Hoi allemaal, Wij gaan over drie weken naar Italië op vakantie/familiebezoek. Het is 16 uur rijden...Mijn schoonouders gaan mee. We blijven dan zo'n 2 dagen bij de tante van mijn partner (modern huis) en daarna gaan we naar het huisje van zijn oma dat leegstaat en waar wij de rest van de vakantie in doorbrengen (het huisje is vrij primitief, maar er is een badkamer/keuken en noem maar op). Nu is Italie geen derde wereld land of wat dan ook en daar is vast ook alles te krijgen, maar wat kan ik me drukmaken hierover zeg. Ik zit al weken in de stress.... - Wat neem ik mee? - Hoe komen we de autoreis door? - Wat als zijn slaappatroon helemaal in de war raakt? Hoe draai ik dat weer goed? - Hoe doe ik dat als we bijvoorbeeld op het strand zijn met slapen? - Als je bij iemand in huis logeert (tante) voel je je toch minder vrij. Hoe ga ik daarmee om...? Ik word er helemaal paniekerig van. Mijn zoon is namelijk nooit de gemakkelijkste geweest (mbt slapen maar ook door veel onrust in zijn lijfje/veel aandacht willen enz). Nu sinds een paar weken gaat dit eindelijk een heel stuk beter en nu gaan we op VAKANTIE!!! (<-- voor mij op het moment geen ontspannend idee dus Dus als iemand tips heeft GRAAG
Tja het is gaan en zien. Ik zou mij over logeren geen zorgen maken, waroom? Wat autorit betreft is erg lang ik zou kiezen voor lange tussenstop (nacht) want 11 uur wordt het niet jullie moeten elke 2 uur stoppen voor hem uithalen even lopen vrij zitten etc. Zonneschermen in elk geval mee en veel water. Wat neem je mee? Neem gewoon alles wat op commode staat dat gebruik je dagelijks en neem gewoon alles wat je gebruikt thuis dus ook het schoonmaak middel bad/sponsjes, handschoenen, wasmiddel, dreft etc. Neem genoeg goede zonnebrand en after sun. Neem goede medicijn doosje mee met ors sachets, pleisters etc. Tape voor stopcontacten. Verzekeringspasje etc. Op strand zou ik gewoon laten slapen onder parasol of in buggy : neem paar knijpers en grote hydrofiel luiers tegen de zon
Maak je niet druk, het wijst zich allemaal vanzelf. Zijn met onze 10 maanden oude baby wezen kamperen in Spanje. Ging super goed. Ja, het is even aanpassen en de dag begint vroeg als de kleine wakker is om 6 uur en iedereen verder uitslaapt maar ja.. Voor de reis zijn er 2 dingen die ervoor hebben gezorgd dat ze geen kik heeft gegeven (terwijl ze normaal gesproken bij een rit van een kwartier nonstop jammert) : een draagbare dvd speler met nijntje en bumba en plakken komkommer!!
Meenemen: campingbedje (of is er een bedje) en een buggy, inderdaad alles wat je gebruikt om te verschonen, goede zonnebrand en een hoedje oid Slapen: ik zou gewoon een beetje in het ritme van je kindje mee gaan. Slaappatroon zal vast wel iets anders zijn dan thuis, ook door de warmte e.d. maar daar is vrij weinig aan te doen. Op het strand laten wij de kinderen gewoon in de buggy slapen, beetje rond rijden en dan vallen ze wel in slaap. Lakentje over de buggy tegen het zand. Autorijden: gewoon steeds even stoppen, eventueel zelf achterin gaan zitten om hem een beetje bezig te houden. Ik woon zelf in Italië en qua eten voor kinderen is gewoon alles te krijgen. Mocht je daar vragen over hebben dan hoor ik het wel
Wij zijn naar Florence gereden toen dochterlief 8 maanden was. Strak tijdschema (zaken) maar de autoreis ging zonder problemen. Dochterlief lag hoofdzakelijk te tukken en we waren met drie volwassenen dus er zat steeds iemand naast haar. We hebben zowel heen als terug over de nacht gereden met twee elkaar afwisselende chauffeurs, en een paar wissels als dochterlief diep sliep waren letterlijk auto aan de kant-stoelen wisselen-door. Bij de pauzes echt even benen strekken en je kindje bewegingsvrijheid geven, wat speeltjes en lekkere fruitjes en genoeg water mee! Op de terugweg hebben we een lange stop gemaakt bij het Como meer. We hadden daar een appartementje met campingbedje, hoewel ze uiteindelijk vooral tussen ons in lag, en net als thuis af ze een licht aangepaste vorm van wat wij aten, keus genoeg. Verzorgingsspulletjes had ik allemaal meegenomen, dus daar geen zorgen. In maart in de stad was de zon geen issue
Relax! Je gaat niet naar een 3e wereldland en je kindje gaat het vast heerlijk vinden op vakantie. Ik heb hier een handige inpaklijst staan die je kan printen: Inpaklijsten - Kids Travel Service Fijne vakantie!
