Bedrijfskleding

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 11 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Je heb toch ook nog een wasmachine? Als een medewerker vraagt of ie een extra broek oid kan krijgen doen we daar nooit moeilijk over. Maar 5 broeken voor een week zou ik niet direct akkoord mee gaan. Moet een werkgever er dan voor opdraaien dat je geen zin hebt in de was?
    Misschien in het geval van TO overigens net wat anders omdat de arbeidsvoorwaarden sowieso schandalig zijn.

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Toen ik hier kwam, was het er ook nog niet. Je zou er theoretisch overal tegenaan kunnen lopen.

3. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Maar er worden nu heel veel zaken bijgehaald die niets met deze discussie te maken hebben.
    dat je geen pensioen krijgt en feestdagen in de horeca als normale werkdagen gezien worden heeft niets met bedrijfskleding te maken. Met die arbeidsvoorwaarden ben jij akkoord gegaan toen je het contract tekende. Als je daar niet mee akkoord bent had je daar niet moeten gaan werken. En als je pas later bedenkt dat je toch niet akkoord bent, dan ga je op zoek naar een andere baan. Maar dat heeft niets te maken met bedrijfskleding. De discussie over wettelijke normen wanneer iets onhygiënisch is lijkt me ook totaal irrelevant. Op de vraag of je nu een fatsoenlijk gesprek met je leidinggevende gevoerd hebt over mogelijke opties komt ook geen antwoord. Terwijl dat toch echt stap 1 is.
    Tenzij je besluit dat je daar niet meer wil werken. Ga dan gewoon op zoek naar een andere baan en zing het uit totdat het zover is.

NiVa0230 en Zxcvb vinden dit leuk.
  4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.356
    113
    Vrouw
    Een baan met slechte voorwaarden is denk ik het beste te zien als tijdelijk. Het lijkt mij wel een reden om te blijven zoeken. Tenzij je het er erg fijn hebt. Als iedereen weer snel weg is hebben ze misschien ook meer redenen om betere voorwaarden te bieden.

Shay25 vindt dit leuk.
  5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    Ik vind het geheel aan arbeidsvoorwaarden ook wel bizar hoor. Geen CAO dan ook denk ik? Want jouw werkgever voldoet zo te zien niet aan de minimum eisen aan een CAO.
    Ik denk dat ze je ergens anders in een vergelijkbare functie graag zien komen tegen betere voorwaarden.

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    #46 Lief of Stoer, 12 jan 2025
    Laatst bewerkt: 12 jan 2025
    Misschien is die kleding wel de druppel van de vele zaken die er bij gehaald worden. Alles bij elkaar opgeteld geeft het mij namelijk een onaangenaam gevoel. Dit forum is voor mij een soort uitlaatklep, ik vraag niet aan anderen om mij te beoordelen of ik deze baan wel had moeten nemen of niet. Deze is overigens ook niet in de horeca en het onhygiënische verhaal is een discussie die door anderen gevoerd wordt.

Dubbelgeluk, Zoe123, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Het punt is dat ik het werk écht heel leuk vindt, ik heb hele leuke collega's (waaronder een aantal ZZP-ers). Het is een baan die je niet zomaar weer vindt tenzij ik verhuis naar een ander vliegveld in de buurt. Toch gaat dit nu wringen en ik kan mijn vinger er niet op leggen. Misschien zag het er destijds wel te rooskleurig uit, omdat ik op dat moment helemaal niet lekker zat bij mijn vorige werkgever. Mijn fout misschien wel. Als je verder gaat zoeken moet je ook maar hopen dat je weer van die leuke collega's treft, dat is niet vanzelfsprekend.

8. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Toch vind ik het raar. Een bedrijf verwacht dat je in werkkleding loopt, maar zorgt niet voor genoeg kleding? Ik heb zelf gewerkt waar ik een trui/polo aan moest van het bedrijf, maar ik had echt elke dag een schone polo/trui aan.
    Mijn man werkt ook in bedrijfskleding en die heeft ook voldoende shirts en broeken en truien.

