Hoi allemaal, Ik ben al enige tijd bezig om op mn school (roc) een zwangerschapsverlof te regelen. Ze hebben een zwangerschapsprotocol, die ik overigens niet heb kunnen inzien. Nu probeer ik dus al een lange tijd verlof te regelen, maar wordt continue van het kastje naar de muur gestuurd. Omdat ik al 39 weken zwanger ben nu, ben ik 3 weken niet naar school geweest, dat zijn 6 lesdagen. De slb-er is op de hoogte van de situatie. Ik heb een plan van aanpak op eigen initiatief opgemaakt en naar de slb-er gemaild, maar geen reactie mogen ontvangen. Ondertussen hebben we wel een mail gehad, dat ze aanstaande donderdag gaan beslissen wie er uitgeschreven gaan worden en dus moeten stoppen met de opleiding, adhv cijfers en verzuim. Ik heb tot nu toe 2 onvoldoendes, omdat ik niet aanwezig kon zijn bij de toetsen. Voor de rest allemaal hele goede cijfers. Maar waar het om gaat is dat ik geen verlof heb kunnen regelen en dat ik de komende periode afwezig zal zijn. De vraag is, mag de school je uitschrijven omdat je verzuimt vanwege een zwangerschap/bevalling? Terwijl ze wel een protocol hebben en ze je elke keer van kastje naar de muur sturen ipv duidelijk het protocol door te nemen en afspraken te maken? Sorry voor dit inmiddels lang geworden verhaal! Maar hoop op een antwoord, want een uitschrijving betekent vele financiele ellende voor mij. Zoals de kinderopvang van de kinderen opzeggen, met een opzegtermijn van 2 maanden, die ik dan zelf moet betalen, omdat ik dan volgens de belastingdienst noch werk noch studeer in die periode enz. Ik hoop dat iemand kan helpen! Groetjes, Dienares
Is er geen instantie voor problemen op school zoals je met klachten over het examen hebt enzo? Ik vind het lastig zeggen wat je nu kunt ed. Kijk eens naar een instantie wat je hierbij kan helpen Succes!
Als ze je uitschrijven, kan je neem ik aan bezwaar maken. Dus stel dat ze dat doen, zorg dan dat je alle stappen die je al genomen hebt, op papier hebt staan. Gespreksmomenten, mail verzonden/ontvangen etc om zo aan te tonen dat jij je best hebt gedaan en dus niet verwijderd van school mag worden. Succes!