Wij zijn ook vorig jaar met een 11 maanden oud baby naar Zuid-Frankrijk geweest en het ging echt heel goed. Wat je vooral moet doen: RELAX. Echt serieus, baby's reageren op gestresste ouders. Wij merkten dat hoe relaxter wij bleven, hoe rustiger zij was, en hoe beter het allemaal ging. Dan gaat ze maar eens een keer wat later slapen, of dan eet ze een keer een dagje wat minder goed. Krijgen ze niks van. Door de warmte hadden wij hadden slaappatroon wat opgeschoven, ipv opstaan rond 7 uur, werd ze wakker rond half 9 (nice!), en ze ging meestal pas rond 9 uur 's avonds naar bed ipv half acht. Middagdutjes (toen sliep ze 2x overdag) deden we ook een beetje naar gelang het uitkwam en naar gelang haar behoefte. Poedermelk en pap enzo hadden we wel bij ons. Pap was overigens iets te snel op, toen hele gore Franse pap moeten kopen, bah alleen mierzoete vanilletroep hebben ze daar! Maar goed, dochter at het allemaal hoor . Mijn dochter slaapt niet zo goed in de buggy (niet in stadjes/dorpjes waar veel te zien is in ieder geval) of elders. Ze heeft wel echt behoefte aan haar bedje of autostoeltje. Maar daar kun je prima mee plannen. Autoreis ging trouwens perfect. Genoeg stoppen, kindje even laten bewegen (picknickkleed bij de hand houden!) en dus ook op tijd weggaan 's ochtends, dan hoef je tijdens de reis niet te haasten. Veel plezier!
Thanks voor jullie reacties! Ben blij te lezen dat het bij jullie allemaal zo goed is gegaan, geeft me weer positieve energie Ik moet ook relaxen, ik weet het Maar ben zo'n doemdenker geworden... <-- daar heb ik zelf veel last van want hierdoor raak ik constant in de stress om de kleinste dingetjes (bang dat dingen misgaan, omdat het de afgelopen maanden ook steeds mis ging). En zo zit ik eigenlijk helemaal niet in elkaar! Ik ga proberen dit los te laten en te denken: "ik zie het allemaal wel!" Dankjewel allemaal
Ik heb gelezen dat als je kindje slaapt je het niet perse om de 2 uur uit het zitje hoeft te halen om te bewegen (bron: wij jonge ouders) Die ene keer dat ze er even watvlanger in zit maakt echt geen verschil. Uiteindelijk kort je doen wat je zelf wil, maar zo ga ik het wel aanpakken, in september gaan wij ook naar Italië, m'n ventje is dan 10 maanden, en als hij slaapt laat ik hem lekker slapen.
Ik zou vroeg in de avond gaan rijden, dan slaapt je kindje hoofdzakelijk en kun je een heel stuk doorrijden. Wij zijn met 1 jaar naar gardameer gereden en zijn ook in de nacht weggegaan. Eerste stop met ontbijt gedaan en tweede met lunch. Siem heeft noodzakelijk geslapen. Zorg ervoor dat je "nieuw" speelgoed hebt onderweg. Dus doe nu al wat speelgoed inpakken voor onderweg, als je kindje het onderweg krijgt is het net als nieuw! Dan heeft ie het al een tijdje niet gezien... Verder relax! Kijk gewoon naar de behoeftes van je kindje! Wij hebben ons gewoon aan de slaapjes gehouden van Siem en tussendoor op pad gegaan