Operatie rug

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.784
    1.133
    113
    Vrouw
    Even een klein stukje verleden ;)
    Ik ben al jaren rugpatient. Eerst werd het altijd geschoven op spit, maar helaas blijkt het wat erger.

Mijn onderste 2 rugwervels zijn versleten en ik heb een hernia gehad. Het vermoeden is dat ik nu weer een hernia heb. Moet begin juli weer naar de orthopeed.

Na de hernia van vorige keer ben ik eigenlijk altijd pijn blijven houden. Voorheen schoot het er vaak in, kon ik even niks meer en zakte het daarna weer helemaal weg.

Na die hernia is de pijn gebleven. Weliswaar niet zo heftig, maar soms wel met uitschieters. Zoals nu....

Kon vanmorgen mn bed niet uit. Mezelf niet aankleden. Alles doet zeer.

Stil staan is eigenlijk geen doen. In de rij bij de kassa verga ik al snel vd pijn in mijn rug. Dat is standaard na die hernia.

Nu is mijn vraag... wie is er aan een hernia geopereerd of aan het vastzetten van versleten rugwervels?

Heeft het het gewenste resultaat? Hoe was je herstel? Hoe functioneer je nu?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.821
    4.197
    113
    Ik kan je de hand schudden.
    2 jaar terug aan een hernia geopereerd na ruim 1,5 sukkelen met forse pijn.
    Ik had zoveel zenuwpijn, kon inderdaad absoluut niet stilstaan en slecht lopen. Slapen deed ik ook niet meer. De operatie was echt een super opluchting. Ik werd wakker en had totaal geen pijn meer.
    Mijn herstel verliep super goed en snel. In 4 weken kon ik alles weer.nooit een dag meer pijn gehad. Tot afgelopen maart.
    De pijn schoot er weer in. Direct fysio gestart en medicatie maar helaas tot op heden geen resultaat. De zenuw zit nu zo knel dat ik zelfs noet meer kan staan of lopen überhaupt behalve wat schuifelen in huis.
    Omdat ik niet direct weer een ok wil ben ik sinds 3 weken gestart met body stress release in de hoop dat daar de oplossing ligt.
    Ik kijk dit aan tot augustus en anders word het toch opereren.
    Maar de pijn is tamelijk hels

3. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Spit op 12 jarige leeftijd. Schuermans dachten ze. Met 17 jaar eindelijk mri--> 3 hernia's met slechte tussenwerveks. Tussenwervel schijven lang slecht doorbloed, uitstraling linkerbeen voor jaren , 7. Maanden niet lopen met 16 jaar, osteo/fysio/pijnstilling me weer op de Been geholpen op.

Durven niet te opereren dus op 19 jaar eerste hnp(hernia operatie) door iprenburg ,L4-L5 ging prima daarna!

Hernia op L5-S1 zelf weg gegaan
    Met 23 jaar 2 e hnp L4-L5 was er weer in geschoten. Weer top na die tijd. Blijft gevoelig maar kon zo goed als alles.

Beide zwangerschappen zware bi (rolstoel). 2 maanden na bevalling dochter en stress van haar ziekenhuis periode (prematuur) verlamd wakker geworden , 2wejrn opname en daarna 10 maand op morfine geleefd, Met 28 jaar 3 wervels spondylodese . L4-L5-S1.

Toen 2 jaar goed en ver kunnen lopen , weer opleiding gedaan en gewoon geleefd...

uiteindelijk si gewricht overbelast en ontstoken. Die na een half jaar semi permanent geblokkeerd ( auwww!) , langzaam meer zenuwschade/geen goede aansturing/klapvoet linkerbeen ( te lang beschadigd) --> rolstoel en krukken dagelijks nodig. Lichaam trainen Naar stukken lopen zonder krukken.. gelukt!

Nu na geprobeerd te werken voor 5 weken (6-16 uur , lees zitten, financieel medewerker) weer heel verl pijn en na onderzoek blijkt spondylodese niet voldoende gegroeid, altijd zenuwpijn links, artrose L3 en hoger. Ze kunnen geen verbetering meer geven, Volledig afgekeurd.

Mijn allllllergrootste tip : sint maartenskliniek vraag daar een second opinion aan en laat een eventuele spondy door artsen die het hier hebben geleerd of in Amerika/Australië vastzetten .

Kan he het oplossen met iets anders heeft dat de voorkeur. Hernia operatie os verl minder ingrijpend dat zou ik makkelijker doen .

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    Spondylodese gehad 4 jaar geleden.
    Pittig, maar veel van opgeknapt.

Helaas wel weer rugklachten door wrs discopathie. Maar niet te vergelijken met vroeger.
    Daarnaast: kinderen zijn groter nu en heb een zittende baan.

Deel Deze Pagina