Wat voor uitkering? Winkel waar ik werk sluit

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Jeanine15, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanine15

Jeanine15 Lid

7 sep 2016
    17
    0
    0
    Goedendag,

Ik, 20 jr, werk sinds een half jaar bij een winkel. Heb hier eerder gewerkt maar een jaar weggeweest ivm verhuizing en geen reiskostenvergoeding. Nu werk ik daar weet sinds een half jaar, maar de winkel gaat binnenkort (waarschijnlijk oktober) sluiten. Al die tijd wel verder gesolliciteerd, maar niks kunnen vinden. Alleen laatste 2 maanden amper gesolliciteerd, en maar 1 halve dag per week gewerkt ivm zeer ernstige misselijkheid. (Nu 14 weken en paar dagen zwanger)

Nu heb ik echt geen idee of ik überhaupt een uitkering zou kunnen krijgen, en wat voor dan. Ik hoop dat jullie me hier meer info over kunnen geven.

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Jeanine15,

Ik kan mij voorstellen dat het een onzekere situatie is.

Je geeft aan dat je weinig hebt kunnen werken omdat je last hebt van ernstige misselijkheid.

Je kunt je ziek melden bij de werkgever ten gevolge van zwangerschap. De werkgever geeft deze melding door aan UWV en dan kan er recht zijn op een Ziektewet uitkering van UWV. Mocht je nog ziek zijn als het bedrijf sluit dan dient de werkgever je ziek uit dienst te melden bij UWV.
    Meer informatie: Ziektewet-uitkering - UWV - Voor Particulieren.

Ben je niet ziek en het bedrijf sluit dan kun je een WW- uitkering aanvragen
    Voor de voorwaarden zie hier: Ik word werkloos - UWV - Voor Particulieren.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina