Wat gaan jullie eten met de kerst? gaan jullie zelf koken, uiteten, iets bestellen (bv Chinees)? Ik ben er nog niet over uit, familie komt bij ons.......Ik had eerst bedacht dat iedereen iets maakte en meenam dat vondt iedereen een leuk idee dus we hadden al aardig wat gerechten bedacht,...maar mijn zusje vindt het toch niet zo die wil liever gewoon chinees halen, vindt ik ook prima/lekker dus geen probleem, maar schoonvader is sinds kort allergisch voor iets dat in chinees eten wordt gebruikt als smaakversterker, dus als ik bestel of ik dan wel ff wil zorgen dat dat spul er niet in zit.....tja ik spreek geen Chinees hoor, bestellen gaat al zo moeilijk en dan ook nog uitleggen dat ze er geen smaakversteviger in mogen doen.....Maarja wordt het eten dan niet te flauw zonder die versterker zit er toch niet voor niets in. Maar nu dus.....wat gaan we eten? misschien dat jullie mij op ideeen kunnen brengen.
Kerstavond: Eten bij vrienden. 1e kerstdag: Eten bij mijn schoonouders 2e kerstdag: Eten bij mijn ouders Dit jaar hebben we het goed bekeken en hebben we alles BUITEN de deur Maar ik doe wel samen met mijn moeder. Vanmiddag komt ze hierheen om te bepalen wat we precies gaan koken en wie wat maakt. Ik doe in elk geval een voorgerecht met coquilles.
Wij gaan 2de kerstdag bij mijn schoonmoeder gourmetten, idereen neemt iets lekkers mee. 1e kerstdag zijn we gewoon thuis, dan maak ik een lekkere pan soep en zet ik als maaltijd allemaal lekkere dingen op tafel. Stokbroodje, toastje, kruidenkaas/boter/mini-worstenbroodjes/filet/lekkere salades/hartige koekjes/worteltje/komkommertje/paprika enz... Allemaal kleine hapjes, dus. De kinderen vinden dat geweldig en snaaien zo een heleboel naar binnen...
Voor inspiratie: Dit was het menu wat ik vorig jaar gekookt heb toen onze vrienden bij ons kwamen eten: Amuse: Pancettahapjes met gekaramelliseerde sjalot Voorgerecht: Avocadosalade met walnoten en framboos Soep: Pittige ossenstaartsoep met paddenstoelen Tussengerecht: Spaanse paprikagarnalen Spoom Hoofdgerecht: Gevulde kalkoen Nagerecht: Gebakken ananas met peperijs Kaasplankje Koffie met likeurtje De meeste gerechten kwamen van ah.nl/recepten De amuse en het nagerecht zijn echte aanraders!
1e kerstdag zijn we gewoon thuis, ik denk niet dat we iets speciaals gaan eten. 2e kerstdag zijn we bij mijn vader en gaan we gourmetten.
hier eerste kerstdag bij mijn ouders, gewoon lekker een pan boerenkool met worst en spekkies tweede kerstdag kan van alles zijn. zijn we gewoon thuis ( ja bakkie drinken bij schoonouders) dus kan varieeren van macaroni, tot friet of iets halen
eerste kerstdag, voor gerecht een gevulde portobello met brie en walnoot tussen gamba in kruiden boter hoofd entrecote aardappeldingetjes en gemengde goentes na ijs met gemarineerd fruit daarna gaan we heel even naar schoonouders koffie drinken tweede kerst dag eten we bij mijn moeder.
Kerstavond bij mijn schoonouders, gourmetten 1e kerstdag lekker thuis, denk een varkenshaasje (nog ff uitgoogelen of ik dat een beetje rose mag) met pepersaus, aardappels en haricots verts 2e kerstdag bij mijn ouders, ragoutbakjes vooraf, dan kiprollade, spruiten, geb. aardappels, boontjes, witte asperges, zoete aardappel, champignons en veel jus. Als toetje christmas cake, christmas pudding, trifle en fruitsalade. Kerstavond en 2e kerstdag zijn echt van die tradionele maaltijden van onze ouders heb er zin in!! Waarom wil je zus niet meer spullen meenemen? Vond het wel een leuk idee!
Mijn zusje is echt van de chinees, bij alles wordt chinees gehaald hahaha. paar jaar geleden hebben we ook bij hun chinees gegeten met kerst. Denk dat ze er gewoon geen zin in heeft om iets te koken. Ik vindt zelf gourmetten/steengrillen erg leuk....maar helaas huis te klein dus ook tafel te klein om 9 mensen aan kwijt te kunnen plus alle spullen. Gedoe altijd met kerst....volgend jaar weer heerlijk met zijn 3en naar Centerparcs met kerst.
beide erg Lekker!!! 2de kerstdag zijn we lekker met zijn 3en gaan we lekker naar de Mac Donald hahaha.
