eerst directeur vertellen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door fleur1980, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk in het onderwijs en ben net 6 weken zwanger van de eerste.
    Ik wil (over een aantal weken) het graag op een leuke manier aan mijn collega's vertellen (iemand nog tips?).
    Maar nou vraag ik me af: is het netjes / gebruikelijk dat je het eerst persoonlijk aan je directeur vertelt?

2. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Fleur allereerst gefeliciteerd!!!!

Ik denk wel dat het netjes is om het idd eerst aan de directeur te vertellen.
    En dan een leuke manier om het je collega's te vertellen ..... bijvoorbeeld van die chocolade flikken met die roze/witte en blauwe/witte balletjes (weet je wat ik bedoel) bij de koffie/thee trakteren.

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik ga het zelf wel eerst aan de directeur vertellen. Dat vind ik een prettiger idee. Daarnaast vertel ik het liever persoonlijk per collega (heb er maar 7 ;)). Ik hou namelijk niet zo van in het middelpunt van de belangstelling staan...

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Gefeliciteerd!
    Het is in ieder geval niet netjes als de directeur het per ongeluk van een collega in de wandelgangen verneemt. ;)
    Dus ik zou proberen het eerst aan de directeur te vertellen en dan pas je collega's.

Ik heb het wel bij mijn zwangerschap eerst aan 1 collega in vertrouwen verteld, ik was kotsmisselijk en mijn leidingggevende was 3 weken op vakantie. Kon zij mij een beetje helpen met smoesjes verzinnen haha. Daarna mijn leidinggevende het nieuws verteld en vervolgens de rest van de collega's ingelicht.

Succes!

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    En tips: ik vind wat I S voorstelt wel erg leuk! Die chocolaatjes.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het ook eerst aan de directeur verteld. Maar heel kort van te voren hoor! Een paar collega's waar ik wat meer / beter contact mee heb, had ik het al persoonlijk verteld (onder geheimhouding!). Een paar dagen later hadden we teamvergadering. Toen heb ik tussen de middag even aan de directeur gevraagd of ik een persoonlijke mededeling mocht doen en verteld wat. Uiteraard mocht dat. :D

Deel Deze Pagina