011
    145
    1
    18
    Bel gewoon eens de belastingtelefoon en maak een afspraak op het voor jou dichtsbijzijnde kantoor... Als je alle inkomensgegevens van je man meeneemt, kunnen zij alles voor je invullen, weet je zeker dat het aankomt en kun je ook gelijk al je vragen stellen als je het niet snapt.

Deel Deze Pagina