Hier nog geen idee wat we nu precies gaan eten , dus lees even mee voor leuke ideeën! Eerste kerstdag gaan we iig naar mijn moeder en stiefvader. Normaal gesproken brengen we elk jaar, een kerstdag door daar samen met mijn zus, zwager en kindjes. Helaas heeft zus dit jaar niets met ons overlegd en zomaar besloten om 2e kerstdag te gaan . Ben eigenlijk hartstikke kwaad want ze verwacht maar dat wij ons altijd maar aanpassen naar hun, maar tegelijkertijd vind ik het ook heel erg jammer. Zelfs wat verdrietig want dit betekend dat we kerst dit jaar niet samen vieren.. Maargoed, eerste kerstdag gaan we allemaal zelf wat lekkers maken. Wij nemen kipvleugeltjes mee, een rollade en nog iets maar dat weten we nog niet. We willen dit jaar geen buffet meer doen maar gewoon allemaal lekkere, kleine hapjes, stokbroodje met salades mag dus ook niet ontbreken . Tweede kerstdag gaan we s'morgends een kopkoffie drinken bij mijn moeder. Hoewel vriend het hier helemaal mee eens is en ik zelf eigenlijk ook niet, wil ik mijn zus natuurlijk toch even zien met de kerst. S'middags komen schoonmoeder en vriend hier, moeten we ook nog wat voor verzinnen. S'avonds willen we lekker alleen zijn en dan doen we denk ik ook wat kleine hapjes. Kerstavond gaan we de cadeau's voor ons gezin doen en gaan we wat eten bestellen, denk spare-ribs ofzo.
Kerstavond is bij kerstdiner met mijn moeder en zusje en haar vriend, ik kook, in ieder geval op tafel komt: - borek met witte kaas - kofte (gehaktballetjes) - gevulde champignons uit de oven - een schotel met zelfgemaakte zalmsalade, zelfgemaakte tonijnsalade en komkommer/garnalen-rolletjes - groene salade - turks brood, stokbrood, toastjes etc en mijn zusje doet het toetje. Andere jaren deden we wel echt een diner maar sinds mijn vader is overleden is het toch anders, en zo kan iedereen pakken wat hij of zij lekker vindt, wel zo makkelijk. Maar ik maak wel alles zelf, al die kant en klare dingen vallen altijd enorm tegen vind ik. Eerste kerstdag gaan we racletten en tweede kerstdag wordt niets bijzonders.
Kerstavond komen vrienden met kids bij ons eten, lekker makkelijk gourmetten. 1e kerstdag bij mijn ouders eten en 2e kerstdag bij mijn schoonouders, weet niet wat we krijgen, ik laat me verrassen
Hihi! Nog makkelijker Wij zijn op dit makkelijke menu gekomen nadat we een paar jaar terug best flink hadden uitgepakt op zowel 1e als 2e kerstdag met lekker eten en eigenlijk beide dagen voor de kat z'n viool bleken te hebben gekookt omdat de eters gewoon nauwelijks iets aten. Doen we dus niet meer. Dan maar gewoon lekker simpel en met z'n 3tjes...
1e kerstdag gourmetten met z'n 2en 2e kerstdag 4 gangen diner(zelf gemaakt) met mijn vader en stiefmoeder. carpaccio van de ossenhaas met rucola salade,walnoten,croutons en oude kaas. met een dressing van groene kruiden. (vader en ik) carpaccio van zalm met rucola salade,walnoten,garnaaltjes,croutons. met een dressing van knoflookolie. (stiefmoeder en vriend) een cappucino van runderbouillon met een room van peterselie. een trio van hert,kangoeroe en lamskotelette, met haricot verts en gebakken aardappelen. een mini grand dessert. gefrituurd ijs,spekkoek en een koffie naar keuze. (wiskey,amaretto of sambuca)
1e kerstdag bij ons een buffet waarbij iedereen wat mee neemt, ik maak stoofpeertjes, blooming onion ( thanx to het topic in de lounge ), mijn ouders maken een grote zalm salade en aardappel salade, mijn zusje maakt bladerdeeg hapjes met zalm, kaas, worstjes etc etc, schoonouders ? geen idee 2e kerstdag, lekker left overs ..
Wij doen meestal niet te moeilijk. Gaan iets afhalen, gourmetten of uit eten. Dit jaar: Kerstavond: Bij oom en tante van mijn vriend (geen idee wat ) 1e kerstdag: Bij mijn zus, met de hele familie (chinees halen) 2e kerstdag: Bij mijn (andere) zus, mijn ouders komen ook (gourmetten)