Warmtewerende folie

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirte94, 27 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Ha!

Heeft iemand ervaring met warmtewetende folie aan de buitenkant van je ramen? Wij hebben aan de zijkant van ons huis een heel hoog raam die van boven schuin loopt. Een rolluik is erg lastig, maar we willen wel graag de warmte meer buiten houden omdat de zon er een groot gedeelte van de dag op schijnt.
    Ben benieuwd of iemand dit folie heeft en of het naar jouw mening een goede oplossing is/het goed werkt.

Ik hoor het graag!

2. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.533
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Wij hadden enkele jaren geleden dergelijke folie aan de binnenkant en dat veroorzaakte uiteindelijke serieuze scheuren in de ramen. Die moesten vervangen worden. Wij hebben nu zonwerende rolgordijnen aan de buitenkant en dat werkt behoorlijk goed. Je kunt de dichtheid zelf aangeven. (Velux)

Huismuisie vindt dit leuk.
  3. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Ik las dat er verschil zit tussen binnen of buitenfilter qua kans op scheuren van de ramen. Maar erg balen als dat gebeurd lijkt me!
    Maar rolgordijnen zal in onze situatie ook lastig worden ivm dat het raam schuin is aan de bovenkant helaas...

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Je hebt ook zonwerende doeken die je met zuignappen op het raam plaatst. Zo'n doek kun je dan in elke vorm die je maar nodig hebt laten maken. Is dat iets?

flipflop en Huismuisie vinden dit leuk.
  5. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Oh dat is wellicht veel beter ja! Lijkt me dat dat beter moet werken dan folie. Ga ik naar kijken, dank je wel!

Zxcvb vindt dit leuk.
  6. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Wij hebben zonwerende doeken voor onze dakramen en ze doen best goed hun werk hoor. Het zijn geen rolluiken natuurlijk maar het verschil merk je goed.

Ik denk dat het zelfs beter zou werken als ik de doeken buiten zou ophangen. Dat ga ik eens proberen.

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Fijn om te horen! Buitenkant lijkt me beter werken omdat je dan de warmte natuurlijk al buiten tegenhoudt. De moeite waard om eens te proberen

9. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Devilschase vindt dit leuk.
  10. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Ik ben opzoek naar zonwering voor mijn slaapkamer (standje sauna nu daar). Kunnen deze doeken ook aan de binnenkant dan? Bij mij zijn het drie ramen naast elkaar waarvan de twee buitenste open kunnen, is het daar ook op mogelijk? Kende deze oplossing nog helemaal niet!

11. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Mosterd na de maaltijd, zag bovenstaande link te laat. Maar jeetje wat cool zeg! En ook echt goed betaalbaar. Ik ga er een aantal aanschaffen :thumup:

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb ze laatst ook aangeschaft, ja ze kunnen ook aan de binnenkant geplaatst worden. Aan de buitenkant weren ze wel meer warmte.
    Ik merk hier echt een verschil in de slaapkamers met deze warme dagen, echt fijn!
    Voor wit gekozen., niet doorzichtig maar door het wit blijft het wel lekker licht in de slaapkamer. Zeker in de hele kleine slaapkamer is dat een voordeel. Minder warm wel licht in de kamer.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Moet je ze de hele zomer laten hangen of kun je ze makkelojk op en af doen(beneden verdiepinh uiteraard)

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ik denk dat als je ze binnen hebt hangen je ze gemakkelijk even kan verwijderen. Buitenkant gaat wat lastiger.

Deel Deze Pagina