Ik vind het nou ook niet echt klinken dat ze zo goed voor jullie als personeel zijn. Ik had dat ook bij mijn werk, leuke collega’s maar als werknemer waren we een nummertje. Ik heb er toen wel voor gekozen om weg te gaan. Ik zou van de week het gesprek aan gaan, vragen of je er nog een setje bij mag hebben en anders dat zeggen dat je in eigen kleding kom!

Spectre en Zeebra vinden dit leuk.
  9. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    In je openingspost vraag je “wij worden letterlijk en figuurlijk uitgekleed, wat vinden jullie?”. Daarnaast spreek je over gebrek aan pensioenopbouw en cao, minimumloon en geen extra beloning voor werken in weekenden/feestdagen.

Wat ik vind? Dat je er allemaal zaken bijhaalt die niets met werkkleding te maken hebben. Dat je het niet eens bent met arbeidsvoorwaarden waar je zelf voor getekend hebt. En dat je zeer onduidelijk bent over of je nu wel of geen fatsoenlijk gesprek met je leidinggevende hebt gehad over de vele opties die er zijn mbt je werkkleding.

Wat ik nog meer vind? Dat je een keuze moet maken; accepteer ik deze functie met de arbeidsvoorwaarden zoals ze nu zijn? Of ga ik op zoek naar een andere baan. Meer smaken zijn er niet.
    Oh en een jasje van een pak niet vaker dan 1x willen dragen, of zelf geen simpele shirtjes willen aanschaffen voor onder een pak? Dat vind ik moeilijk doen om het moeilijk doen. Maar dat terzijde.

Relax, loetje, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Broeken niet, maar bij ons wordt wel 1 shirt of polo per werkdag uitgegeven. Bij fulltime werkverband vind ik dat er ook minimaal 2 vesten of jasjes moeten worden gegeven.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.226
    28.193
    113

Als zij willen dat je bedrijfskleding draagt dan moeten zij daar voor zorgen, lijkt me.
    Vinden zij 1 jasje en 1 broek voldoende dan betekent dat je op de dagen dat deze vies zijn je je eigen kleding draagt. Zijn ze het daar niet mee eens dan moeten ze meer kleding voorzien.
    Het is vieze bedrijfskleding of eigen kleding. Je kan geurtjes en vlekken niet wegtoveren tenslotte.

Ik werkte als tiener bij de V&D en daar hadden ze van die mantelpakjes. Ik werkte in het weekend en op koopavond en kreeg daarom 1 pak. Dat was in principe voldoende, mja, het kwam wel eens voor dat het rokje vies was of de blouse, en dan doeg ik een eigen broek of tshirt. Dat was niet helemaal te bedoeling mja, het is wat het is. Dan hadden ze me 2 sets van alles moeten geven denk ik dan.

Ik zou never nooit van mijn eigen geld bedrijfskleding kopen.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    Wij kregen in de horeca een sloof. Meer niet. Wel de eis van een wit overhemd, zwarte broek, zwarte schoenen.

Wat erg leuk is met bladen vol gemarineerde vleessoorten en begin maar niet over wijn. Onmogelijk dat je overhemd schoon uit je shift kwam als je de avond in t restaurant draaide.

Maar goed, dat was van tevoren bekend en dat is dan al weer anders. In dit geval zou ik wat goedkope shirts halen. Ga je bij een andere werkgever aan de gang kan je ze altijd nog inzetten voor kluswerk ofzo.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  13. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Oh ja, shirts/polo's bij ons ook voor elke dag. Maar die krijgt TO sowieso al niet. Alleen een jasje voor erover.

Lief of Stoer en Spectre vinden dit leuk.
  14. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik vind je bericht echt super onvriendelijk en belerend overkomen.
    Ts geeft boven jouw bericht aan dat het forum ook gewoon een uitlaatklep is voor haar.
    Ik vind het logisch dat ze geen geld wil steken in werkkleding. Ten 1e kan je dat gewoon niet van werknemers verwachten want je weet ook nooit hoe iemand er financieel voorstaat en ten 2e je verwacht als bedrijf zijnde dat je werknemer in werkkleding loopt. Dan hebben hun ook de verantwoording dat ze het goed regelen en dat iedereen genoeg setjes heeft. Voor 4 dagen werk mag je zeker wel 2 setjes verwachten.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  15. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ze weten natuurlijk prima hoe de financiele positie van TO is, want ze betalen minimumloon zonder extra's.. ik vind dat je dan niet kan verwachten dat ze zelf haar bedrijfskleding aanschaft... (Op de schoenen na dan misschien)

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.515
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lastig hoor en ik vind 1 setje werkkleding ook wel erg karig.
    Laat ze er tenminste 2 geven, wel zo makkelijk.
    Ander vb: mijn oudste dochter werkt als bijbaan bij de Jumbo en haar kleding stinkt zo enorm wanneer ze thuiskomt, niet te harden. Dit komt omdat er ook een verse visafdeling is en die lucht gaat werkelijk overal inzitten.
    In vakanties werkt ze zowat iedere dag en ik was het ook spuugzat om iedere keer die kleding te wassen, je kleding wordt er sws niet mooier van om zo vaak te wassen.
    Toen is ze toch maar eens gaan vragen bij de manager en ze kreeg direct 2 extra setjes mee, een pantalon zorgt ze zelf voor want die heeft ze zelf voldoende in haar kast liggen.
    Mijn oudste kind werkt als zzp'er op Schiphol ( voor de douane) en zelfs hij kreeg direct 3 polo's mee en draagt ze met gemak 2 dagen achter elkaar want dit wordt niet vies verder.
    Maar goed dat is gewoon katoen en daardoor zweet je minder.
    Ik zou het nog eens aankaarten en gaan ze er niet in mee dan kan je het accepteren zoals het is en anders uitkijken naar iets anders.
    Werk je als zzp'er dat je geen pensioen ontvangt?
    Mijn zoon is ook zzp'er maar die woont voorlopig nog thuis dus hoeft zich daar nog niet zo mee bezig te houden.
    Het is sws raar dat wanneer ze met dit plan komen dat ze ook moeten zorgen voor voldoende kleding.
    Mijn man heeft ook bedrijfskleding en die kan eens in de zoveel tijd gewoon bijbestellen, maar goed hij werkt met olie/ smeer etc dus is ook wel echt nodig om iedere dag iets schoons aan te kunnen trekken.

17. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Het is idd karig dat je maar 1 set kleren krijgt maar zoals ik je berichten lees zijn alle voorwaarden karig. Als je er graag wil blijven werken dan zou ik het bespreekbaar maken.
    Ik snap zelf echter niet waarom je in deze markt ergens zou gaan werken onder deze arbeidsvoorwaarden. Tuurlijk is het fijn om leuke collega's te hebben maar die kunnen morgen ook vertrekken. Ik zou zelf vooral kijken naar de financiën en dus proberen iets te vinden waarmee je bijv ook pensioen opbouwt. Dat lijken mij persoonlijk grotere zorgen dan een paar witte blousen kopen.

mamabri en Zonnestralen vinden dit leuk.
  18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ik draag werkkleding en vind ook dat wij veel te weinig kunnen bestellen
    Maar wat jij krijgt is wel heel weinig
    2 setjes is toch wel noodzakelijk
    Stel er zitten vlekken in, dan wil je toch een set achter de hand hebben

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik ben benieuwd naar het uurtarief van de zzp-ers. Dat zal vast geen minimumloon zijn. Ik snap je wel, je accepteerd een bepaalde situatie, omdat er voldoende voordelen (zoals werkgeluk) zijn. Maar als dat niet meer in balans is, dan ga je alles op een weegschaal leggen.
    Ik zou gewoon om mij heen gaan kijken, je vindt het werk leuk, dus je hoeft niet weg, maar als je iets beters en ook leuks vindt, dan kan je daar altijd in gesprek gaan.

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik vermoed dat ze niet alles las, alle antwoorden stonden er al.

Ik ben vandaag in pak heerlijk gaan werken, woensdag doe ik dat in mijn eigen outfit (wel in bedrijfskleur) zodat ik donderdag weer in pak bij ons evenement kan verschijnen.

Ik heb gezegd dat ik niet aan de vraag kan voldoen op alle werkdagen en probeer om in ieder geval in de juiste kleuren te verschijnen. En daar mogen ze het mee doen

Deel Deze Pagina